Ftp Popcorn Hour?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ftp Popcorn Hour?

Hvordan kobler jeg til med ftp på popcorn hour fra pc? prøver 192.168.1.6 brukernavn:nmt og passord:1234
    Er det ikke riktig? Klarer ikke koble til...kan noen hjelpe meg?

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Hvordan kobler jeg til med ftp på popcorn hour fra pc? prøver 192.168.1.6 brukernavn:nmt og passord:1234
    Står serveren på ditt eget nettverk? hvilket OS har du på serveren?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøver å koble til popcorn hour med ftp fra min pc, jeg bruker Windows 7 64 bit. Har et annet problem jeg håper du kan hjelpe med også? Hvoran får jeg til å spille av filer jeg har på harddiskene på pcen via nettverk til popcorn hour? Finner filene på popcorn hour...men vil ikke spille de av..?

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gjelder problemet med avspilling alle type filer? sjekk at du har delt mappene dine slik at popcorn har full tilgang.
    pass på å ikkje blande mellom audio, video, bilde osv når du skal spille av uten å velge det i menyen først.

Newcomer yazfat sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv med ftpuser/1234

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen-hj
    gjelder problemet med avspilling alle type filer? sjekk at du har delt mappene dine slik at popcorn har full tilgang.
    pass på å ikkje blande mellom audio, video, bilde osv når du skal spille av uten å velge det i menyen først.
    Problemet gjelder alle typer....er det mulig å gi meg en detaljert beskrivelse på hvordan jeg skal gjøre dette?

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet gjelder alle typer....er det mulig å gi meg en detaljert beskrivelse på hvordan jeg skal gjøre dette?
    Når du deler ei mappe på serveren du har på nettverket, så vil du få opp noen valg i win7. Velg advanced sharing. Huk av Share this folder. på permissions huker du av Full Controll. På Groups and Usernames, som du finner i samme rute, velger du Add og legger til Everyone. Husk å trykk apply før du lukker ruten. Navnene er på engelsk her men satser på at du finner frem hvis du har norsk 8)

Dette er for direkte tilgang via nettverk, ikkje FTP.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen-hj
    Når du deler ei mappe på serveren du har på nettverket, så vil du få opp noen valg i win7. Velg advanced sharing. Huk av Share this folder. på permissions huker du av Full Controll. På Groups and Usernames, som du finner i samme rute, velger du Add og legger til Everyone. Husk å trykk apply før du lukker ruten. Navnene er på engelsk her men satser på at du finner frem hvis du har norsk 8)

Dette er for direkte tilgang via nettverk, ikkje FTP.
    Er dette i min datamaskin eller i Windows media player? Mener jeg har merka av for dette...men virker ikke...

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette i min datamaskin eller i Windows media player? Mener jeg har merka av for dette...men virker ikke...
    Dette gjør du i windows explorer, altså der du vanligvis blar gjennom mapper og filer. med dette delt riktig så burde popcornhour klare å lese filene fra nettverket

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fortsatt ikke fått til å koble til popcorn hour med ftp...noen som kan hjelpe meg å få til dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å understreke noe som ble sagt tidligere her:
    Når du skal spille av ting med popcorn hour, pass på at du har "begynt riktig" i menyene. Velger du å se etter "film" vil du kunne bla rundt i alt av mapper og trykke på alt av filer, men du vil bare kunne spille av filmfiler. Det kan være fryktelig irriterende, og du får ingen feilmeldinger.

Spørsmål: Noen spesiell grunn til at du vil bruke ftp? Har aldri prøvd ftp mot popcorn hour selv, så der er jeg blank. SMB (windows sin nettverksfildeling) har aldri sviktet meg.

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sberg
    Når du skal spille av ting med popcorn hour, pass på at du har "begynt riktig" i menyene. Velger du å se etter "film" vil du kunne bla rundt i alt av mapper og trykke på alt av filer, men du vil bare kunne spille av filmfiler. Det kan være fryktelig irriterende, og du får ingen feilmeldinger.

Spørsmål: Noen spesiell grunn til at du vil bruke ftp? Har aldri prøvd ftp mot popcorn hour selv, så der er jeg blank. SMB (windows sin nettverksfildeling) har aldri sviktet meg.
    Eneste grunnen eg ser at ftp kan være nødvendig er om ftpen står på eit annet nettverk. men i eget nettverk er windows sin deling det enkleste. SMB? da tenker eg linux, hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sberg

Jeg vil bruke ftp fordi jeg har intern hdd i popcorn hour som jeg vil overføre filer til.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, skjønner. Har du startet ftp-servicen? Etter det jeg forstår, må du starte (og eventuelt installere?) ftp på popcorn hour, siden dette ikke er noe som er påslått automatisk.
    Ninjatriks for å sjekke om ftp faktisk kjører på boksen (gjøres fra windows):

start->kjør
    skriv cmd, trykk enter
    skriv følgende: telnet 192.168.1.6 21, trykk enter

Får du opp "kan ikke koble til" eller noe i den gaten, betyr det at popcorn hour ikke kjører noen ftp-server, og du må installere/starte dette. Får du opp noe med at du er tilkoblet, brukernavn/passord osv betyr det at popcorn hour kjører ftp.

Dette gjelder selvfølgelig hvis 192.168.1.6 faktisk er IP-adressen til popcorn hour

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •