Nettverksspillere - hva er forskjellen fra DAC? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 48 av 48
    Newcomer satriani sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Litt av poenget var at mange ikke engang kjenner til Asio eller Wasapi.

Jeg snakker om ulike løsninger for klokkesynkronisering og lav jitter. Dette har betydning for lydkvaliteten og det slipper man å tenke på med en god nettverkspiller. Noen har gjort jobben for deg. Jeg sier ikke at man ikke kan få like god lyd med PC og DAC/lydkort, men det er ikke helt rett frem. Når en nettverkspiller i tillegg har et langt mer ferdig brukersnitt, så skjønner jeg godt at enkelte velger den veien.
    Joda, ser poenget ditt. Syns likevel det er en høy pris å betale for denne type løsning.

Poenget mitt er at produsenter/forhandlere skor seg på folks uvitenhet (som forøvrig skjer på alle områder med IT)...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En PC havner jo fort på 4 lapper også (da er det billig en med ikke så pent kabinett, som klarer flac og litt 1080p og man er avhengig av skjerm), en Sonos koster 3000,- for innstegsmodellen. Skaffer man en router med USB, som er ganske vanlig så kan man sette opp en NAS-funksjon på denne med en USB-disk man kan streame fra, Android eller iphone er jo ganske så vanlig per idag også, så man havner på samme summen på en måte. Jeg har to PCer på stua her jeg, en filserver med andre tjenester på som bare fjernstyres og den andre brukes til film og musikk. Sonosen ser jo alldeles mye bedre ut i stereobenken for å si det på den måten, selv om clean look med børstet aluminium ikke ser så ille ut så tar det fort plass...
    Design er noe man betaler for, og det kommer aldri til å endre seg. Dame/kone-vennlig kommer vel kanskje litt inn i bildet der også.

Jeg syns faktisk at 3000,- er lett verdt det for brukervennlighet, design og funksjonalitet på Sonosen

Newcomer satriani sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av na_X
    En PC havner jo fort på 4 lapper også (da er det billig en med ikke så pent kabinett, som klarer flac og litt 1080p og man er avhengig av skjerm), en Sonos koster 3000,- for innstegsmodellen. Skaffer man en router med USB, som er ganske vanlig så kan man sette opp en NAS-funksjon på denne med en USB-disk man kan streame fra, Android eller iphone er jo ganske så vanlig per idag også, så man havner på samme summen på en måte. Jeg har to PCer på stua her jeg, en filserver med andre tjenester på som bare fjernstyres og den andre brukes til film og musikk. Sonosen ser jo alldeles mye bedre ut i stereobenken for å si det på den måten, selv om clean look med børstet aluminium ikke ser så ille ut så tar det fort plass...
    Design er noe man betaler for, og det kommer aldri til å endre seg. Dame/kone-vennlig kommer vel kanskje litt inn i bildet der også.

Jeg syns faktisk at 3000,- er lett verdt det for brukervennlighet, design og funksjonalitet på Sonosen
    Høres ut som en kjempebra løsning. Har ingen innvendinger mot sonos. Har heller ingenting mot "trådløs-løsninger" som sqeezebox, audiopro, airport express osv.

Det jeg er kritisk til er "nettverksspillere" og funksjonalitet i forhold til pris/markedsføring.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av satriani
    Høres ut som en kjempebra løsning. Har ingen innvendinger mot sonos. Har heller ingenting mot "trådløs-løsninger" som sqeezebox, audiopro, airport express osv.

Det jeg er kritisk til er "nettverksspillere" og funksjonalitet i forhold til pris/markedsføring.
    Sant nok, men slik vil det altid være - noen vil altid ønske å bruke en haug penger på Hi-end som spiller marginalt bedre en det nest beste til en brøkdel av prisen.

Noen vil og ha utstyr å skryte av. Bare se på alle kino bloggene her på forumet det folk bruker mange 100' på kino, for året etter rive den ned å bygge den opp igjen men nytt invetart for nye 100 tusener. I den sammenheng blir 20' for en nettverksspiller peanuts.... (så fikk jeg sagt det og :-))
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man er da ikke seriøst hifi-interessert før man har et anlegg som er så dyrt og bra at man bare kan spille 4-5 plater, fordi alle andre innspillinger er så dårlige.

Men da kan man vel saktens lure på hvem som har mest glede av musikken. Han med budsjett/mid-end oppsett som koser seg med musikken fra spotify eller han som sitter med halvmillions anlegget og bytter mellom de 4-5 innspillingene som han finner spillbare

Og ja disse menneskene finnes! Har møtt en av dem!

Active NADKRAFT sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg personlig synes at hvis låten er godt masteret har dette mere å si enn om låten blir spillt av på cd eller spotify. Jeg er ikke "god" nok til høre den ekstreme forskjellen som noen påstår her inne.

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Litt av poenget var at mange ikke engang kjenner til Asio eller Wasapi.

Jeg snakker om ulike løsninger for klokkesynkronisering og lav jitter. Dette har betydning for lydkvaliteten og det slipper man å tenke på med en god nettverkspiller. Noen har gjort jobben for deg. Jeg sier ikke at man ikke kan få like god lyd med PC og DAC/lydkort, men det er ikke helt rett frem. Når en nettverkspiller i tillegg har et langt mer ferdig brukersnitt, så skjønner jeg godt at enkelte velger den veien.

Bruker nå JRiver Media Center 16 isteden for Itunes, Og har aktivert ASIO output. Ble et lite løft på lydkvailteten synes jeg
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Det låter litt renere og klarere med Asio.

Her er forresten en Mediaspiller/server for de med tykk lommebok:
    Matan Arazi on Music Servers

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •