Mediespiller/receiver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer hemi426 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mediespiller/receiver

Hvilken mediespiller er best egnet til avspilling av musikk(wav) fra harddisk når jeg ønsker å bruker DAC'en i receiver'en(M15HD)? Signalet må jo da gå digitalt "lossless" fra avspiller til receiver.
    Trenger jeg egentlig en mediespiller, eller kan jeg koble pc rett i receiver?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger og trenger, kommer an på behov... Hvis du har pc'en rett ved siden av, og du alikevel må ha den på så trenger du ikke en egen mediespiller nei. Bruk optisk fra lydkortet/hovedkortet til receiver og spill musikk. Jeg har heller ikke hengt meg på DAC-hysteriet som foregår her nå, bruker receiverens interne DAC.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for raskt svar.
    Er ikke DAC'en i en M15HD likevel overlegen en DAC i et produkt til ett par tusenlapper? (Som er prisen på veldig mange mediespillere).

Er faren for statisk utladning fra harddisken på en pc et problem som ikke er relevant lengre? Før var det jo ikke anbefalt å koble pc til en forsterker på grunn av nettopp dette. Du risikerte at høytalerene dine tok kvelden med ett smell ...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mediespillere til et par tusen har ikke påkostet DAC, nei. Men hvis du kjøper type Transporter, så stiller det seg litt annerledes. Jeg ville også koblet mediaspilleren til receiver med digital tilkobling (optisk/coax/HDMI).

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mediaspiller

Jeg kan varmt anbefale tvix HD S1 slim. Der har du mulighet til å sette inn disk på opptil 2TB internt i spilleren pluss tilkobling for 2 eksterne disker. du kan kjøre lyden rett i reciver for å dekode der. til film funker det veldig fint. Men til musikk bør man ha en egen dac. Jeg bruker abrahamsen Dacen til ca 4000,- fungerer suverent.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hva er galt med DAC'en i M15HD?

Newcomer tygster sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen verdens ting er galt med den. Du får nok like godt resultat med den som med en ekstern Abrahamsen DAC.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tygster
    Ingen verdens ting er galt med den. Du får nok like godt resultat med den som med en ekstern Abrahamsen DAC.

Håper da det! Prisforskjellen er på over 30 000,-!

Både lyd og bilde fra alle signalkilder vart overlegent bedre med M15HD samenlignet med alt annet jeg har hatt oppkoblet. Selv med en ekstern RIAA mellom vinylspinneren og receiver.

Har nå brukt 1 uke og 2 dager på å rippe cd'er, så nå gleder jeg meg til en plastcover-fri hverdag.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hemi426
    Håper da det! Prisforskjellen er på over 30 000,-!

Både lyd og bilde fra alle signalkilder vart overlegent bedre med M15HD samenlignet med alt annet jeg har hatt oppkoblet. Selv med en ekstern RIAA mellom vinylspinneren og receiver.

Har nå brukt 1 uke og 2 dager på å rippe cd'er, så nå gleder jeg meg til en plastcover-fri hverdag.
    Riktignok er prisforskjellen over 30000,- men det vil jo si for hele produktet ditt. sier ikke at du må kjøpe en ekstern dac. poengterte vel bare at dacen i spillern ikke er all verden.

Newcomer tygster sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva baserer du det på? Antagelser, erfaringer, vurdering av spesifikasjoner eller bare en trang til å forsvare din egen investering?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •