Hvilken mediaspiller kan overta for en HTPC?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken mediaspiller kan overta for en HTPC?

Har i disse dager tenkt å få bort min store klumpete HTPC, og lure da på hvilken mediaspiller som klarer å overta den jobben på en mest elegant måte.

Jeg håper å finne en løsning som er like elegant som en HTPC, så har satt følgende krav.

- Den må spille av de fleste videoformater, og da spesielt mkv med h264, iso, img og avi.
    - Må ha et skikkelig brukergrensesnitt, noe ala xbmc eller mediaportal slik at tv-serier og filmer blir vist med cover og infor automatisk.
    - Kunne spille av musikk på en bra måte, mp3 og flac som er det viktige

Om der er støtte for 3D avspilling i tillegg er dette bare en stor fordel, men ikke en nødvendighet.

Så er der noen gode alternativer som klarer denne jobben på en bra måte?

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Har i disse dager tenkt å få bort min store klumpete HTPC, og lure da på hvilken mediaspiller som klarer å overta den jobben på en mest elegant måte.

Jeg håper å finne en løsning som er like elegant som en HTPC, så har satt følgende krav.

- Den må spille av de fleste videoformater, og da spesielt mkv med h264, iso, img og avi.
    - Må ha et skikkelig brukergrensesnitt, noe ala xbmc eller mediaportal slik at tv-serier og filmer blir vist med cover og infor automatisk.
    - Kunne spille av musikk på en bra måte, mp3 og flac som er det viktige

Om der er støtte for 3D avspilling i tillegg er dette bare en stor fordel, men ikke en nødvendighet.

Så er der noen gode alternativer som klarer denne jobben på en bra måte?
    Xtreamer Ultra synes å dekke alle dine krav.

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Ålesund
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke jeg prøvd alle verdens mediaspillere men har sålangt bare gode erfaringer med min WDTV Live.

Størrelsen er jo omtrent som et par pakker Prince og med annen firmware har jeg et hav av forskjellige moviesheets å velge mellom. Har alt av film koblet til boksen på 2 harddisker mens musikken ligger på en tredje et annet sted på nettverket.
    Prisen er jo også veldig hyggelig på disse

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xtreamer Ultra var altfor stiv pris på, da kan jeg like gjerne kjøpe en ny pc til bruket.

wdtv live har jeg hørt så mye tull med. At den henger, vanskelig å konfigurere, ikke bra på tv-serier osv. Vet ikke hvordan dette er nå, har ikke lest rundt den nå i det siste.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beste mediaboksen jeg har vært bort i til nå, hvis man ikke vil kjøre ett ordentlig mediasenter er uten tvil Boxee Box. Er forøvrig egen tråd om den her på forumet også.

http://avforum.no/forum/av-prosessor...boxee-box.html

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja den har jo en helt annen pris, noe som er et stort pluss:-)

Testet boxee på pc for vel et pr siden, men ble ikke videre imponert den gang.

Men nå som det er en dedikert enhet som får jevnlige oppdateringer så er vel gjerne saken en helt annen?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja den har jo en helt annen pris, noe som er et stort pluss:-)

Testet boxee på pc for vel et pr siden, men ble ikke videre imponert den gang.

Men nå som det er en dedikert enhet som får jevnlige oppdateringer så er vel gjerne saken en helt annen?
    Kjører selv PC med XBMC her hjemme, og er helt frelst for det oppsettet. Har dog to kompiser som har kjøpt seg boxee box nå, og har vært hos de å sett på det og er uten tvil det greieste, og peneste jeg har sett av mediabokser til nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag har jeg selv en pc med Mediaportal, noe som fungerer helt ypperlig i grunn. Problemet er at pcen er rett og slett for stor og stygg der den står i tv-benken, og vil derfor bytte til en mer minimalistisk løsning med samme muligheter.

Hva med Apple tv 2 med xbmc? Hva er ulempene med denne i forhold til de andre løsningene? Koster jo vel 1000,- kroner mindre enn boxee box.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med disse Zotac Zbox som ihvertfall komplett selger? Noen som har erfaringer med disse?

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xtreamer Ultra var altfor stiv pris på, da kan jeg like gjerne kjøpe en ny pc til bruket.
    Enig at den ikke er billig. Men han sa at problemet var størrelsen og nevnte ikke noe om budsjett. Antar at han har råd til PC da :-)

Og Ultra er en PC. Og derfor kan han med Windows retail lisens flytte det kjente grensesnittet over. I tillegg kommer Ultra med XBMC, Ultra OS, NAS og Boxee slik at han kan kvintuppel-boote disse dersom han vil. Boxee her er Boxee a la PC og ikke Boxee Box. Har Boxee Box selv og er ikke veldig fornøyd med den. Boxee Box har ikke helt samme grensesnitt som på PC. En god del Boxee Box brukere savner det interfacet som er på PC når de får Box. Det vil kanskje kunne rette seg etter hvert dog. Men Boxee Box har en del nettverksproblemer, sjeldne oppdateringer og det som jeg er mest kritisk til er det i praksis ubrukelige grensesnittet for musikk. For TV-serier og film derimot er den jo lekker. Når det virker.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han, det er vel gjerne meg det siden jeg er trådstarter:-)

Joda, kan gjerne fortsette å ha en pc, men jeg vil under 3000,- kroner for å få dette i orden. Det som hadde passet best hadde jo vært å kunne bruke innmaten jeg alt har i pcen nå bare i et mye mindre og mer elegant kabinett, men da er prisen på 3000,- og 1000,- kroner maks.

Men er der noen som har erfaring med disse Zotac Boxene?

Komplett.no

Vil tror jeg kommer en del lavere i pris her enn med xtremer ultra.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •