Nytt Media Senter, hvilket er best av disse?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 50
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt Media Senter, hvilket er best av disse?

Jeg har tenkt å kjøpe meg ny mediaspilller. Det står vel mellom 3 stk, AC Ryan Playon!HD2, Dune Smart H1 og Popcorn Hour A-210. Hvilken av disse er den beste? Har dere evnt noen annen mediaspilller å anbefale? Jeg skal ha en mediaspiller som kan spille av alt,og som spiller av helt fint over trådløst nettverk, og helst mulighet for å kunne ha intern hdd. Tror helst det blir Popcorn Hour A-210, den virker som den aller beste? Noen som er enig/uenig i dette? Håper på tilbakemeldinger...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jag hade köp Xtreamer mediaspiller,, IXtreamer modellen är bra om du har iphone, eller de nya modellerna som kommer Xtreamer Ultra och Prodigy,

Xtreamer.no har dem

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville nok valgt Boxee Box idag selv om jeg har en AC Ryan PlayOn Mini. Ikke noe galt med denne Mini'en, men man får med så mye annet av funksjoner på Boxee Box.

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Jeg har tenkt å kjøpe meg ny mediaspilller. Det står vel mellom 3 stk, AC Ryan Playon!HD2, Dune Smart H1 og Popcorn Hour A-210. Hvilken av disse er den beste? Har dere evnt noen annen mediaspilller å anbefale? Jeg skal ha en mediaspiller som kan spille av alt,og som spiller av helt fint over trådløst nettverk, og helst mulighet for å kunne ha intern hdd. Tror helst det blir Popcorn Hour A-210, den virker som den aller beste? Noen som er enig/uenig i dette? Håper på tilbakemeldinger...
    Har forhåndsbestilt Xtreamer Ultra. Den lar deg velge operativsystem selv. Du kan prøve flere etter det jeg skjønner - derav en del gratis. Selv vil jeg installere Windows 7 da jeg personlig mener MCE er det beste grensesnittet jeg har prøvd - dersom en ikke har en trøblete PC'en... FÅr jeg trøbbel med MCE kan jeg alltids legge inn XBNC, Boxee eller noe annet. Liten og nett, plass til en 2,5 tommers disk og ellers det meste av HW-muligheter.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra val, du har gjort en bra deal! Vart köpe du den? Jag tror det är bättre att köra med Logitech DiNovo keyborad till då får man Norska tecken som "åäö", enklare när man skall bruka sociala mediar som kommer till Ultran..

Tänk på att den kostar lika mycket att pre order från Xtreamer.net som att beställa den från Xtreamer.no. Med frakt, tull avgifter och Norsk moms så blir prisen ungefär den samma,,

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for Popcorn Hour A-210! Den er suveren, spiller av så og si alt, og kan ha harddisk i den, tviler på Xtreamer kan være bedre.

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for Popcorn Hour A-210! Den er suveren, spiller av så og si alt, og kan ha harddisk i den, tviler på Xtreamer kan være bedre.
    Har du sjekket spec'en på Xtreamer Ultra? HW-messig ser den ut til å slå Popcorn ned i støvlene. Popcorn er mye rimeligere ser det ut til. Koker vel ned til hva en selv faktisk har av behov. For meg er et godt gui for avspilling av lokalt innhold det viktigste. Har selv en Boxee box nå og den er håpløs til det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mooze
    Har du sjekket spec'en på Xtreamer Ultra? HW-messig ser den ut til å slå Popcorn ned i støvlene. Popcorn er mye rimeligere ser det ut til. Koker vel ned til hva en selv faktisk har av behov. For meg er et godt gui for avspilling av lokalt innhold det viktigste. Har selv en Boxee box nå og den er håpløs til det.
    Boxee Box er så langt den klart beste avspilleren for lokalt innhold jeg har vært borti.. Den støtter til og med bd-iso uten problemer, og uten noen som helst konfigurasjons-stressing. Støtter Xtreamer Ultra bd-iso? (Altså uten at man må sitte tre helger på rad og google etter løsninger...)

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KrisLarsen
    Boxee Box er så langt den klart beste avspilleren for lokalt innhold jeg har vært borti.. Den støtter til og med bd-iso uten problemer, og uten noen som helst konfigurasjons-stressing. Støtter Xtreamer Ultra bd-iso? (Altså uten at man må sitte tre helger på rad og google etter løsninger...)
    Har Boxee box selv. Den er relativt amatørmessig i forhold til det du f.eks. kan gjøre med Windows MC. Dog ble jeg litt litt imponert over evnen til å finne metadata til TV/Film, undertekster og synke dette under avspilling. Dette bør MS snarest innføre i MCE. Det som er dårlig er gui'ene for avspilling av video, musikk og bilder. Muligheter for å lage playslists med slideshow eller slideshow i det hele tatt. Ikke mulig å endre på gui. Prioriterer visning av nettinnhold jeg sjelden er interessert i. Ikke mulig å slette en episode etter at du har sett den. Box'en har også store problemer med å holde seg oppkoplet på hjemmenettet og internett. etc. Henger seg ofte. Ja, den har god formatstøtte. De burde også ha "satt på" det avkuttede hjørnet igjen slik at en fikk plass til en liten harddisk inne. Selv om det siste er litt smak og behag. Ikke misforstå; jeg liker den godt til et visst punkt, men det er åpenbart et uferdig produkt og selv åpenbare bugs som en burde kunne legge ut enkle fix'er for (i hvert fall for de som vil) blir stående i kø og vente på en eller annen stor oppdatering som "hele verden" nå venter på. Min konklusjon er at jeg fortsatt leter etter den ultimate streamerboksen....

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er forskjellen på Xtreamer Ultra og Xtreamer Prodigy? Prodigy-modellen er vel enda bedre enn Ultra?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KrisLarsen
    Den støtter til og med bd-iso uten problemer
    Nåja. Jeg er ikke helt enig i "uten problemer". Den støtter ikke menyer, slik som f.eks. Dune og Popcorn Hour C200 gjør. Det betyr også at du mister muligheten til f.eks. PiP-funksjoner.

Mange bryr seg ikke om dette, og i så fall er det et greit valg, men jeg skjønner ikke helt hvorfor man skal rippe til iso, også bruke en avspiller som ikke gir tilgang til noen av iso-formatets fordeler. Da kunne man jo like gjerne rippet rett til MKV med en gang.

Jeg har både Dune og Boxee Box, og jeg er veldig fornøyd med begge to. Men, ingen av de er perfekte, og BD-iso støtten er nok en av de tingene jeg savner på Boxee Box.

Dune støtter ikke kapitler i mkv-filer, noe som også er ganske irriterende.

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er forskjellen på Xtreamer Ultra og Xtreamer Prodigy? Prodigy-modellen er vel enda bedre enn Ultra?
    Du finner lett forskjellen dersom du går inn på sidene til de respektive. Det jeg synes er spennende med Ultra er at du kan legge inn Windows MCE (du må kjøpe lisens utenom, menjeg kjøpte en bunch family packs da Win7 kom ut). Dersom jeg skjønner dettte riktig da. Og evt. bytte til andre gui'er dersom jeg vil. F.eks. Boxee original som har et bedre gui enn Boxee box. Eller XBMC. Dette gir en stor fleksibilitet ifht til å konfigurere opp en "stue streamer" tilpasset akkurat dine behov. Men jeg er altså en stor fan av MCE. Prodigy kan ikke kjøre MCE. Begge har kraftig HW. Prodigy er klar for en 3TB HD og har USB3.0. Men kan ikke se at det er noe vesensforbedring mot Ultras 2,5" og USB2.0. Men det er mye å grave seg ned i her! Gjenstår å se om de leverer. Men så lenge de bestilles på nett fra Norge har du jo 2 uker på deg til å finne ut av det!

Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Boxee Box kan anbefales herfra også! Funker rett ut av esken, og har det man trenger. Tar alt mulig av formater også, og henter automatisk info fra IMDB osv. Imponerende liten sak. Har ikke hatt noen problemer med hakking enda, men har gjort mitt for at nettverket ihvertfall ikke er flaskehalsen. (Klarer 940Mbit/s, noe som bør holde med streaming. Dog er Boxee Box kun utstyrt med 100Mbit/s nettverkskort, men bør uansett holde)

Jeg vil tippe at de som opplever hakking bør gjøre følgende:

1. Bruker du trådløst nettverk og skal streame 1080p? Bytt til kabel. Trådløst er ikke til å stole på over lengre avstander. (Variasjoner i signalstyrke, pakketap osv)

2. Test nettverket deres, hva det virkelig er godt for. Benytt verktøyet IPERF for å sjekke hastigheten mellom to enheter i nettverket. JPERF kan anbefales å bruke, da det er litt lettere å skjønne seg på. Klarer nettverket bare 10Mbit/s? Eller klarer det 900Mbit/s?

3. FOR store filer til Boxee. Jeg kjører mest <10g .mkv filer, og har ikke opplevd noe hakking enda. Tenkte jeg skulle prøve å gasse på med litt større filer etterhvert. Boxee benytter en Atom prosessor, noe som ikke er allverdens datakraft, så mulig det er en begrensning med filer på >20g.

4. For mange apps installert? Jeg har hørt at det kan hjelpe å avinstallere app mtp. hakking.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (Klarer 940Mbit/s, noe som bør holde med streaming. Dog er Boxee Box kun utstyrt med 100Mbit/s nettverkskort, men bør uansett holde)
    Har du et fungerende kablet nettverk på 100mb/s eller bedre kan du glemme nettet som årsak til hakking.
    Datamengden, selv i høykvalitets HD, er beskjeden i forhold til kapasiteten i nettet.
    Med en kablet 100mb/s forbindelse kan det forventes en kontinuerlig stabil overføringshastighet som takler HD video uten problem. (i motsetning til trådløst nett som alle vet er ubrukelig når det gjelder streaming)

Generelt er det hardwareaksellerasjon av grafikken som er nøkkelen til streaming av video. Uten et brukbart grafikkort og drivere som utnytter det, er CPU den neste flaskehalsen.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kva som gjer streaming trådlaust umogleg?

Eit nettverk på feks 300mps med greit signal bør vel vera plenty til datamengden?

Er ute etter ny mediaspelar som greier å streama hd trådlaust, då kabel ikkje er eit alternativ...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skyldes primært en rekke "tilfeldige faktorer" eller "støy" som gjør signalet mye mer variabelt enn i et kablet/switchet nettverk.

Selv om du har en gjennomsnittlig overføringsrate som burde være tilstrekkelig så gjør denne variabiliteten at du tidvis får hakking på materiale med høy bitrate. (Satt på spissen er det nok at naboen setter på mikrobølgeovnen!)

Det er en tråd her på forumet som beskriver godt teori og praksis ifm. trådløs teknologi
    http://http://avforum.no/forum/gener...440-wi-fi.html

Der kan du nok plukke opp noen tips og triks til hvordan du kan bedre kvaliteten på det trådløse nettet ditt. Men at du klarer å få til en stabil streaming av HD har jeg liten tro på.

Du har jo selv etterlyst mediaspillere her på forumet i flere uker som kan klare dette, uten noen respons. Jeg tror det reflekterer realiteten her: det er ingen som streamer HD over wifi 100% problemfritt. Dessverre.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Crapalony!

Eg vil ikkje bora hol i taket og legga metervis med ledningar i heile huset. Derfor trudde eg trådlaus ville vera perfekt.

Om eg går over til spelar med hdd, dukker den opp som ekstern disk (eller korleis det no er) i win. 7. Sånn at eg kan lasta ned og føra rett over på hdden til mediaspelaren? At eg ikkje treng å sitta foran den å kopiera?

Det greiaste vil jo vera å lasta ned rett på medaspelardisken...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jalla0998
    Jeg tror det reflekterer realiteten her: det er ingen som streamer HD over wifi 100% problemfritt. Dessverre.
    ... og det er altså ikke mediaspillerene det er noe feil med, så det er ingen grunn til å håpe at fremtidige mediaspillere vil bli bedre på dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette synker desverre inn for meg og no.

Tenker på korleis eg kan få strekt kabel, men ser dårleg ut.

Ser ut som det må verta mediaspelar med hdd... Irriterande!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Popcorn Hour A-210 skal visst virke helt fint trådløst på HD, men jeg har ikke fått testa det enda, ikke fått trådløst dongle enda. Du kan også ha HDD i den.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •