ipad og AirPort Express - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 39 av 39
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

AirPort extreme vs express

Airport extreme er ikke ny og er egentlig en ruter til hjemmenettverket, men den har flere muligheter. Test: Apple Airport Extreme
    Airport express er laget for og dele printer via usb (det er det eneste usbporten kan brukes til) og som en lydport (AirTunes)

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thekiller
    Airport extreme er ikke ny og er egentlig en ruter til hjemmenettverket, men den har flere muligheter. Test: Apple Airport Extreme
    Airport express er laget for og dele printer via usb (det er det eneste usbporten kan brukes til) og som en lydport (AirTunes)
    Ah - jeg som blander kortene her. Mente det skulle komme en ny express og at det da var extreme.

My bad

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Supertramp]
    Det fine er at man kan koble til en ekstern harddisk og da få tilgang til musikk- og bildebiblioteket man har der - trådløst.
    QUOTE]

Express er Express, og Extreme er Extreme. To forskjellige produkt.

Har lagt inn CD samlingen i iTunes musikkbibiliotek på PC. Ved å åpne for deling av biblioteket på PC og hente inn musikkbiblioteket på iPod appen på iPad, så får du fram hele musikkbiblioteket på en veldig oversiktig måte - trådløst. Så CDene kan jeg egentlig selge.

AE spiller av alt som gis av signaler fra airplay på iPad.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har jeg fått svar på det meste,da er det bare å handle airporten.håper kvaliteten er helt grei.så dere anbefaler extreme

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Airport Extreme er som er standard dual-band hjemmeruter. Den støtter deling av USB basert disk (koble disk til enhet via USB), skriver og opptil 50 samtidige WLAN forbindelser. Den støtter Apple TV men jeg vet ikke hvordan.

Airport Express er en mini hjemmeruter. Den støtter maks 5 WLAN sesjoner (tror jeg det var), deling av skriver samt Airplay. Extreme støtter IKKE Airplay da den ikke har utgang for lyd.

Airport Express kan også kobles opp i det hjemmenettverket du har (som en vanlig klient) og benyttes for Airplay eller deling av USB basert skriver.

Så det er 2 forskjellige produkter. Jeg bruker Express i mitt hjemmenettverk for å spille musikk. Har biblioteket på iPad-en (synket fra iTunes på PC) og bruker også WIMP på denne. All musikk sendes trådløst fra iPAD til Airport Express enheten som igjen er koblet til stereoanlegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå har jeg fått tak i airport express,har spotify.hva må lastes ned av programmer til streaming?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøver å laste ned airfoil,men det står att ikke safari kan ikke laste ned denne filen

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heien
    prøver å laste ned airfoil,men det står att ikke safari kan ikke laste ned denne filen
    Hva skal du med airfoil, du skal jo streame spotify fra iPad, right? Du kan ikke laste ned programmer fra andre steder enn App Store.

Last ned appen Spotify, den til iPhone. Det er den du må bruke til Spotify får ut fingeren og lanserer enn ordentlig app for iPad. Ikke optimalt, men det fungerer jo på sett og vis.

NB! Airplay får du fram i multitask-meny (dobbeltklikke på hjem-knappen på iPad. Husk å sette lydinnstilling til høy kvalitet.

Du har vel konfigurtert Airporten som klient i eksistrende trådløst nettverk? Lampa skal da lyse grønt.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    airplay får jeg ikke frem med dobbelklikk på hjem knappen,er det fordi jeg ikke har opogradert til den nye ios ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ha min ver 4.0 av ios for å ha tilgang til airplay. Du trenger ikke Airfoil så sant du kun skal bruke ipad eller iphone. Men dersom du vil bruke en Mac/PC og streame fra spotify/Wimp/VLC eller andre trenger du airfoil. Itunes har innebygd airplay.

Bruker selv dette på alle mulige måter og er strålende fornøyd Anbefaler optisk kabel fra airport expressen.....dersom din dac har mulighet for det. Bruker selv Hegel HD10 som fungerer utmerket.
    Primare SPA 23 - SA Explorer Master - XTZ 12.16

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten "for dummies" hadde gjort seg.

Jeg er forholdsvis ny i Eple-hagen, og vil være godt forberedt når det jeg har bestilt detter ned i postkassen. Jeg kjenner hverken begrensninger eller muligheter, annet enn at jeg får en lekker måte å få Wimp på anlegget på. Det var også hovedgrunnen til å bestille iPad 2. Jeg har iPhone 3GS fra før, men som selvutnevnt "eple-hater" (går mest på filosofien til firmaet og Hr Jobs) så er det litt rart å ha "konvertert.

Jeg har bestilt:

iPad 2 Wi-fi/3G 32GB
    Airport Express
    Apple TV 2.gen

Jeg skal skaffe meg amerikansk konto slik at jeg får mulighet for å streame film og serier.

Hva lurer jeg så på...? Vel....det er nesten så jeg ikke helt vet hva jeg skal spørre om, men som jeg er inne på over her så lurer jeg på hvilke muligheter/begrensninger som vil møte meg med dette i hus.

Hvor lett er det å sette opp?
    Hva følger med det jeg har bestilt, og hva bør jeg skaffe av ekstrautstyr?

Flere spm vil nok dukke opp etterhvert, men om noen gidder å skrive litt om oppkobling så setter jeg pris på det.

PS: lyden fra Wimp vil gå via Matrix mini-I før den går inn på Yamaha RX-V765.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    teddytusen: Det er jo nesten som man ikke vet hvor man skal begynne å svare på innlegget ditt Men siden jeg engang var eplehater selv og nå har blitt "frelst" så skal jeg gjøre et forsøk

Du har bestilt det du trenger....mangler bare en macbook pro så er du godkjent

Du kan begynne med å sette opp Airport Expressen din. Det er såre enkelt....Du setter den i kontakten.....og så kommer første viktige punkt: Du trenger noe som heter Airport verktøy. Dersom du har mac så er dette ferdig installert, dersom du har pc, så kan du installere det fra medfølgende cd. Når dette er gjort, så går du inn i programmet og du vil finne din airport express straks. Da kan du velge om du vil sette den opp som en ny router, eller om du skal koble til den eksisterende....hvis du har en fra før da. Det er det mest logiske valget dersom du skal bruke airtunes for å spille musikk. Etter dette er satt opp, er veldig selvforklarende, så er det bare å sette kabel fra airporten til forsterker så er det good to go. Du trenger som sagt airfoil dersom du skal bruke wimp fra pc/mac, men det er ferdig installert på ipad. Anbefaler optisk kabel mellom Matrix mini-I og airport express.

Vær klar over at iphone streamer i dårligere bitrate enn ipad via wimp...

Apple TV er litt mer kluss å sette opp. Men gå inn på mac1.no og søk på amerikansk itunes konto, så er det bra forklart der. Når det er satt opp kan også denne brukes til å streame musikk til....evt bilder/film fra din iphone og ipad. Du trenger HDMI kabel utenom det som følger med i pakken, og du vil trenge itunes gift-card for å få penger inn på din konto. Da er www.skeetenterprises.com den beste siden etter min erfaring. Gå inn der og kjøp, så får du koden på mail innen 1 time ca.

Ipaden er samme prosedyre som iphonen din, så den fikser du lett

Vet ikke hva mer du ikke vet at du ikke vet her....

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for glimrende innlegg pelzi80.

Spørs om det blir en Mac ved neste bytte. Jeg har ordna det meste for å få amerikansk konto. Skal bare plotte inn i iTunes så er det iorden.

Da får jeg håpe at det ikke tar for lang tid før iPad 2 er i hus.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mac burde virkelig vurderes.

Aldri vært så fornøyd med en pc, og aldri hatt så få feil, som det jeg har etter at jeg gikk over til Macbook =)

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Jeg skal skaffe meg amerikansk konto slik at jeg får mulighet for å streame film og serier.

Hva lurer jeg så på...? Vel....det er nesten så jeg ikke helt vet hva jeg skal spørre om, men som jeg er inne på over her så lurer jeg på hvilke muligheter/begrensninger som vil møte meg med dette i hus.

Hvor lett er det å sette opp?
    Hva følger med det jeg har bestilt, og hva bør jeg skaffe av ekstrautstyr?
    .

Gratulerer med godt valg. (iPad+Airport Express+Wimp=suverent)

Det første du må gjøre er å laste ned gratisprogrammet iTunes på din PC/Mac. Det trenger du for å konfigurere din iPad før du tar den i bruk - og for senere oppgraderinger av OS. Pluss at du må åpne konto i iTunes for å kunne laste ned applikasjoner fra App store, enten de er gratis eller ei. Det er bare å fylle ut opplysninger etterhvert som spørsmål dukker opp, så det er ikke vanskelig.

Ellers hadde jeg som nevnt probelemer med å få konfigurert min Airport E, men det var fordi jeg først forsøkte med Windows XP. Det gikk ikke, mens det forløp smertefritt da jeg forsøkte med Windows 7 Home.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Norsk iTunes har jeg allerede og jeg er kjent med App-biten da jeg har hatt iPhone 3gs siden februar i fjor.

Her er det dessverre Vista som står for "moroa". Spent på hvordan det går.

OT: hvilken Mac burde jeg gå for? Vi bruker bare bærbare her i hus, og har ikke store krav ang ytelse eller intern lagring. Det ser ut som om Apple sine eksterne harddisker koster noe vannvittig. Hva er beste løsning her? Jeg har en Qnap NAS med noen hundre album i flac og SB Duet. Hvordan får jeg brukt dette på et fornuftig vis og med lekkert grensesnitt?

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Det første du må gjøre er å laste ned gratisprogrammet iTunes på din PC/Mac. Det trenger du for å konfigurere din iPad før du tar den i bruk - og for senere oppgraderinger av OS.
    Håper virkelig ikke dette gjelder for og kunne bruke Ipad->Wimp->Airport Express. iTunes skal ALDRI inn på min PC igjen.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da bør du vente til iOS5. Pt må du innom Itunes, ettersom jeg har forstått.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Håper virkelig ikke dette gjelder for og kunne bruke Ipad->Wimp->Airport Express. iTunes skal ALDRI inn på min PC igjen.

Hehe.....Det må nok innom en kjapp tur dersom du skal konfigurere en ipad ja....i alle fall frem til ios5. Eller du kan jo evt stikke innom en kompis som har det å sette opp din Ipad....

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •