Hjelp til valg av mediaspiller til HD matriell

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av mediaspiller til HD matriell

Hei.

Trenger litt hjelp her, tenkte å sette en egen PC i stua atme tv'n da dette er den løsningen jeg har kommet fra til at jeg vil ha. til surfing +avspilling av filmer, Men sliter litt med å finne en mediaspiller som takler HD matriell uten problemer. har lest noen tester med det ser ut som om det er noe tull med mye av de jeg har lest om.

Det den trenger er å være så billig som mulig og så bra som mulig. (er det ikke alltid sånn)

Fant en hel data jeg tror vil takle HD filmer rimelig greit. Men som kanskje er litt vel stor og bråkete. (som påpekt i posten under)
    Packard Bell IMEDIA A3576 NCD Kompakt stasjonær data m/ 1 TB harddisk

- kunne nok tenkt meg noe i et LITT mindre format for å være ærlig.
    - Men må ha HDMI utgang og kunne kjøre HD matriell smooth
    - Pris opp til 4000,- (med win 7 helst, kjøper jo bare dette utenom)

Men hvis noen har noen andre alternativer så hører jeg gjerne fra dere da jeg er sånn passe grønn på hva som trengs for å greie å spille av HD matriell på en akseptabel måte

Mvh

-Ståle-

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvsi du vil ha en såpass stor boks med vifte etc som sikker bråker litt på stua, så vil jeg egentlig tro at alle nye PC-er er så kraftige at de takler HD-avspilling. Men den har ikk BlueRay-spiller så vidt jeg kan se, bare DVD, så det må du eventuelt oppgradere den med (med mindre du har det fra før da).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har blueray spiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei da kjøper jeg

AC Ryan Playon!HD2 når den kommer. og en ekstern harddisk. burde funke bra det da. skal vel gå ann og stream rett fra data også.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skrev innledningsvis du ville ha en PC for å kunne surfe på nettet etc. og hvis etc er å lese e-post f.eks er det bare en PC som er brukervennlig. Jeg vil ikke hatt en stor bråkete PC på stua slik som du foreslår, men det finnes jo kompakte modeller, men de er jo dyrere.

Alternativt kan du ha PC i et annet rom og HDMI-kabel strukket til TV-en, og enten et dyrt radiobasert trådløs mus/tastatur som rekker til PC-en, eller trekke en vanlig USB-kabel og sette sebsoren i stua og bruke en vanlig/rimelig trådløst mus og tastatur. Jeg har det - men i praksis bruker jeg den bærbare PC-en på stua, og hvis noen andre skal se på noe eller jeg skal spille av en film plugger jeg den i TV-en.

Når det gjelder mediaspillere, så er det en grunn til at at det ligger mange hundre innlegg om hver av de her på forumet, ja opp til nesten 2000, og at innleggene for en av de er lest nesten 20.000 ganger. Det finnes så utrolige mange mediaformater, at ingenting er enkelt.

Selv skulle jeg bare spille av ett format: transportstrøm (.TS-filer) fra både vanlig og HD-kanaler tatt opp fra paraboltuner OG jeg ville ha med tekstingen. Jeg kjøpte faktisk 4 modeller før jeg fant en (AsusOplay!) som taklet det.

Du må selvsagt gjerne vente til neste modell av ACRyan kommer hvis den har funksjoner som ikke finnes i dag, men da vil jeg anbefale at du venter til 1/2 år etter den har kommet - alle disse har barnesykdommer som blir rettet op i mange nye sw-oppdateringer den første tiden. Og så blir den sikker et hakk dyrere enn dagens modell.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja skrev at jeg ville ha pc til og surfe på etc etc.. men så fant jeg ut at det er ikke så himla langt og gå til dataen på "datarommet" for og surfe, og siden jeg egentlig først og fremst var ute etter noe som kunne vise HD matriell går jeg for noe enkelt

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •