Nye Apple TV G2 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 229
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    hvorfor drive å dille med en mediaspiller som ikke "virker" ut av esken når du får kjøpt f.eks wdtv live for en billig penge, som støtter alt og virker fra dag 1 uten noe fikling?

betyr den epleskrotten så mye?

Høres ut som du aldri har testet et skikkelig mediacenter!

Newcomer torsoen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    hvorfor drive å dille med en mediaspiller som ikke "virker" ut av esken når du får kjøpt f.eks wdtv live for en billig penge, som støtter alt og virker fra dag 1 uten noe fikling?

betyr den epleskrotten så mye?

Suppegjøk! Om du har problemer med å skjønne poenget med et form så ta deg en banan og finn en side som ikke har slike disksjoner. fx Trafikanten | Forsiden

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsoen
    Suppegjøk! Om du har problemer med å skjønne poenget med et form så ta deg en banan og finn en side som ikke har slike disksjoner. fx Trafikanten | Forsiden
    jeg spurte bare om hva så var så bra med den at du heller ville ha den enn en hvilken som helst mediaspiller som du kan kjøpe i butikken her, men fikk jeg noe svar? neida8)
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for min del handler det om pris, gui og fleksibilitet.

Såvidt meg bekjent får man ikke noe særlig imponerende gui på andre avspillere i denne prisklassen. Dersom du er fornøyd med å bla deg gjennom en tekstliste med navnet på filene dine, så klarer du deg med andre enheter.

Jeg kjørte lenge med MeadiaPortal på en HTPC men etter flytting er ikke PCen i nærheten lenger og jeg trenger en boks for å streame fra serveren. 2 år med MediaPortal har gjort meg kresen på GUI siden, jeg vil browse filmer og TV serier med bakgrunnsbilder fra den aktuelle filmen, beskrivelse av Plotet, IMDB rating etc etc. Dette er kanskje begynt å komme litt på andre enheter også via diverse jukeboxer, men da er man like langt. Boxee Box er vel det eneste jeg kan tenke meg, og den koster 3 ganger prisen.

Ved å installere XBMC får jeg akkuratt det jeg ønsker mtp gui og funksjonalitet.

ATV boksen kostet meg 630 kr. Når man i tillegg kan benytte de andre funksjonen som ATVen åpner for syns jeg det var et åpenbart godt alternativ.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marker
    for min del handler det om pris, gui og fleksibilitet.

Såvidt meg bekjent får man ikke noe særlig imponerende gui på andre avspillere i denne prisklassen. Dersom du er fornøyd med å bla deg gjennom en tekstliste med navnet på filene dine, så klarer du deg med andre enheter.

Jeg kjørte lenge med MeadiaPortal på en HTPC men etter flytting er ikke PCen i nærheten lenger og jeg trenger en boks for å streame fra serveren. 2 år med MediaPortal har gjort meg kresen på GUI siden, jeg vil browse filmer og TV serier med bakgrunnsbilder fra den aktuelle filmen, beskrivelse av Plotet, IMDB rating etc etc. Dette er kanskje begynt å komme litt på andre enheter også via diverse jukeboxer, men da er man like langt. Boxee Box er vel det eneste jeg kan tenke meg, og den koster 3 ganger prisen.

Ved å installere XBMC får jeg akkuratt det jeg ønsker mtp gui og funksjonalitet.

ATV boksen kostet meg 630 kr. Når man i tillegg kan benytte de andre funksjonen som ATVen åpner for syns jeg det var et åpenbart godt alternativ.
    takk for bra svar i motsetning til whiningen fra fanboyene
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en ATV som er oppdatert til siste versjon av iOS. Jeg venter i spenning på at det skal komme en untethered jailbreak for denne også.

I mellomtiden har jeg anledning til å jailbreake den tethered (dvs at den må være tilkoblet PCen for jailbreak hver gang den restartes). Hvis jeg gjør det og installerer XBMC, vil alt oppsett og tweaking som jeg gjør forsvinne når jeg restarter den, evt når jeg installerer en untethered jailbreak (som forhåpentligvis kommer)?

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min apple tv idag,gleder meg til å få koblet den opp ikveld.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Newcomer Lars_N sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert et dumt spørsmål, men fungerer iTunes med amerikansk konto som normalt på ATV2 hvis man jailbreaker og installerer XMBC?

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars_N
    Sikkert et dumt spørsmål, men fungerer iTunes med amerikansk konto som normalt på ATV2 hvis man jailbreaker og installerer XMBC?
    Jepp, kjøpte TV-episode der her om dagen, etter jailbreak og XBMC.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ATV boksen kostet meg 630 kr
    Hvor får man tak i den til den prisen?
    Da kunne jeg tenkt meg en selv

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mine erfaringer

Tok med en av disse med meg hjem fra Tyskland for €109.

Jailbreaket med Greenpoison etter mye styr og mange forsøk. Jeg er rimelig teknisk anlagt, med gode datakunnskaper, men synes det virket litt tilfeldig hva som skulle til. Tror mange vil slite med å få dette til.

Deretter gikk derimot installasjon av XBMC smertefritt.

Jeg har to andre medieavspillere i huset (TViX 5100, Helios 3000) og bruker en QNAP NAS som betjener TViX med NFS og HELIOS med TwonkyMedia fra samme mappestruktur. Veldig fornøyd med dette.

XBMC krever en annen mappestruktur for sømløst å kunne hente bilder og medieinfo fra nettet, så her er jeg litt skuffa, hadde håpet å betjene APPLE TV fra samme mappestruktur og med full medieinformasjon fra internet.

I tillegg virker XBMC på Apple TV ustabil i mine øyne, opplever relativt ofte at XBMC "dør" midt i en film. Kjenner ikke PLEX, tror det skal prøves, er ikke imponert av XBMC. Kanskje en må bite i det sure APPLE og vurdere iTunes?

Native APPLE TV funksjonalitet er bra, kona er veldig fornøyd med youtube direkte på TV, og jeg liker Podcast funksjonliteten.

my 2 cents, TViX'en er fortsatt favoritten, men den er/var jo mye dyrere

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av javinci
    I tillegg virker XBMC på Apple TV ustabil i mine øyne, opplever relativt ofte at XBMC "dør" midt i en film. Kjenner ikke PLEX, tror det skal prøves, er ikke imponert av XBMC. Kanskje en må bite i det sure APPLE og vurdere iTunes?
    Har du skrudd av sjekking etter updates? Hvis du ikke kjører nyeste utgave av iOS så sjekker ATV stadig vekk etter oppdateringer, og det tar knekken på XBMC.

Etter at jeg fikk slått av denne sjekken så har ikke XBMC krasjet en eneste gang.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Har du skrudd av sjekking etter updates? Hvis du ikke kjører nyeste utgave av iOS så sjekker ATV stadig vekk etter oppdateringer, og det tar knekken på XBMC.

Etter at jeg fikk slått av denne sjekken så har ikke XBMC krasjet en eneste gang.
    Nei, det har jeg ikke. Takk for tipset!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av javinci
    Nei, det har jeg ikke. Takk for tipset!
    Beste måten å gjøre det på er å legge inn disse linjene i /etc/hosts:

127.0.0.1 appldnld.apple.com
    127.0.0.1 mesu.apple.com
    127.0.0.1 appldnld.apple.com.edgesuite.net

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Hvor får man tak i den til den prisen?
    Da kunne jeg tenkt meg en selv
    Fikk en kompis til å kjøpe den for meg i USA

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min atv2 i posten i dag. Skal nå til med jailbreaking og xbmc. Er det greenpoison som er beste måte å jailbreake på? Og dette med ios4.3-oppdatering, har det blitt ordnet opp i?

Stoler ikke på alt jeg leser rundt omkring, så jeg spør her!

Mottar gjerne tips og triks også, da jeg ikke har noe erfaring med denne boksen enda.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk en kompis til å kjøpe den for meg i USA
    Kan man da bare bytte ut strømkablen, eller må man i tillegg ha en omformer fra 110v til 220v ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare å bytte strømkabelen ja

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spas
    Fikk min atv2 i posten i dag. Skal nå til med jailbreaking og xbmc. Er det greenpoison som er beste måte å jailbreake på? Og dette med ios4.3-oppdatering, har det blitt ordnet opp i?

Stoler ikke på alt jeg leser rundt omkring, så jeg spør her!

Mottar gjerne tips og triks også, da jeg ikke har noe erfaring med denne boksen enda.
    Jeg brukte greenpoison, er vel den som er minst plundrete å bruke. Finnes foreløpig ikke untethered jailbreak for 4.3, og XBMC virker heller ikke for 4.3, så ingen grunn til å oppdatere.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må jeg koble opp atv på skjermen og sjekke hvilken ios-versjon som ligger på den og så finne jailbreak til den da? eksempelvis om den har 4.2.1

Side 3 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •