Asus O!Play problemer med filer større enn 13GB

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Asus O!Play problemer med filer større enn 13GB

Hei

Har en Asus O!play HDP-R1 mediastreamer, som fungerer fint som bare det. Problemet er at den begynner å hakke på filer som er større en ca 13 GB.
    Får ikke sett på filmer som er større enn det.

Filmene ligger på en gammel PC'n som jeg bruker som server. Det er en "singel core" 2.2 Ghz AMD cpu, med 1.5 GB minne. Disken som filene ligger på er en 1-5 TB disk som er forholdsvis ny.
    CPU eller minne taker ikke når jeg opplever problemene. Har hørt noen som har snakket noe om at "singel core" CPU har noen begrensinger på hvor mye data man klarer å levere (men rart at ikke minne eller CPU går i taket).
    På nettverket så brukes det en Cisco 2950 (100Mbit) som skal være mer en bra nok til dette.

Er det noen andre som har opplevd dette, eller kan gi meg noe svar på hvorfor det er sånn?

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har opplevd samme problem. når eg bytta til ny server så forsvant problemet. hadde faktisk ganske lik maskin som deg til å starte med pluss noen 2TB harddisker. hos meg var det strømforsyning som kutta ut, og ein dårlig sata controller som var synderen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2014
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sandemann Vis post
    Hei

Har en Asus O!play HDP-R1 mediastreamer, som fungerer fint som bare det. Problemet er at den begynner å hakke på filer som er større en ca 13 GB.
    Får ikke sett på filmer som er større enn det.

Filmene ligger på en gammel PC'n som jeg bruker som server. Det er en "singel core" 2.2 Ghz AMD cpu, med 1.5 GB minne. Disken som filene ligger på er en 1-5 TB disk som er forholdsvis ny.
    CPU eller minne taker ikke når jeg opplever problemene. Har hørt noen som har snakket noe om at "singel core" CPU har noen begrensinger på hvor mye data man klarer å levere (men rart at ikke minne eller CPU går i taket).
    På nettverket så brukes det en Cisco 2950 (100Mbit) som skal være mer en bra nok til dette.

Er det noen andre som har opplevd dette, eller kan gi meg noe svar på hvorfor det er sånn?
    Hei. Har lett litt her inne på nett ang min o!play... Min erfaring med den er at den ikke "kjenner" igjen min nye eksterne harddisk. Jeg har inntil nå brukt Western Digital elements på 500GB. Har virka smooth, men når jeg har kjøpt meg en ny harddisk (WD Mybook på 3 TB) så blinker bare det høyre blå lyset på oplayen...???
    Noen som vet om det kan være??? Virker som om den ikke finner disken, og jeg får ikke opp mld "device is ready". Lurer litt på om det kan være noe software på den nye disken som ikke snakker samme språk som oplayen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •