Nye Apple TV G2 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 229
    Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av spas
    Må jeg koble opp atv på skjermen og sjekke hvilken ios-versjon som ligger på den og så finne jailbreak til den da? eksempelvis om den har 4.2.1
    Last ned TinyUmbrella (google det, vet ikke policy på å linke til sånt...), det tar backup av SHSH blob'en på AppleTV'en så du kan restore tilbake til original firmware. TinyUmbrella forteller deg også hvilken firmware boksen kjører.

Jeg jailbreaket en ny Apple TV i går uten å koble den til skjerm, og det gikk tilsynelatende greit. Skal koble den til TV i kveld for å se om det faktisk gikk

Newcomer BlackStar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hvordan?

Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Beste måten å gjøre det på er å legge inn disse linjene i /etc/hosts:

127.0.0.1 appldnld.apple.com
    127.0.0.1 mesu.apple.com
    127.0.0.1 appldnld.apple.com.edgesuite.net

Hvordan gjør jeg dette? Regner med at det er i terminal, men får bare opp command not found. Sliter med å kjøre MKV filer, da lukker xbmc seg og går tilbake til hovedmenyen.

mvh Nybegynner

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan Apple tv2 spille filer fra nas?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackStar
    Hvordan gjør jeg dette? Regner med at det er i terminal, men får bare opp command not found. Sliter med å kjøre MKV filer, da lukker xbmc seg og går tilbake til hovedmenyen.

mvh Nybegynner
    Enkleste dersom man ikke er så vel bevandret i unix-kommandoer er å FTP'e fila til en PC, redigere der og så FTP'e den tilbake. Jeg bruker Filezilla, som er gratis og rimelig enkelt å bruke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ardalz
    Kan Apple tv2 spille filer fra nas?
    JA, som windows share eller via upnp av server på nas.
    Jeg har best erfaring med Windows Share.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackStar

mvh Nybegynner
    Jeg installerte NitoTV, og brukte denne til å stoppe updates.
    NitoTV>Install Software> updatesBeGone

Fungerer utmerket. XBMC kan også installeres fra NitoTV>Install Software

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av javinci
    Tok med en av disse med meg hjem fra Tyskland for €109.

Jailbreaket med Greenpoison etter mye styr og mange forsøk. Jeg er rimelig teknisk anlagt, med gode datakunnskaper, men synes det virket litt tilfeldig hva som skulle til. Tror mange vil slite med å få dette til.

Deretter gikk derimot installasjon av XBMC smertefritt.

Jeg har to andre medieavspillere i huset (TViX 5100, Helios 3000) og bruker en QNAP NAS som betjener TViX med NFS og HELIOS med TwonkyMedia fra samme mappestruktur. Veldig fornøyd med dette.

XBMC krever en annen mappestruktur for sømløst å kunne hente bilder og medieinfo fra nettet, så her er jeg litt skuffa, hadde håpet å betjene APPLE TV fra samme mappestruktur og med full medieinformasjon fra internet.

I tillegg virker XBMC på Apple TV ustabil i mine øyne, opplever relativt ofte at XBMC "dør" midt i en film. Kjenner ikke PLEX, tror det skal prøves, er ikke imponert av XBMC. Kanskje en må bite i det sure APPLE og vurdere iTunes?

Native APPLE TV funksjonalitet er bra, kona er veldig fornøyd med youtube direkte på TV, og jeg liker Podcast funksjonliteten.

my 2 cents, TViX'en er fortsatt favoritten, men den er/var jo mye dyrere

En oppdatering:

APPLE TV 2:
    - Jailbreaket på ny og installerte NitoTV
    - NitoTV>Install Software> updatesBeGone
    - NitoTV>Install Software> XBMC

På NAS:
    - Stoppet UPNP AV server, Helios er nå blitt pensjonist
    - Satte opp samme filkatalog som NFS (TviX) og Windows Share (Apple TV 2)

Deretter var det å starte XBMC og hente opp Windows share som kilde til video og musikk etter behov.

Dette er nå dønn stabilt og fungerer utmerket. Kjempefornøyd!

Det eneste som nå mangler er å få Apple TV til å hente medieinfo fra nettet sømløst ettersom jeg kopierer inn nytt innhold på NAS.
    Noen som har ideer her?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste som nå mangler er å få Apple TV til å hente medieinfo fra nettet sømløst ettersom jeg kopierer inn nytt innhold på NAS.
    Noen som har ideer her?
    Nærmeste jeg vet om er at under 'Settings - Video' kan man slå på 'Update library on startup'.
    Da vil den scanne etter nytt innhold ved hver oppstart.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Nærmeste jeg vet om er at under 'Settings - Video' kan man slå på 'Update library on startup'.
    Da vil den scanne etter nytt innhold ved hver oppstart.
    Takk, det fungerte OK.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En oppdatering:

APPLE TV 2:
    - Jailbreaket på ny og installerte NitoTV
    - NitoTV>Install Software> updatesBeGone
    - NitoTV>Install Software> XBMC

På NAS:
    - Stoppet UPNP AV server, Helios er nå blitt pensjonist
    - Satte opp samme filkatalog som NFS (TviX) og Windows Share (Apple TV 2)

Deretter var det å starte XBMC og hente opp Windows share som kilde til video og musikk etter behov.

Dette er nå dønn stabilt og fungerer utmerket. Kjempefornøyd!

Noen som har ideer her?
    Er dette noe de fleste klarer å få til?
    Kan man ødelegge AppleTV'en ved å gjøre dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Er dette noe de fleste klarer å få til?
    Kan man ødelegge AppleTV'en ved å gjøre dette?
    Ja, det er noe de fleste klarer å få til. Kan poste mer detaljer i kveld.

Er du uheldig kan du bricke Apple TV'en, men den kan oftest restores til original vha iTunes og en micro USB kabel.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe nytt her?

- Hvordan styres dette, via den medfølgende fjernkontroll eller kan en gjøre dette mer elegant via en harmony eller ipod?

- Der er fortsatt ikke støtte for 1080p? Hva med iso og img filer, går disse greit?

- Er det mulig å redigere hovedmenyen? Vil helst ha egne valg for filmer og tv-serier, ikke måtte innom flere trykk for å komme dit, men ha direkte snarveier fra hovedmenyen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - Hvordan styres dette, via den medfølgende fjernkontroll eller kan en gjøre dette mer elegant via en harmony eller ipod?
    * Usikker på ipod, men det finnes i alle fall en android app som gir svært god kontroll over XBMC på ATV2, både som ren fjernkntroll, men også som en skjerm nr 2 for å browse med. Den medfølgende ATV fjernkontrollen er OK for basic bruk, men jeg syns det er en del funksjonalitet som mangler.

- Der er fortsatt ikke støtte for 1080p? Hva med iso og img filer, går disse greit?
    * Tror fortsatt den cappet til 720p, har enda ikke sett noe info på XBMC forumet på om dette er en hardware eller software cap og om det evt er mulig å endre. Det gjelder jo kun output, da ATV2 med XBMC kan kjøre 1080p filmer, men outputer det i 720p.

- Er det mulig å redigere hovedmenyen? Vil helst ha egne valg for filmer og tv-serier, ikke måtte innom flere trykk for å komme dit, men ha direkte snarveier fra hovedmenyen.
    * Dette er valg man kan gjøre i menyen en plass. På hovedmenyen har jeg TV Serier, Movies og Videos. Gjøres ifbm aktivering av video library og redigering av hva som skal vises i hovedmeny

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg har lurt på er om det er mulig å gå inn og redigere mediainfo og hvilken film scraperen knytter til fila? Aller helst vil jeg gjøre dette fra en PC på samme nettverk.

Dersom noen her har brukt MediaPortal så er det config delen av Movingpictures eller MyTVseries jeg er ute etter...

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått en Apple TV (2.gen) i hus. Jeg kjøpte den for å kunne vise bilder fra min I-pad på tv-skjermen. Det får jeg til via "airplay-knappen" i bildefremviseren på I-paden.

Men jeg forstår at det fins flere muligheter med denne dingsen, og har derfor et par spørsmål:
    1) Hvordan kan den brukes til å vise filmer fra pc-en i huset? Må filmene inn i Itunes-biblioteket? Hvordan gjøres evt. det? (Jeg får det til med musikk og bilder, men finner ikke ut av det med film...). Jeg har slått på nettverksdeling både i I-tunes og på Apple TV og finner musikken.
    2) Er det kun via denne "air-play-knappen" at jeg kan vise innhold fra I-pad til Apple TV?
    3) Må TV brukes som skjerm for å se menyene for Apple TV, eller kan I-paden også brukes som skjerm/fjernkontroll?

På forhånd takk for alle svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    1) Hvordan kan den brukes til å vise filmer fra pc-en i huset? Må filmene inn i Itunes-biblioteket? Hvordan gjøres evt. det? (Jeg får det til med musikk og bilder, men finner ikke ut av det med film...). Jeg har slått på nettverksdeling både i I-tunes og på Apple TV og finner musikken.
    2) Er det kun via denne "air-play-knappen" at jeg kan vise innhold fra I-pad til Apple TV?
    3) Må TV brukes som skjerm for å se menyene for Apple TV, eller kan I-paden også brukes som skjerm/fjernkontroll?
    1) Ja. Filmene må inn i iTunes biblioteket eller leies direkte fra AppleTV (ikke mulig med norsk Apple konto enda, men fungerer med UK/US konto).
    For å importere f.eks. DVD inn i iTunes, se Copy DVD to iTunes-Rip DVD to iTunes & convert DVD to iTunes eller DVD to iTunes - Rip convert DVD to iTunes, import DVD into iTunes

2) Ja. AirPlay må brukes dersom bilder/musikk ikke ligger på en felles iTunes server, men bare på din iPad/iPod/iPhone.

3) Nei. iPad kan brukes som remote. Se Remote for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for et godt svar!:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke prøve deg med jailbreak? Da kan du innstalere Plex eller xbmc på din Atv2. Da henter du dine filmer direkte fra dine datamaskiner, uten å måte bruke iTunes.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arntost
    Hvorfor ikke prøve deg med jailbreak? Da kan du innstalere Plex eller xbmc på din Atv2. Da henter du dine filmer direkte fra dine datamaskiner, uten å måte bruke iTunes.
    Her bruker du begrep som jeg aldri har hørt før, men etter litt googling fant jeg denne beskrivelsen: iOS jailbreaking - Wikipedia, the free encyclopedia

Dette kunne jo høres ut som en plan, forutsatt at det fins en beskrivelse av hva jeg må gjøre et eller annet sted? ...for "dummies" helst

Tror ikke jeg kommer til å sette i gang noen prosess med ripping av DVD, men videoer fra mitt eget videokamera og noen nedlastinger kunne vært interessant å få til å vise.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jailbreak

Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Her bruker du begrep som jeg aldri har hørt før, men etter litt googling fant jeg denne beskrivelsen: iOS jailbreaking - Wikipedia, the free encyclopedia

Dette kunne jo høres ut som en plan, forutsatt at det fins en beskrivelse av hva jeg må gjøre et eller annet sted? ...for "dummies" helst

Tror ikke jeg kommer til å sette i gang noen prosess med ripping av DVD, men videoer fra mitt eget videokamera og noen nedlastinger kunne vært interessant å få til å vise.
    Ta en titt på mac1.no. Der er ett bra forum som beskriver alt du trenger å vite om dette.

Side 4 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •