Koble alt sammen? Hva/hvordan?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Koble alt sammen? Hva/hvordan?

Er helt ny på dette, så vet ikke om jeg poster på rett sted en gang...
    Men:
    Jeg har litt av hvert som jeg ville fått til å fungere sammen uten å måtte flytte rundt på kontaktene hele tiden...
    Har TV, to prosjektorer, PS2, PS3, Wii, Xbox 360, GameCube, PC, tuner, og et surroundanlegg som jeg skulle ha koblet sammen på et vis..

Finnes det en "box" (?) av noe slag som lar meg gjøre dette på en noelunde enkel måte? Her er HDMI, S-video og scart om-en-an...
    Hadde vert litt kult om det var rele utganger på denne "boxen", så jeg f.eks kan skru av lyset og kjøre lerret opp og ned med den

(ja, det er en ungkarsbule )

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En receiver kan ordne dette. Da kan du koble alt av spillere, xbox, playstation på inngangene til receiveren.

Deretter velger du hvor den skal vises (TV eller prosjektor).
    Men da må du passe på at receiveren har nødvendige inngangmuligheter (dagens receivere har som oftest det), og nødvendige utganger ( mulig du trenger 2-3 utganger, avhengig om du vil at forskjellige innganger skal kunne vises på forskjellige utganger).
    Ulempen er at du kan kun vise ett bilde (trenger du å vise flere bilder fra flere innganger, så går vel ikke det).

Mulig du har allerede receiver, da kan du sjekke den du har.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om du ikke har en reciever som gjør det, må du ha en hdmi-switch med diverse inn/utganger.

UT:
    1. TV
    2. Projector 1
    3. Projector 2

INN:
    1. PS2 (phono)
    2. PS3 (HDMI)
    3. Wii (komponent)
    4. Xbox 360 (Komponent)
    5. GameCube (phono?)
    6. PC (HDMI eller DVI)
    7. tuner (hdmi?)

Som han forrige sa, har mange recievere mulighet for dette.
    Det er ofte slik at man kan la recieveren ta i mot signal via en type kabel og sende videre via en annen type.

Men du trenger jo 7 innganger og 3 utganger.
    De fleste recievere har bare en utgang til hdmi, men du kan vel prøve en HDMI-splitter.

Du kan også velge å kjøre de fleste (feks ps3) via komponent, om du har eldre reciever. Det enkleste er å kjøre mest mulig via hdmi, om du har hdmi-reciever med nok innganger.

Alternativet er å kjøpe en rimelig svær switch og diverse overganger/adaptere. (kan tenkes det kan lønne seg å kjøpe det fra ebay eller dealextreme, men pass på det tar euro plugg og 220v).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar

Jeg har en reciever, burder kanskje vert mer spesifik på det i første posten.. Har en "yamaha RX-V 365" (tror jeg den heter).
    Vet ikke om det er noe galt med denne eller om det er jeg som gjør noe feil, for video-signalet fra PC'en kommer ikke igjennom den. Hvis jeg kobler PC'en rett i TVen eller en av prosjektorene, så får jeg bilde. Men uansett hva inngang jeg setter den i på recieveren, blir det ikke bilde ut (lyden fungerer helt fint).

Og så ville jeg gjerne hatt funksjonen at jeg kan vise samme bilde på både TV og minst en av prosjektorene samtidig.

Det du DaButcher snakker om er kanskje mer det jeg er på utkikk etter.. En switch av noe slag.. Kan du evt. linke til et eksempel, så jeg vet hva jeg skal lete etter?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •