Nytt Media Senter, hvilket er best av disse? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 50 av 50
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    50 Hertz?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5 GHz 802.11n mente jeg selvsagt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bump, bump! Noen som har personlige erfaringer med Xtreamer produkt? Tenker da på Prodigy, Ultra eller Pro.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Banemann
    Bump, bump! Noen som har personlige erfaringer med Xtreamer produkt? Tenker da på Prodigy, Ultra eller Pro.
    Ingen personlig erfaring, men jeg vet det er mange som er ekstremt negative til Xstreamer. Så vidt jeg har skjønt er de verst i klassen til å love ting de ikke kan holde (og i dette markedet er det ganske utrolig)

Det er for øvrig en test av Xstreamer pro her:
    Review: Xtreamer Pro — MediaSmartServer.net

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg støtter innlegget over. Jeg gikk på limpinnen og kjøpte Xtreamer Ultra. Out of the box er det noe av det verste jeg har vært borti.. De lovet at den kunne streame Dolby TrueHD og DTS Master Audio noe de måtte gå tilbake på etterpå.

Søker man på nett så finner man fort ut at Xtreamer er driter fullstendig i service og lover og priser ting de ikke kan holde. Jeg leste og et sted at å sette 4GB ram i denne boksen var bare bortkasta da det var ett eller annet med hastigheten på ramen som gjorde at det ikke var noe vits.

Til produktet:
    Den er ekstremt (og da mener jeg ekstermt!!) treg i oppstarten med den medfølgende usb sticken som OS ligger på. Dette kan nok bedres med og kjøpe en intern 2,5" disk eller SSD og sette inn isteden. Men den markedsføres som et ferdig produkt plug and play, noe jeg ikke oppfatter den som.

Streame media med den ga jeg bare opp, da det virket som at den hele tiden hoppet ut av nett (og nei,det er ikke nettverket mitt det er noe galt med). Det gikk greit å starte og spille av en fil rett etter den starta opp,men med en gang den var ferdig og jeg skulle starte noe nytt eller legge til en share,så "mistet den nett" og jeg fikk ikke tilgang til share.. Jeg testet både over SAMBA og UpNp. Samme skjedde uansett. Måtte restartes for å få den opp igjen.

IR mottakeren og fjernkontrollen er bare søppel. Greit at man må ha fri sikt med IR,men det får være måte på. Fjernkontrollen måtte holdes nesten i rett linje med den bedritne boksen slik at den kunne oppfatte signalene.

Eneste posetive jeg har og si om xtreamer ultra er det medfølgende mini bluetooth tastaturet som følger med. Det er vel det eneste som funker toppers på dette ellers rævva produktet,bakgrunnsbelysning har det og.

Mer søppleprodukt skal man lete lenge etter. Nå har jeg brukt ord som "verste","bedritne","rævva" og "søppel", men jeg føler likevel at disse ordene ikke er nok for å beskrive dette ELENDIGE produktet....

Den kan kansje gjøres brukbar med en intern disk hvis man er heldig,men det gadd jeg aldri prøve da jeg var møkkalei fra før. Slik den blir solgt som et ferdig produkt holder den ikke mål for 5 øre. Hadde jeg kunne kaste så langt så skulle jeg kastet den tilbake til kina der den kommer fra.

Om noe skulle være uklart: STYR UNNA!!

Edit: en posetiv ting til, den kan slås av/på med fjernkontrollen om man er så heldig at man holder den rett (og at venus står på rett linje med mars og man kan se karlsvogna) slik at IR mottakeren klarar å ta imot signalet. WOOHOO!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av strike
    Jeg støtter innlegget over. Jeg gikk på limpinnen og kjøpte Xtreamer Ultra. Out of the box er det noe av det verste jeg har vært borti.. De lovet at den kunne streame Dolby TrueHD og DTS Master Audio noe de måtte gå tilbake på etterpå.

Søker man på nett så finner man fort ut at Xtreamer er driter fullstendig i service og lover og priser ting de ikke kan holde. Jeg leste og et sted at å sette 4GB ram i denne boksen var bare bortkasta da det var ett eller annet med hastigheten på ramen som gjorde at det ikke var noe vits.

Til produktet:
    Den er ekstremt (og da mener jeg ekstermt!!) treg i oppstarten med den medfølgende usb sticken som OS ligger på. Dette kan nok bedres med og kjøpe en intern 2,5" disk eller SSD og sette inn isteden. Men den markedsføres som et ferdig produkt plug and play, noe jeg ikke oppfatter den som.

Streame media med den ga jeg bare opp, da det virket som at den hele tiden hoppet ut av nett (og nei,det er ikke nettverket mitt det er noe galt med). Det gikk greit å starte og spille av en fil rett etter den starta opp,men med en gang den var ferdig og jeg skulle starte noe nytt eller legge til en share,så "mistet den nett" og jeg fikk ikke tilgang til share.. Jeg testet både over SAMBA og UpNp. Samme skjedde uansett. Måtte restartes for å få den opp igjen.

IR mottakeren og fjernkontrollen er bare søppel. Greit at man må ha fri sikt med IR,men det får være måte på. Fjernkontrollen måtte holdes nesten i rett linje med den bedritne boksen slik at den kunne oppfatte signalene.

Eneste posetive jeg har og si om xtreamer ultra er det medfølgende mini bluetooth tastaturet som følger med. Det er vel det eneste som funker toppers på dette ellers rævva produktet,bakgrunnsbelysning har det og.

Mer søppleprodukt skal man lete lenge etter. Nå har jeg brukt ord som "verste","bedritne","rævva" og "søppel", men jeg føler likevel at disse ordene ikke er nok for å beskrive dette ELENDIGE produktet....

Den kan kansje gjøres brukbar med en intern disk hvis man er heldig,men det gadd jeg aldri prøve da jeg var møkkalei fra før. Slik den blir solgt som et ferdig produkt holder den ikke mål for 5 øre. Hadde jeg kunne kaste så langt så skulle jeg kastet den tilbake til kina der den kommer fra.

Om noe skulle være uklart: STYR UNNA!!

Edit: en posetiv ting til, den kan slås av/på med fjernkontrollen om man er så heldig at man holder den rett (og at venus står på rett linje med mars og man kan se karlsvogna) slik at IR mottakeren klarar å ta imot signalet. WOOHOO!

Jeg har en Xtreamer Ultra, og er generelt fornøyd med den. Bildekvaliteten er veldig god (i mine øyne), og det er så langt god støtte for undertekster. Fra før har jeg streamet med PS3 og WDTV Live HD, samt Oppo BDP93. Synes den er gir best bilde av disse, selv om det er close med Oppo (selvsagt subjektivt).

Oppstarten er ikke raskest i verden, men heller ikke urovekkende treg. Jeg booter fra en usb-pinne med openelec og xbmc. Regner med jeg hiver inn en 60gb ssd til uken siden jeg har en til overs. Det skal vistnok shave en god del av boot-tider.

Så langt har den svelget alt av filer, og det har ikke vært noe tegn til hakking eller mistet nettverk (koblet opp via cat5, cisco 1 gig router og en ReadyNasDuo).

Om det skal nevnes noe negativt, så må jeg si at den trenger litt jobb for å virke optimalt. Det fungerer ut av boksen, men blir først virkelig god etter en god del timer på forum og prøving og feiling. Jeg angret litt på at jeg ikke gikk for en Boxee den første uken, men nå er jeg happy ;-)

Fjenrkontrollen synes jeg virker greit, sitter omtrent 2,5 meter unna boksen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gjør TV-en din om til en Smart TV med smart boks. Hva er best?

Kom over denne artikkelen på nettet: http://www.teknofil...._smart_tv/99291

Lurer på hva egentlig forskjellen på denne og de andre "media boksene" (som har vært på markedet en stund) egentlig er?

Tenker på feks. Boxee box, Ac ryan playon, wd tv live, netgear neo, view sonic, roku xd (2 sist nevnte feks. ligger på under halve prisen av LGn)

Det jeg vil bruke boksen til blir primert streaming av HD filmer (bdrip) fra nettverk samt noe youtube streaming. Må også kunne være støtte for å legge på undertekst/srt.filer på en grei måte. On-demand tjenster er ikke hovedfokus.

Noen anbefalinger/preferanser?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mainmike
    Kom over denne artikkelen på nettet: http://www.teknofil...._smart_tv/99291
    En skikkelig link er nok ikke så dumt:
    Gjør TV-en din om til en Smart TV - Teknofil.no

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    En skikkelig link er nok ikke så dumt:
    Gjør TV-en din om til en Smart TV - Teknofil.no
    Ops, rart det der, skjønner ikke helt hva som skjedde med den linken. Takk for korreksjon. Uansett, skulle lage egen tråd på den, visste ikke at den kom med i denne tråden før nå. Rookie-mistake.

Har du hørt noe om den LG boksen btw?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0