Test av USB-DAC-er i Lyd & Bilde - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 22 av 22
    Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av earphonic
    Det jeg vel stusser mer på i sammenligningen Bel Canto og Electrocompaniet er at om dette i utgangspunktet er en test av USB-DAC-er hvor Bel Canto ser ut til å stikke av med seieren og dessuten er overlegen spec-messig (24bit/96kHz mot 16bit/48kHz) så trekker de inn ytelsen via S/PDIF-inngangen (som jo er vesentlig bedre spekket i forhold til USB for Electrocompaniet) og konkluderer Electrocompaniet som vinner.

Slike tester er vel nødvendigvis subjektive, så jeg skal ikke protestere på resultatet, det er argumentasjonen jeg stusser på.

Prismessig er de dessuten identiske, så det skulle ikke ha noe å si for karaktervektingen. Men generelt ville jeg foretrekke en ranking basert på absolutte kvaliteter, så kan jeg selv vurdere hva jeg er villig til å betale.
    Ja, mener de da at hvis lydkvaliteten er den samme og den første koster 5' og den andre 10' så får den første 6 og den siste 3......
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Ja, mener de da at hvis lydkvaliteten er den samme og den første koster 5' og den andre 10' så får den første 6 og den siste 3......
    Mulig men her koster jo begge 9.995,-

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •