Nye Apple TV G2 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 12 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 229
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Netflix

OK guide her:

Netflix

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

aTV Flash (black)

Noen som har sett på aTV Flash (Black).

Release Candidate 1 er ute nå.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av javinci
    Noen som har sett på aTV Flash (Black).

Release Candidate 1 er ute nå.
    Har lastet inn denne og er godt fornøyd. Dog noen små issuer enda:

- Har filmene i mapper, og da finner ikke programmet metadata, slik at man i grid-visning ikke får opp postere, kun ikoner.

- Hos meg finner jeg ikke .srt filer som ligger i samme mappe som filmen. Noen som har et lurt triks?

Jeg streamer rett fra en Time Capsule, og slipper transcoding via Mac Mini i Plex. Da bufrer 1080p filer jevnt og trutt. Det estetiske er ikke like lekkert som Plex, men støtte for DTS er på plass, og det er et pluss.

XBMC har jeg ikke fått til, finner filmene, men avspillingen fungerer ikke. Den starter opp, men hakker/henger/stopper opp alt etter som.

Summa summarum, når ATV flash (black) kommer i 1.0 versjon, tror jeg dette blir veldig bra. Får jeg orden på teksting, blir det mitt foretrukne avspillingsprogram for filmer hvertfall. TV-serier takles fint i Plex, så det er greit å ha begge.

Newcomer Lars_N sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter tips her har jeg fått meg ATV2 med aTV Flash (Black) versjon 1 (som endelig har kommet ut). Det fungerer her fantastisk linket opp mot Time Capsule, og ingen sak å konfigurere dem til å snakke sammen. Spiller rett av alt jeg har av videofiler uten problemer og tekst i form av .srt fungerer knirkefritt så lenge tekstfilen ligger i samme mappe som filmfilen og har samme navn (pluss .srt-sufix). Programmet er vel verdt 30$ (eller 20$ som jeg gav på salg) mtp hvor mye man får igjen. Har ikke forsøkt å installer Plex, Xbmc e.l. via programmet da mediaspilleren i Flash fungerer utmerket i seg selv.

Hadde litt problemer å få gjennomført jailbreak med SeasOnPass-programmet fra FireCore (produsenten til aTV Flash). Stoppet opp der man skulle plugge ATV til PC/Mac med USB. Etter tips på andre forum testet jeg med å stikke strømkabelen inn parallelt en kort stund og det fikk fart på sakene. Selve aTV Flash (Black) var en lek å installere. Programmet glir sømløst inn i ATV's default programvare og ikke hatt noen problemer. Streamer video glimrende med god kvalitet.

Viktig å være obs på at man bør unngå å oppgradere firmware i ATV til 4.4 hvis man ønsker å jailbreake (min kom med 4.3 preinstallert). Uansett skal det være mulig å resette til 4.3 hvis man skulle "tabbe" seg ut.
    Til 4.4 finnes kun en jailbreak som gjør at man må plugge til PC/Mac med USB hver gang den må restartes og jeg synes i hvert fall det er greit å slippe.

Eneste negative jeg har merket er at versjon 4.3 ikke har støtte for "like skjermer" fra iPad 2 via AirPlay. Forhåpentligvis kommer en fullverdig jailbreak til 4.4 snart slik at dette løser seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett dette spørsmålet noen ganger i denne tråden, men så vidt jeg har fått med meg har det ikke blitt besvart.

Finnes det en TV2 Sumo app til denne boksen, evt kan man streame innhold fra nettsidene til TV2? (krever silverlight)

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av seoghør
    Har sett dette spørsmålet noen ganger i denne tråden, men så vidt jeg har fått med meg har det ikke blitt besvart.

Finnes det en TV2 Sumo app til denne boksen, evt kan man streame innhold fra nettsidene til TV2? (krever silverlight)
    det finnes ikke tv2 sumo app, men har du Ipad så kan du bruke tv2 sumo appen der og airplay bilde og lyd til appletv. det fungerer bra

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk Atv2 til jul og har nå koblet opp på anlegget hjemme. AirPlay fungerer fantastisk bra Streamer rett fra ITunes, spotify, soundcloud eller hva det måtte være! "Hockeypucken" kom dessverre med 4.4.2 installert, så venter med jailbreaking til untethered er tilgjengelig.

Newcomer wolfcry sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har denne og er totalt sett fornøyd siden jeg bruker den hovedsaklig til musikk (jeg er en av dem som faktisk liker iTunes).

Har ikke kjørt jailbreak og lurer litt på hvilke fordeler det egentlig gir? Må jeg bytte ut hele softwaren til fordel for noe annet eller vil Apples egen fortsatt ligge i bunnen? (Har prøvd Boxee og syntes den var unødvendig tungvindt i bruk).

Lurer også på hvilket filformat filmer må være i for å virke i iTunes (uten jailbreak), og om noen evt har et bra konverteringsprogram (gratis) å anbefale?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apple systemet og menyer forblir likt selv om du jailbreaker.

Selv har jeg lagt inn PLEX på den.

Plex - A Complete Media Solution

How to install Plex on Apple TV 2G - YouTube

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er det verdt jobben for en som bare bruker den til film sånn innimellom. Om jeg kan bruke iTunes som kilde til å spille av filmer på et vettugt vis så er det mer enn godt nok for meg, men om det innebærer like mye jobb som jailbreak så blir det noe annet.

Er det forresten noe form for risiko mtp garantier og sånt ved å jailbreake?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man forresten streame tv-serier/filmer fra f.eks. Project Free TV - Watch all your favorite tv shows and movies online free med en jailbreak? Det er en side jeg bruker en del via pc'en siden man finner såpass mye der.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satt og kjedet meg så jeg brukte litt av tiden til å jailbreake, men fant ikke noe god guide til hvordan jeg kan installere Plex på den. Bruker windows 7 på pc'en så den det ble linket til her funker dårlig. :P
    Kjekt om noen har en som er skriftlig og ikke youtube også forresten. Litt lettere å få med seg alt i skriftlig form.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant denne: Apple TV Plex Client Install - Plex

Men ble litt grønn et øyeblikk her. Hva gjør jeg i starten der for å få logget på? Hvorfra kjører jeg den ssh-kommandoen?

Eller er det noe annen måte å gjøre det på i windows?

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde planer om å ssh'e meg inn med Putty etter at jeg får jailbreaka min...

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Googlet meg frem til PuTTY eller OpenSSH her også ja. Hvilene av de to er best?

Tenker jeg må fullføre når jeg først har begynt...

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får bare feilmelding når jeg bruker PuTTY. Noe med at det tar for lang tid...

Skal det forresten vises noe at man har jailbreaket i menyene før man evt installerer noe annet på den. Jeg kan ikke se noen forskjell her...

Newcomer skrue sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en boks før jul og jb den for noen dager siden. Det var en rett fram prosess. Jeg brukte itunes på en mac mini for å installere jb versjonen.

Jeg tror ikke du vil se noen endring før du begynner å installere ekstra programvare. Jeg bruker denne bruksanvisningen. Jeg installerte nitoTV og deretter XBMC fra nitoTVs eget menysystem.

[AppleTV 2] Jailbreak FAQ (UPDATED: AppleTV 4.4.4 build 9A406a) - XBMC Community Forum

Jeg brukte Seas0nPass

Jailbreaking 101 - Seas0nPass : FireCore Support

og før noe som helst annet tok jeg en backup av oppsettet på ATV'en slik at det skal være mulig å gjenopprette fabrikkversjonene. Brukte Tinyumbrella til dette. Søk litt for mere info. Tinyumbrella 4.33.02 How to Save SHSH For Your Apple TV 2 4.2.2 (Windows/MAC ) - YouTube

Merk at Tinyumbrella vil endre hosts filen på maskinen der den brukes med mindre man forteller til den at den ikke skal gjøre det. Jeg gjorde det ikke og itunes klarte ikke å installere JB-pakken. Det er en checkbox i Tinyumbrella som skal hukes vekk slik at den gjenoppretter std innstillinger når programmet avsluttes (man må altså avslutte Tinyumbrella før man fortsetter).

Edit: For XBMC er det også viktig at ATV-boksen ikke oppdateres med ny programvare fra Apple. Fra nitoTV kan man installere et lite hjelpeprogram som hindrer dette. Akkurat hva dette programmet gjør har jeg ikke satt meg inn i, men jeg mistenker at det bare endrer /etc/hosts filen på ATV-boksen.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er nok selve jailbreaken ok. Fikk hvertfall ingen meldinger som skulle tilsi noe annet. Jeg brukte greenpois0n.

Det jeg nå sliter med er altså å få installert Plex. Når jeg bruker fremgangsmåten jeg linket til her via PuTTY så får jeg bare opp feilmelding så det hadde vært kjekt om noen hadde en løsning på dette.

Newcomer skrue sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan pinge min boks. Jeg vet ikke hva man kan i utgangspunktet uten en JB, ei heller hva de ulike JB-metodene legger inn av programvare. Men, det er er iallefall noe du bør prøve først.

Jeg ssh'er meg inn fra en linux boks. Har ikke brukt putty denne gangen.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva oppnår jeg ved å pinge den da?