Nye Apple TV G2 - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 12 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 229
    Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Knut Inge
    Hvordan gjøres dette med Windows Share ? sliter med at XBMC ikke finner NAS
    Skal ikke være verre enn å høyre klikke på mappene og velge dele på din Windows maskin, da spør den etter litt selvforklarende spørsmål, lykke til:-)

Newcomer Lars_N sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Hvis man jailbreaker denne boksen, da kan man vel ikke benytte seg av Airplay i tillegg?
    Har en iPhone 4 som jeg kunne tenkt meg å streamet Spotify fra
    Det går helt fint. Har jailbreaket med seasonpass og alt av originalfunksjoner inkl. AirPlay er bevart. Rundt nyttår kom t.o.m. en jailbreak for siste versjon av ATV software, som gir muligheter for å speile en iPad 2 eller iphone 4s. Men også forrige versjon hadde støtte for airplay av musikk og youtube/andre videoer.

Anbefaler for øvrig å kjøpe ATV flash black programmet fra gutta bak seasonpass. Gode funksjoner, inkl. mediaspiller som tar det meste og alt integreres i standard menysystem (trenger ikke boote helt egen software som f.eks. XBMC).

For øvrig har jeg slitt med punktet i jailbreak hvor man skal trykke på to knapper på fjernkontrollen samtidig. Ikke fått atv'en til å reagere. Dette løste seg ved å koble til strømmen et lite øyeblikk, selv om det står at dette skal være frakoblet (etter tips fra annet forum).

En jailbreaket ATV med mediaspiller er et helt fantastisk produkt sammenliknet med en standard ATV, og kan varmt anbefales.

Newcomer skrue sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars_N
    En jailbreaket ATV med mediaspiller er et helt fantastisk produkt sammenliknet med en standard ATV, og kan varmt anbefales.
    Enda bedre blir det her i Norge om man fikser litt slik at maskinen tror du er i USA.

Apple TV: Slik ser du Netflix ved hjelp av DNS | Mac1.no |

Jeg satte dns adressen på hovedruteren. Det er enklest.

Da får du også se hva itunes i USA har å tilby. Det frister.

Edit: Dette fungerer greit med en JB installert.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La inn icefilms på xbmc i går. Icefilms var jo helt glimrende. Streamer serier, filmer - sport osv.

Legger med link jeg om noen vil teste, scroll ned til der du leser Installing IceFilms
    How to JailBreak, Install NitoTV, XMBC and IceFilms to your Apple T.V 2 (Untethered 4.4.4) (iOS 5) « The Apple and The Oranges

Lastet også ned XBMC Subtitles fra xbmc subtitle Add-on. Den søker etter undertekster fra diverse nettsider. Start filmen, trykk på "subtitle knappen" og den søker automatiskt etter undertekst til filmen du ser på. Men du må velge den undertekst du vil bruke.
    [RELEASE] XBMC Subtitles - Addon Script (previously OpenSubtitles OSD) - XBMC Community Forum

Kan også la den søke fra svenske Undetexter.se ser det ut som, uten at jeg har testet denne enda.

Så akkurat filmen Red(2010) med engelske undertekster. Funket helt konge.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Knut Inge
    Hvordan gjøres dette med Windows Share ? sliter med at XBMC ikke finner NAS
    Windows Share = Windows (SMB)

Jeg har en QNAP 239 NAS som jeg først brukte som upnp server (twonkymedia), men fant etterhvert ut at dersom jeg deler samme mappe med samba, så ble alt mye mer stabilt. Deler også ut samme mappe med NFS (linux) for avspilling med en gammel Tvix 5100. Vi har to Apple TV 2 + Tvix i huset :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grimm70
    La inn icefilms på xbmc i går. Icefilms var jo helt glimrende. Streamer serier, filmer - sport osv.

Lastet også ned XBMC Subtitles fra xbmc subtitle Add-on. Den søker etter undertekster fra diverse nettsider.
    Takk for tips. Har nå fått installert dette. Et lite tips for de som skal bruke XBMC subtitles, og velger å lagre dem på samme katalog som media:
    Viktig at ATV har skriveaccess til den katalogen 8) .

Jeg hadde satt opp min NAS med kun read access for ATV, og klurte en del før jeg fant ut at det var problemet.

En nitoTV applikasjons som kan anbefales er "overflow". Den lar deg rydde i hovedmenyen på ATV.

ATV må da være beste deal arround for de som kan leve uten 1080 kvalitet.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par spørsmål her.

Kan alle versjon av ATV jailbreakes?

Er det plex eller xbmc som gjelder her, eller er det å kjøre den med originale menyer etter jailbreak som blir det beste?

Vil bare ha over filmer og serier på en enkel måte på soverommet via det trådløse nettet her i hus:-)

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må sjekke verktøyene før du prøver samt boksen. Jeg tror om du kjøper en boks idag så skal det ikke være noe problemer. Men, ingen garanti.

hardware.no la ut en artikkel i helgen som beskriver hvordan de gjorde det.

GUIDE: Vi har jailbreaket Apple TV - Hardware.no

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jailbreaket min ATV2 igår og skulle legge inn XBMC via SSH. Fulgte guiden på hardware.no, men SSH programmene jeg prøvde (Putty og Tunnelier) påstår at passordet på ATV2 boksen ikke er alpine.

Noen som har råd om hva passordet kan være (jeg har ikke endret det som jeg vet om), og eventuelt hvor jeg kan finne det eller resette det?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Et par spørsmål her.

Kan alle versjon av ATV jailbreakes?

Er det plex eller xbmc som gjelder her, eller er det å kjøre den med originale menyer etter jailbreak som blir det beste?

Vil bare ha over filmer og serier på en enkel måte på soverommet via det trådløse nettet her i hus:-)
    Bruk XBMC. uten tvil en bedre løsning en Plex, hvis du foretrekker Plex, så kan du installere PleXBMC addon (via zip) Da får du Plex "utseende" på XBMC og du kan bruke Plex Media Server på NAS/PC. Dette er den løsningen jeg foretrekker da editering av meta data er mye enklere, og jeg kan i tillegg streame til iPad.

Hvis du i tillegg setter den til å boote direkte inn i XBMC så er det en meget elegant løsning

apt-get install org.tomcool.xbmc-booter

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mean69
    Jailbreaket min ATV2 igår og skulle legge inn XBMC via SSH. Fulgte guiden på hardware.no, men SSH programmene jeg prøvde (Putty og Tunnelier) påstår at passordet på ATV2 boksen ikke er alpine.

Noen som har råd om hva passordet kan være (jeg har ikke endret det som jeg vet om), og eventuelt hvor jeg kan finne det eller resette det?
    Logger du deg inn som "root" bruker?

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skrue
    Logger du deg inn som "root" bruker?
    Ssh root@apple-tv local som det står i guiden. Logger inn i root på ip adresse også.

Edit: fikk det til nå, alpine funket og xbmc er installert.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, har fått med atv2 nå. Fulgte guiden på HW for å jailbreake den med seasonpas sin seneste jb. har versjon 4.4.4 av iOS nå (?)

Lest litt rundt at det kan være en idè å disable autoupdate fra apple da, fulgte instruksjonene jeg fant her: [AppleTV2] Disable Auto Updates - XBMC Community Forum
    Men står til slutt at jeg må foreta en tethered boot for at det skal ha noe effekt, prøver å gjøre det med seasonpas programmet, men får følgende melding: The apple TV2,1_4.4.4_9a406a firmware is untethered and does not require this process!
    Noen som kanskje kan forklare meg litt? Skal innrømme at jeg ikke har så vanvittig peiling på jailbreaking osv.

ellers må jeg si meg meget fornøyd med min ATV2, holder på å tilpasse XBMC på den, er noe å sette seg inn i det også. Men fantastisk enkelt hele programmet, legge til NRK nett tv og subtitle addons så blir det bra

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv et ATV2, hvor jeg har modifisert slik at XBMC starter automatisk(fulgte en guide på xbmc forum). Men jeg har problemer med at det ikke er alltid jeg får bilde på første forsøk når jeg starter(setter i kontakten) boksen, av og til må jeg slå den av og på, før den kommer inn i XBMC. TVn(Panasonic TH42-80px) står bare å feksler mellom 1080p og 720p wide, så virker som den får et form for signal, jeg hare ikke prøvd den på andre tvr, så kan være det er noe med tvn som gjør det. Eller er det noen andre som har opplevd noe lignende?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan gjorde du det da? fant en grei wiki her:wiki

• SSH into the ATV2 and enter the following commands:
    • To enable direct booting: apt-get install org.tomcool.xbmc-booter
    Står også litt om å få vekk autoupdate, men om det funker gjenstår jo å se :P

Noen andre som har problemer med at fjernkontrollen ikke får til alt i XBMC? Jeg bruker Rapier skin, og her kommer jeg meg ikke inn på de spesifikke skin instillengene for hjem, video osv... Noen mulighet for å fjernstyre det fra pc? fikk ikke XBMC remote på android til å funke heller

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan får en opp toppmenyen under avspilling av film i Xbmc med original fjernkontrollen? På Remote appen på ipaden er der en menyknapp nede til venstre som ordner det. Kjekk å ha for å finne undertekster.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Mongoloid
    Virker som du ikke er sikker på hvilken firmware du bruker, Finner dette på Setting og About. Du kan også oppdatere software til 4.4.4 under Settings. Men oppdaterer du etter en jailbreak, så må jailbreaken gjøres på nytt.

Jeg er ikke helt sikker på dette du lurer på ang. tethered/untethered. Men
    slik jeg har forstått det så jailbreak (tethered) er ikke full hack. Og om apple tv har fått strømmen koblet bort, så må apple tv kobles til pc igjen for å få jailbreaken for å fungere igjen. Jailbreak untethered fungerer selv om strømmen har vært brutt.

Så har du fullført en jailbreak(untethered) så skal ikke den gjøres tethered.
    Denne fulgte jeg.
    How to jailbreak Apple TV 4.4.4 using Seas0nPass – untethered (tutorial)

Husker jeg ble forvirret selv, nederst på guiden stod det:
    Step 6..............Please proceed to the ‘tethered boot’ section below.
    Jeg fant også 1 video på youtube som jeg tittet litt på.

Ang disable autoupdate, tror ikke apple tv har autoupdate. Om det er ett nytt firmware tilgjengelig så for opp ett vindu nå og da som spør om du vil oppdatere til nyeste version. Dette popopp vinduet kan føre til xbmc krasj.

Da jeg skulle installere xbmc så installerte jeg først NitoTv, for da kunne jeg installere lett xbmc med fjerkontrollen via nitotv.

I NitoTv kunne jeg også installere UpdateBeGone. Denne fjernet den popopp meldingen om firmware oppdatering. Men du kan også gjøre dette i hosts fila som de gjorde i linken du la med.

mean69
    Hold den runde sølv knappen på fjerkontrollen inne litt mens du ser på film, så for du opp meny om undertekster osv.

For å få litt lett kledde damer på tv'n på gutte rommet så kan også Adult Add-ons legges inn Denne krever at xbmc er installert. Finner den etter installasjon i xbmc Video- add-ons.
    Unofficial add-on repositories - XBMC

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Diverse svar....

Auto update blir disablet av XBMC når du innstallerer denne.

For å få XBMC remote til å fungerer må du enable noen settinger i XBMC, "Tillat å styre XBMC via HTTP"

Ang theterd vs untheterd, så var det kun en issue hvis en ville ha seneste IOS sw, men etter siste seas0npass JB, så får du nyeste firmware, da er det ikke noe poeng med theterd JB.

Ang. direkte boot til XBMC, så har jeg også hatt problemer med Eden Beta2, det er ikke alltid den starter opp, og den blir stående med svart skjerm, da må jeg ta ut kontakten på ATV2 for å få den opp å gå igjen.

Når det gjelder Airplay, så kan du kun streame lyd til XBMC, til ATV kan du streame lyd og bilde. Det kan derfor være en ide å ikke enable denne i XBMC, da du vil få opp 2 valg når du prøver å streame (Jeg har 4 ATV2,2 iPad, 2 iPod og en Pioneer reciver med Airplay da ble det jæ... uoversiktelig når en skulle streame)

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grimm70
    @Mongoloid
    For å få litt lett kledde damer på tv'n på gutte rommet så kan også Adult Add-ons legges inn Denne krever at xbmc er installert. Finner den etter installasjon i xbmc Video- add-ons.
    Unofficial add-on repositories - XBMC
    Fikk feil under installering av disse.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det noen lett måte å tilbakestille ATV til slik den er ut av boksen dersom man enten har satt seg fast under jailbreak eller at man må sende den inn til rep?

Side 8 av 12 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •