Mezzmo Media Server :)))

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mezzmo Media Server :)))

NO-HASSLE!!

Jeg har brukt PS3 media server for å streame filmer fra min NAS til min PS3 til kino rommet, og har vært tålelig fornøyd. Men i det siste har jeg hatt store problemer med A/V sync spesielt på DVD filmer (*.vob) og masse filmer som ikke vil spille. Mye codec styr for min del.

Helt tilfeldig kom jeg over Messmo Media server, og jeg må bare si WOW..snakk om rett frem no hassle install og rett på film titting. Her er det ikke en haug med forskjellig valg av forskjellige codecs og transcoding - bare snurr film og det funker!!

Funker også rett ut av boksen på min samsun LED tv..Det gjorde ikke PS3 Media serveren.

Kun 2 ting jeg har funnet så langt som av CONS: Den støtter tydeligvis ikke *.iso filer..Ikke noe stort problem.

+ det ser ut som *.mkv filer som jeg vet har DTS lydspor kommer som AC3.

Anyway - viktigste er at jeg får sett film, ikke styre noe sinnsykt og komme 10 minutter inn i filmen så begynner den å komme i usync.

WAF rett og slett

(Hvorfor jeg sliter så mye med PS3 media server og andre får det til å snurre er jo selvagt et irritasjonsmoment..grr )

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gjetter at PS3 er DLNA og ikke full UPNP. Så, hva er dette nye du har tatt i bruk, software?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingu
    Jeg gjetter at PS3 er DLNA og ikke full UPNP. Så, hva er dette nye du har tatt i bruk, software?
    Ja - godt spørsmål

Mezzmo er software som kjøres lokalt på min PC, media server.
    PS3 finner den, mitt samsung tv finner den - og såvidt jeg vet transcoder den on the fly med bruk av ffmpeg. PS3 Media server var et styr som for meg ihvertfall aldri fungerte helt.

Beste måten jeg har funnet til nå å streame filmer fra NAS til TV og kino så langt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •