Popcorn Hour A-210

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Active Fantonald sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Popcorn Hour A-210

Hei!

Funderer på å kjøpe meg Popcorn Hour A-210. Kan den spille av BD ISO?

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bump

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan den, men ikke med fulle menyer. Dette siden den ikke har innebygget flashminne / harddisk.
    Jeg har derimot "crossflashet" min A200 med C200 firmware og bruker en liten USB-minnepinne. Får da fulle menyer. Vil tro at det samme skal gå med A210 da det i og for seg er samme maskin.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå heller for C-200. Da kan du ha 2 interne disker i boksen og 3 med litt modfisering.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fayed
    Det kan den, men ikke med fulle menyer. Dette siden den ikke har innebygget flashminne / harddisk.
    Jeg har derimot "crossflashet" min A200 med C200 firmware og bruker en liten USB-minnepinne. Får da fulle menyer. Vil tro at det samme skal gå med A210 da det i og for seg er samme maskin.
    Man kan montere intern disk i denne da...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    error...

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Man kan montere intern disk i denne da...
    Blir det mulig å spille av BD ISO med alle menyer når man eventuelt monterer intern disk i A-210?

Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Gå heller for C-200. Da kan du ha 2 interne disker i boksen og 3 med litt modfisering.
    Jeg har tittet litt på tråden til C-200. Der virker det som om mange ikke er fornøyd med denne spilleren. Eller er dette noe som er gått over med nye updates?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fantonald
    Blir det mulig å spille av BD ISO med alle menyer når man eventuelt monterer intern disk i A-210?

Jeg har tittet litt på tråden til C-200. Der virker det som om mange ikke er fornøyd med denne spilleren. Eller er dette noe som er gått over med nye updates?
    Null tull nå..

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og den spiller av BD ISO med alle menyer?

Har sittet og lest meg godt opp på C200 nå. Er det slot-in for HDD i stedet for Blu Ray-drev i 5,25"-boksen? Eller må man ha brackets for å installere en HDD der i stedet?

Til slutt: Åssen i huleste får man inn den tredje disken når det er SATA-kabler for kun 2 enheter???

Med det samme jeg er så godt i gang: MÅ man ha en USB-penn for å spille av Blu Ray-filmer, eller holder det med HDD?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den spiller av BD-ISO med vanlige menyer ja. Det er en slot in for HDD ja. Jeg har 4 disker som jeg bytter litt på. Du kan også ta vekk holderen for disken og sette inn et drev om du vil. Du trenger ikke usb penn men det går sikkert med det også. Jeg har en 2,5 hdd på 100gb står fast i boksen.

Her ser du hvordan du kan få plass til Drev + stor hdd i boksen. I tilegg så har du plass til en 2,5 under drevet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den spiller av BD-ISO med vanlige menyer ja. Det er en slot in for HDD ja. Jeg har 4 disker som jeg bytter litt på. Du kan også ta vekk holderen for disken og sette inn et drev om du vil. Du trenger ikke usb penn men det går sikkert med det også. Jeg har en 2,5 hdd på 100gb står fast i boksen.

Her ser du hvordan du kan få plass til Drev + stor hdd i boksen. I tilegg så har du plass til en 2,5 under drevet.

Er dette 200 eller 210...?

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette 200 eller 210...?
    Dette er da altså en C200.

Men jeg skjønner fremdeles ikke hvordan man får inn 3 enheter med de eksisterende kablene som sitter i maskina. På de videoene jeg har sett på Youtube er det tilkoblingsmuligheter for kun 2 enheter, det være seg enten drev + hdd eller 2 hdd. Hvor kommer den siste tilkoblingen inn hen?

Jeg forstod det også slik at man ha USB-penn for å få BD-menyer til å fungere. Dette stemmer altså ikke?

Edit: Ser at jeg i grunnen burde endre trådtittelen da denne diskusjonen er i ferd med å divergere fra målet :razz: .

Newcomer Adrgha sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan bruke en SATA -> USB-adapter for å få plass til ytterligere en disk internt da det er en USB-tilkobling på hovedkortet. Om det er noe poeng i dette er en annen sak; det er mye lettere å bare koble til en ekstern USB-disk om du har behov for mer lagringsplass.

Du kan velge om du vil bruke en USB-pinne eller en harddisk som systemminne for Bluray-avspilling. Enten eller, du trenger ikke begge.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha! Takk for svar. Det var veldig oppklarende .

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en A-210 jeg knapt har prøvd enda. men en minnepinne vil altså gi utvidet bruk av boksen...? Ellers fikk jeg tips om denne siden i går:
    NMT Community Software Installer

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en A-210 jeg knapt har prøvd enda. men en minnepinne vil altså gi utvidet bruk av boksen...? Ellers fikk jeg tips om denne siden i går:
    NMT Community Software Installer
    Ja eller om du monterer en fast Harddisk i boksen så vil du få fulle menyer på Blu-ray

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja eller om du monterer en fast Harddisk i boksen så vil du få fulle menyer på Blu-ray
    Er vel viktig å holde tungen rett i munnen. Det er A-210 vi snakker om da?

Newcomer Adrgha sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, A-210 vil ikke kunne vise menyer på Bluray-disker som bruker java-menyer, dvs, de aller fleste av dagens disker. Denne mangler full BD-lisens som kun C-200 har av PCH-maskinene. En minnebrikke er derfor overflødig kun for BD-avspilling på denne da det er java-strukturen som gjør at spilleren trenger ekstra minne i utgangspunktet. Men! Spilleren trenger også ekstra minne for at du skal kunne legge inn "NMT Apps", som er en integrert programpakke med forskjellige klienter du kan finne nyttig, så å installere en harddisk eller minnebrikke er sterkt anbefalt for det.

A-200/A-210 bruker noe som de kaller BD Lite, som vil si at spilleren spiller av hovedfilen (dvs, filmen) på BD ISO/BDMV-strukturer med en egen innebygget meny som muliggjør valg av kapittel/lydspor/tekster. Dette er for øvrig en mye kjappere måte å starte en BD-struktur på da spilleren ikke trenger å laste menyen, som ofte tar litt tid. I tillegg slipper man advarsler og reklame.

På C-200 kan man sette spilleren til "prompt", som vil si at den gir deg muligheten til å velge hvordan du vil spille av BD-strukturen via en pop-up som kommer hver gang du starter avspilling av ISO/BDMV. Jeg velger som regel BD Lite selv, om jeg bare skal se filmen.

Community Software Installer (CSI) er en fin ting, ja. Denne muliggjør installasjon av tredjeparts programvare på en meget enkel måte. Her finner du også programvare for å gjøre C-200 "sonefri" om du skulle behøve det.

Active Mikaelft sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    384
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Kan man streame musikk fra pc'n til denne?
    Tanken er å spille musikk fra spotify trådløst til boksen som igjen sender signalet videre til receiveren.
    ---
    Onkyo & Cerwin-Vega hjemmekino
    http://avforum.no/myhometheater/mikaelft

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •