Trenger stabil erstatter for Squeezebox Duet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 55
    Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger stabil erstatter for Squeezebox Duet

Har i skrivende stund bestemt meg for å kvitte meg med Duet'en. Den har vært en mental utfordring helt siden den kom i hus. Stort sett går det i at den mister connection til Squeezebox server i ett eneste kjør og har aldri fungert stabilt en hel kveld. Så da er spørsmålet, hva kan jeg erstatte den med som jeg faktisk kan forvente meg at fungerer? Må nevnes at jeg hele tiden har brukt Ipeng sammen med Iphone eller styrt rett fra pc og at jeg ikke har den orig fjernkontrollen.

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redline
    Har i skrivende stund bestemt meg for å kvitte meg med Duet'en. Den har vært en mental utfordring helt siden den kom i hus. Stort sett går det i at den mister connection til Squeezebox server i ett eneste kjør og har aldri fungert stabilt en hel kveld. Så da er spørsmålet, hva kan jeg erstatte den med som jeg faktisk kan forvente meg at fungerer? Må nevnes at jeg hele tiden har brukt Ipeng sammen med Iphone eller styrt rett fra pc og at jeg ikke har den orig fjernkontrollen.
    Eg hadde og duet`en og eg hadde samme problem som deg. Eg bytta til sonos og har ikkje hatt eit einaste problem siden.

Sonos trådløst musikksystem med Spotify integrasjon og høy brukervenlighet | Hi-Fi Klubben

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har dere brukt Duet med trådløst eller kablet nettverk?
    jeg har selv hatt en Duet i mange år og har ikke hatt noen problemer med forbindelsen over kablet nettverk.
    jeg gikk fra sonos til squeezebox

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mons_ivar
    har dere brukt Duet med trådløst eller kablet nettverk?
    jeg har selv hatt en Duet i mange år og har ikke hatt noen problemer med forbindelsen over kablet nettverk.
    jeg gikk fra sonos til squeezebox
    Eg prøvde begge deler uten at den fungerte. Eg hadde to duet receiverer, men det var kun den eine som eg hadde problem med. De mista kontakt med omverden og måtte resettes.. Eg kan ha vore uheldig å fått eit mandagsprodukt, men det er jo fleire som har hatt den feilen..

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også gitt opp dueten.

Trådløs router og SB i samme rom, aldri vært 100% stabil. Har tenkt å prøve meg på ipad2 og airport express, håper det er mer stabilt.
    Kan jo legge til at jeg har en minipc og den har ALDRI mistet forbindelse.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AE er jo såpass rimelig og har AirPlay så det er jo en rimelig måte å sjekke ut stabiliteten på. Passer vel også til både Pc og Mac.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plukker opp tråden igjen, legger ut Duet'en for 200,- på avtorget etterhvert, nå SKAL den vekk om jeg så må kaste den i søpla, er forferdelig lei av at den mister connection til SBS i ett kjør.
    Skal se litt på Sonos etterhvert

Active bircoff sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker også Airport Express med Airplay og Spotify gjennom Airfoil. Funker utmerket.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bircoff
    Jeg bruker også Airport Express med Airplay og Spotify gjennom Airfoil. Funker utmerket.
    Helt klart en rimeligere løsning og kanskje like bra, hvordan er lydkvaliteten?

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker optisk ut fra AE mot en Abrahamsen DAC.

Lydkvaliteten på AE's innebygde DAC er forferdelig dårlig faktisk, men optisk ut gjør at du kan slippe hele greiene med en DAC med optisk inn. Oppgraderte med ekstern DAC før sommeren og må si at resultatet er en fantastisk forbedring.

Airfoil er et supergreit program som jeg trygt kan anbefale. Kan hijacke AE for alle mulige programmer. det er noe dyrt mener noen. Kjøpte familiepakke til alle dataene vi har. funker supert.

har hjulpet en del familiemedlemmer som har slitt med ustabilitet på AE oppsett. Har aldri hatt problemer selv, så tror det var deres egen feil.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funnet en stor ulempe med AirPort Express og det er at jeg ikke kan bruke Iphone som fjernkontroll for å streame fra f.eks Spotify til anlegget. Alt ser ut til å måtte skje fra pc'en noe som gjør alt mer kronglete.. Hmmm og jeg som allerede har bestillt og betalt en AE :/, hadde vært flott om det fantes en Airfoil-app til Iphone også som lot meg styre moroa fra telefonen.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukerfeil er den lammeste unnskyldingen jeg vet om!(jack&cola er godt)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har en squeezbox touch.søppel hele greia.:evil: må restaret i eininga,går inn i en mappe så kommer det helt annen musikk en det jeg gikk inn på.mister kontakt med nettet,slår seg av,tomme mapper.blei bare værre med og oppgradere softwaren på den.appen fra logitech (på min htc desire hd hvertfall)var og bare søppel!eneste som jeg var fornøyd med på touchen var når den var avslått og klokka lyste.den gikk rett i det minste.
    btw.uansett om jeg kjørte kablet eller trådløst så var det søppel!!!!sendt logitech mail og spurt om hva som kan være feil med den,men ikke no svar og få.
    så i dag handla jeg meg sonos.tidlig og si men hittil har den virket helt perfekt!
    ikke den beste salgstråden,men hva kan man få for en squeezebox touch som er strøken,ca 3 mnder og med kvitto?

puh godt og få ut litt vrede.nå kan magesåret jeg fikk av den leges med myye god musikk fremover

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funnet en stor ulempe med AirPort Express og det er at jeg ikke kan bruke Iphone som fjernkontroll for å streame fra f.eks Spotify til anlegget. Alt ser ut til å måtte skje fra pc'en noe som gjør alt mer kronglete.. Hmmm og jeg som allerede har bestillt og betalt en AE :/, hadde vært flott om det fantes en Airfoil-app til Iphone også som lot meg styre moroa fra telefonen.

Vet det finnes noen forsøk på spotify remtoes til iPhone. Har selv prøvd et par av dem. Gav mer banning og frustrasjon enn ren glede dessverre.

Bruker nå et program som heter "Remoteless". Fant det på app storen. Kan fjernstarte spotify, kontrollerer raskt og sikkert. du må installere programvare på maskinen din også, men det er helt klart verdt det når det faktisk funker. Synes denne er bedre og raskere enn Remoten til Apple/iTunes

Med den remoten trenger du ikke gjøre annet med Airfoil enn å starte programmet. Ettersom du kan stille Airfoil inn til å kun streame Spotify kan du bare la det gå i bakgrunnen, så plukker det opp på lyden når du setter den igang via Remoteless.

genialt konsept.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner ikke hva dere driver med... jeg har hatt SB Touch i et år, og den har til gode å miste kontakt med nettverket enda. Kjører trådløst, 0 problemer. Fungerer meget stabilt her. Bruker ingen tredjeparts programmer da. Helt streit med win xp og siste versjon av Squeezebox Server. Fantastisk liten boks som leverer perfekte digitale signaler videre i kjeden min.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aasmund
    Jeg skjønner ikke hva dere driver med... jeg har hatt SB Touch i et år, og den har til gode å miste kontakt med nettverket enda. Kjører trådløst, 0 problemer. Fungerer meget stabilt her. Bruker ingen tredjeparts programmer da. Helt streit med win xp og siste versjon av Squeezebox Server. Fantastisk liten boks som leverer perfekte digitale signaler videre i kjeden min.
    Samme her ingen problemer, når jeg først fikk det til 8) .

Husker ikke alt men greia er å ikke starte touch'n før du har squeezebox'n skikkelig oppe å gå på PC eller NAS slik jeg gjør. Har du forsøk å gjøre det på en annen måte må du resette Toych'n skikkelig og ikke restarte den igjen før det andre går. Personlig kjører jeg trådløs router med 2 frekvenser, slik at SB kjører 2.4 gHz mens PC'er kjører 5 gHz. Dermed konkurerer de ikke om samme frekvensen.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det vel ikke touch det har vært snakket om her heller. Et kjapt søk på Google gir mengder med treff om ustabile Duet'er. Den mister rett og slett bare kontakten med nettverket når den finner det for godt og det kan ikke kalles brukerfeil.

Newcomer Thoros sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det vel ikke touch det har vært snakket om her heller. Et kjapt søk på Google gir mengder med treff om ustabile Duet'er. Den mister rett og slett bare kontakten med nettverket når den finner det for godt og det kan ikke kalles brukerfeil.
    Hadde samme problemer som deg med squeezeciver, giddet ikke mere ustabiliteten, ble solgt i sommer.
    Kjøpte meg CAMBRIDGE NP30 CAMBRIDGE NP30 | Hi-Fi Klubben Den er dønn stabil.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker jeg sleit litt med å få det igang (jeg er helt håpløs på datarelaterte ting) men når jeg først fikk det up and running har det vært stabilt i 2 år. Trådløst til 2x Duet receiver og en SB Radio. Mener jeg huka av noe ang automatisk restart i programmet et sted. Etter det er det aldri nede.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel - nå har jeg tatt sjansen på å kjøpe redlines ustabile Duet - så får vi se. Jeg har en Duet fra før av, og den har vært 100% stabil i et halvt år nå - helt siden jeg koblet den opp - og jeg har derfor store forhåpninger til at dette skal gå bra.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •