Trenger stabil erstatter for Squeezebox Duet - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 55
    Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Vel - nå har jeg tatt sjansen på å kjøpe redlines ustabile Duet - så får vi se. Jeg har en Duet fra før av, og den har vært 100% stabil i et halvt år nå - helt siden jeg koblet den opp - og jeg har derfor store forhåpninger til at dette skal gå bra.
    Den ble solgt etter fire minutter i går etter at jeg la ut annonsen, mulig det var et mandagsprodukt men det får neste eier finne ut av, nå ligger den pakket og klar til å sendes.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir artig å høre hvordan duet'en fungerer hos deg.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    Blir artig å høre hvordan duet'en fungerer hos deg.
    Jeg følger opp med en rapport - gi meg en ukes tid.....
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kunne så klart ha investert i en orignal fjernkontroll men den koster jo nesten mer separat enn selve recieveren. Mulig den hadde gjort det enklere å "vekke" Duet'en til live igjen når den koblet seg av men det får vi kanskje svar på. Den hang seg ihvertfall opp på lysende hvitt som indikerer datastrøm mens lyden uteble helt til den ble tilbakestillt. KAN jo være nettverket også men det ville vært rart siden det ikke har vært problemer med kutt etter at jeg droppet routeren til Altibox.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også gitt opp squeezebox duet på grunn av at jeg mister kontakten med nettverket litt for ofte. Har gått over til Apple tv med iPad som remote og er utrolig godt fornøyd med hvor god stabilitet det er på det systemet. :-D

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bircoff
    Vet det finnes noen forsøk på spotify remtoes til iPhone. Har selv prøvd et par av dem. Gav mer banning og frustrasjon enn ren glede dessverre.
    ... hvorfor ikke bruke Spotify-app'n på iphone, som har innebygd støtte for AirPlay

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mystiske greier. Jeg har hatt squeezebox (riktignok ikke duet) i 6-7 år nå, byttet en gang underveis for å få sort i stedenfor sølv - og begge har vært dønn stabile hele veien på kablet nett, og stabil på trådløst også så lenge dekningen er ok.
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fem enheter i hus som er helt stabile!

Anbefalte SB til en bekjent som faktisk jobber med data, men han fikk det ikke til. Samme fyren kjører rundt med vinterdekk hele året. Med det så mener jeg at det krever litt stell for at ting skal virke etter forventningene.

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sleit litt selv med Duet også. Men etter at jeg kjøpte touch så har jeg ikke hatt ett eneste problem av noe slag. Touchèn fant også NAS automatisk.
    Tror at det kan være pga dårlig sender i Duet. Der jeg bodde før hadde jeg lite problemer iforhold.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aubi

Anbefalte SB til en bekjent som faktisk jobber med data, men han fikk det ikke til. Samme fyren kjører rundt med vinterdekk hele året. Med det så mener jeg at det krever litt stell for at ting skal virke etter forventningene.
    Stell? Tørke støv også videre? Jeg vil gjerne at ting skal fungere når det først er satt opp...

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    trenger jo ikke alltid vær SB sin feil at det klikker.
    I går kræsjet serveren min der squeezeserver kjører og det endte med at jeg måtte installere squeezeserver på nytt.

funker fjell igjen nå
    Stereo: Yamaha RX-v773, Emotiva XPA-2, JBL Studio L890, LC2, LG 65", Xbox One S, Chromecast, Sonos
    Kino: Yamaha RX-V 781, JBL Studio L880, L820, LC2, XTZ 12.17, Velodyne CHT-12Q, Xbox One X, LG 65", Sonos, MediaPc, Chromecast

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aubi

Jepp - at han kjører med vinterdekk hele året sier det meste :-? .

Men det er vel og slik med huset til snekkern, bilen til bilmekanikeren, PC'n til dataing etc. Når de kommer hjem orker de ikke, så det er best å ha en hobby i en helt annen retning enn det du jobber med.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK - da er redlines "ustabile" Duet oppe og går. Jeg bruker en D-Link DIR-655 trådløs router - signalstyrke på den "nye" Dueten ligger på 70%.

Jeg har et superenkelt oppsett:

- Én snarvei til harddiskmusikken
    - Én snarvei til en mappe hvor jeg finner alle favorittnettradiokanalene

Ingen apps, ingen Spotify, ingen mysqueezebox.com - her kjører jeg 100% etter KISS-(Keep-It-Simple-Stupid)-prinsippet. Det eneste jeg har gjort, er å døpe om den nye Duet'en til Duet-2 - er jo nødt til det nå som jeg har to stykker.

I skrivende stund har den fungert feilfritt i snart en time. 24/192-filer i FLAC - pluss vanlig 16/44,1 og MP3 - går helt problemfritt. Så langt i hvert fall. Mer utførlig rapport følger om noen dager.
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt en SB Classic i vel 5 år tror jeg, dønn stabil. Kjører også Spotify på den.

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Jeg følger opp med en rapport - gi meg en ukes tid.....
    Hvordan gikk det med squeeze'n?

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YeOlde
    Hvordan gikk det med squeeze'n?
    Jeg fikk den ikke på plass før i går kveld - derfor har tilbakemeldingene drøyd litt.

Men så langt virker det uhyre lovende. Ca. 5 timers kontinuerlig spilling i går kveld - og nesten 2 timer så langt i dag - uten den aller minste antydning til hikke.

Jeg har ingen forklaring på hvorfor Duet'en ser ut til å fungere bra hos meg, mens den åpenbart var helt håpløs hos den forrige eieren, redline. Jeg har en stabil router - og bra signalstyrke på Duet'en. PCen som kjører SqueezeServer er en tidligere jobb-PC som er blitt degradert til å stå i en bod og kjøre SqueezeServer - ikke noe annet. Antageligvis blir nettverket mitt aldri overbelastet - jeg laster aldri ned store datamengder fra nettet. Slikt kan jo ha en viss betydning. Men som sagt: jeg har ingen god forklaring.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være at redline har mange forstyrrende wlan nettverk i nærheten.

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    interessant at det funker hos deg, bra det da. Uansett litt merkelig

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra at den funker hos deg så jeg ikke "lurte" deg til å kjøpe et produkt som faktisk var i ustand. Har hatt tilsvarende problemer med AirPort Express, nå er den noe enklere å programmere igjen siden den ikke har fjernkontroll fra før av som Duet'en har. Det var noe av det største problemet med å ha Duet når jeg ikke fikk kontakt med den og ikke hadde fjernkontrollen til å programmere den med, de gangene Net UDAP fikk kontakt så var det jo greit men allikevel en liten mengde kode som skulle på plass.
    Begynner å lure på om det rett og slett er forstyrrelser her som lager alle disse problemene. AirPort'en detter også ut, men det har ikke skjedd så lenge den streamer musikk men når den står standby, må slå den av og på igjen for å få kontakt.
    Har saumfart routeren og prøvd alt av kanaler og krypteringer men får samme resultat, det er en god del trådløse nettverk i nabolaget så de kan ha noe med saken å gjøre.

Edit:
    Har gjort følgende grep i kveld for å luke ut eventuelle forstyrrende kilder:

- Gått tilbake fra ekstra router tilkoblet Altibox til Altibox sin egen trådløse router i sentralen.
    - Ny SSID og fjernet samtlige tidligere trådløse nettverksprofiler på laptop
    - Oppdatert drivere til nettverkskortet i laptop'en som styrer det hele

Har også lagt merke til de siste dagene at jeg aldri få reconnect til et trådløst nettverk dersom jeg kobler ifra, må rett og slett restarte for at den skal koble seg på igjen. Det KAN jo også være en feil eller bug med nettverkskortet som tidligere sørget for at Squeezebox server datt ut etter en stund, det kunne være ganske stabilt med Wimp som gikk direkte til mysqueezebox.com og ikke gjennom pc.
    -

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Duet'en "din" fungerer helt feilfritt her. Nå har den hengt på nettverket i godt over et døgn - og har ikke mistet kontakten én eneste gang. Jeg kan slå den av, slå den på, styre den med iPad'en min hvis jeg vil, hente den inn fra hvilken som helst av de to PCene jeg bruker til å kjøre SqueezeServer.... - i det hele tatt: den oppfører seg helt normalt på alle måter.

Det du skriver, tyder på at nettverket ditt sliter - uvisst av hvilken grunn. Det kan være routeren din. Jeg kjøpte ny router for et drøyt år siden - og alle problemen jeg hadde der jeg bodde før, forsvant som dugg for solen. Alternativet er å gjøre som datteren min og mannen hennes har gjort: de koblet til to Devolo-dLAN-bokser - Komplett.no - Devolo dLAN 200 AVplus Powerline Starter. Dermed slapp de å slite med å få trådløse signaler fra PC til Squeezebox gjennom en vinklet betongvegg. Fungerer helt ypperlig også om boksene står på forskjellige kurser.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •