Trenger tips til mediaspiller med styring over RS232

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger tips til mediaspiller med styring over RS232

Hei,
    Flytter styring av kinoen over på RS232 og skulle gjerne ha fått tak i en mediaspiller som har mulighet for RS232 kontroll, men har ikke klart å finne noen enda. Mulig jeg er dårlig til å lete og jeg trenger nok litt hjelp.

Alle tips mottas med takk:-)

Gøran

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sett sånt på 10 år eller noe. Det går dog fint ann å kjøe RS-232 innsmettskort med PCI-spor for en billig penge. Evt Usb-variant. Får man flere detaljer om oppsettet ditt?

Edit: er vel mer det at jeg har sluttet å bry meg. Kom over dette da det slo meg at rs-232 fremdeles er å finne litt her og der. OrigenBoard.org

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingu
    Har ikke sett sånt på 10 år eller noe. Det går dog fint ann å kjøe RS-232 innsmettskort med PCI-spor for en billig penge. Evt Usb-variant.
    Ikke helt sikker på om vi snakker om det samme her.

Jeg benytter i dag Nevo fjernkontroll i både stue og hjemmekino (en S70 og en Q50) og for å slippe problemer med IR, for å få to-veis kommunikasjon mellom fjernkontroll og komponent, samt det enkle faktum at i kinoen så står alle komponentene i rommet ved siden av så jeg trenger RF styring så bruker jeg Nevo Connect for styring av alle komponenter. Denne har mulighet for å bruke IR repeater for produkter som skal styres med IR og den har mulighet for RS232 modul for produkter som skal styres med RS232.

Det jeg er på leting etter er en mediespiller, i denne sammenheng en fysisk boks, som kan styres over RS232. Jeg har RS232 styring på de to Oppo BluRay spillerene jeg har i huset i dag, men de gjør ikke en fullgod jobb som mediespiller. Jeg har brukt en Dune mediespiller i litt over ett år og er godt fornøyd med denne, men den har ikke mulighet for RS232 styring.

Hva dette har med PCI innstikkskort og hva du har sett eller ikke sett på 10 år er jeg ikke sikker på, men jeg tror som sagt ikke vi snakker om det samme:wink:

Gøran

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Det jeg mener er at mediaspillere av typen WDTV-live og ACRyan osv. ikke har RS-232 porter. Da må du _bygge din egen pc_ og selv da er det spartansk utvalg. Med mindre du kjøper en RS-232 kontroller hvis grensesnitt er enten PCI eller USB.

Det går dog ann å koble opp til en vanlig PC med RS-232 og fjernstyre wdlxtv over nettverk TCP/IP. Dette er minst knot og mest elegant.

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingu
    Det jeg mener er at mediaspillere av typen WDTV-live og ACRyan osv. ikke har RS-232 porter.
    Det jeg mener er at jeg er på leting etter er en mediaspiller som har RS232 port! Det er jo akkurat det jeg spør om Dersom det er slik at det ikke finnes noen mediaspiller i hele verden som har RS232 port og mulighet for styring så slår jeg meg til ro med det, men personlig har jeg ikke oversikt over alle de ulike variantene som finnes og tenkte jeg skulle høre om noen andre hadde tips. Det må da finnes flere enn meg som har alle DVDene sine liggende på en filserver og ønsker å kunne spille de av med styring over RS232?

Jeg er klar over at det er mye som kan bygges og ordnes med utgangspunkt i en PC, men denne gangen var jeg på leting etter en ferdig boks med RS232 port for styring som kunne erstatte min Dune mediaspiller som i dag styres over IR. At det er mye annet som kunne ha gjort en god jobb er greit, men det er ikke det jeg er på leting etter i dag.

Takk for tips og innspill på muligheter med utgangspukt i bruk av PC i en eller annen variant, men som sagt det er ikke det jeg ønsker denne gangen.

Gøran

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger vel ikke rs232, det holder at den kan styres over nettverk. Vil gi deg 2-veis, og er hakket mer responsivt enn rs232. Skulle funke fra Nevo det.
    Boxee box, jailbraka Apple TV med xbmc, og sikkert mange fler av disse spillerne støtter kontroll over nettverk.

Edit: Ser at Q50 ikke har wifi, så det er en liten hump i veien, men ikke uoverkommelig. Du skal kunne bruke/lage rs232-db9 kabel fra basen og inn på nettverket. Så sant du greier å adressere signalet...

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raymagnu
    Du trenger vel ikke rs232...
    Takk for innspill og tips, men nok en gang - det jeg har spurt om og ønsker tilbakemelding på er om det finnes en mediaspiller som har RS232 port og kan styres over denne

Jeg er fullstendig klar over at det er mange muligheter for å løse det jeg er på leting etter. Alt fra å bygge en dedikert PC til å lære opp husets yngste på 3 år til å løpe ut av kinoen og trykke på knapper.

Det jeg lurte på, og fortsatt lurer på er om noen har konkrete forslag til eksisterende mediaspillere i produksjon som har RS232 port for styring? Ferdig levert i eske hvor det bare er å pakke ut, plugge inn strøm, HDMI, nettverk og RS232 - ferdig! Ønsker i denne omgang ikke noe som skal hackes, crackes, jailbrakes, moddes, tweakes, tukles med eller bygges om.

Setter stor pris på dere som tar dere tid til å titte innom tråden for å lese, og som også tar dere tid til å svare. Men i denne omgang er jeg klar over hva jeg spør om og jeg er ikke ute etter alternative løsninger. Jeg trenger helt enkelt hjelp til å finne ut om det et eller annet sted i verden produseres en mediaspiller med RS232 port for styring!

Gøran

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste jeg kan finne er Popcorn Hour Signage A-200, men den er nok uaktuell av andre grunner. Nevner kun VGA ut... :P
    Du har neppe heller med deg på dette...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0