Nye Apple TV G2 - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 12 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 229
    Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tja, XMBC har vel hittil ikke hatt noe særlig god TV-del, men man kan benytte MythTV eller Mediaportal på TV-delen.

På MAC vet jeg ærlig talt ikke, men på Windows Media Center kan man ha en (Windows-basert) server stående hvor som helst med tunere og alt som dette drar med seg. Så kan denne serveren tjene både DLNA enheter, (iPXd, iPhone) og WMC. "Ulempen" med denne er at den tjener "comes first", så hvis det er mange enheter som krangler så kan det hende man ikke har nok tunere.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ForTheRecord fungerer jo utmerke, og er jo ikke langt unna xbmc. Bruker dette istedet for tv-server på mediaportal på en av maskinene her.

Så om det da var mulig å få dette opp mot xbmc på apple-tv hadde jeg kunne fjernet et par pcer her i hus:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som en stlig liten dings det her. Vurderer å skaffe meg en, men det er ett par ting jeg lurer på. Om man har en receiver med airplay, hdmi fra mac/pc til receiver og derfra til tv, trenger man strengt tatt en slik enhet? Jeg tror ikke jeg kommer til å abonnere på hulu, netflix eller pandora med det første siden det virker veldig kronglete å køre vpn eller proxy. Hva vil jeg få ut av atv om man allerede har denne andre løsningen?

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Skal i alle fall støtte DTS Passthrough hvis man gjør dette:
    [AppleTV2] HOW-TO to enable AC3 and DTS output for Apple TV 2 - XBMC Community Forum
    Takker!

Skummet gjennom posten og det ser ut som at mange sliter med DTS/AC3 over SPDIF ved video avspilling. Siden lydsporet derfra er 48kHz regner jeg med 44.1 kHz fra en lydfil blir en utfordring...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjorde en liten feil da jeg la til videomappen, så den vil ikke søke opp info om filmene.

Er det mulig å fjerne mappen som er lagt inn i xbmc og legge den til på nytt? Har lagt til samme mappen to ganger under musikk, og under filmer klarte jeg å trykke meg bort fra valget om at det er filmer mappen inneholder.

Hvordan kan jeg komme direkte til filmene fra hovedmenyen uten å gå via flere valg?

Vil ha det samme for tv-serier og musikk også om det er mulig, altså snarveier direkte på hovedmenyen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å fjerne mappen så hold MENU knappen inne til du får opp valg for å slette, redigere mappen osv.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg fant det ut, takker.

Noen som har noen anbefalte addon og kan anbefale et bra skin?

Er det mulig å bruke ipod/ipad som fjernkontroll til denne saken?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, søk på remote i App Store

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er den bedre å bruke enn xbmc sin app?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå lagt inn xbmc remote, men savner en enkel måte å bytte språk på filmen. Nå må jeg via "osd", bla meg bort til lyd og endre der. Finnes der en hurtigknapp for å endre språk?

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får ikke oppdatere til Icefilms 1.1.0. Har oppdatert til Eden 11 RC2 (fikk det ikke til før oppdatering av Eden heller). Slettet Icefilms 1.0.25 i ett siste forsøk på å få inn 1.1.0.

Har også slitt med at det jeg har skulle sett på Icefilms har fryst etter ett par sekunder og mellomlagring har stått fast mellom 0 og 2%. Har ikke dette problemet med andre videotillegg.

Noen som har en løsning?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mean69
    Jeg får ikke oppdatere til Icefilms 1.1.0. Har oppdatert til Eden 11 RC2 (fikk det ikke til før oppdatering av Eden heller). Slettet Icefilms 1.0.25 i ett siste forsøk på å få inn 1.1.0.

Har også slitt med at det jeg har skulle sett på Icefilms har fryst etter ett par sekunder og mellomlagring har stått fast mellom 0 og 2%. Har ikke dette problemet med andre videotillegg.

Noen som har en løsning?
    Etter Icefilms skiftet leverandør av sine streaming tjenester har det ikke fungert hos meg. Det har ikke vært bra, men med Megaupload fungerte det greit til tider. Nå har jeg gitt det opp.

Dette er nok grunnen til at det ikke fungerer lenger med Icefilms.
    Megaupload is down, No more Icefilms?! | TotalHTPC.com

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er flere som har problem, og løsningen er kanskje her: XBMC HUB • View topic - Icefilms 1.1.0 Released

Skal prøve imorgen formiddag.

Edit: kjørte scriptene som ligger på den siden, avinstallerte anarchy pakken og reinstallerte den. Fikk da installert Icefilms 1.1.0.

Har samme problemet nå som tidligere at filene fryser etter ett par sekunder. Så problemet er ikke løst.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Jailbreak av Apple TV gen 2 siste software v 5.0.1

Jeg har nå nå jailbreaket Apple TV gen 2 siste software v 5.0.1 vha Seas0nPass.og installert aTV Flash. Alt har gått som smurt. I aTV Flash ligger både Plex Client og XBMC. Om jeg velger å bruke en av disse vet jeg ikke ennå. Er usikker på om Apple-box'en "snurrer sakte rundt" om jeg tar den helt ut og installerer alle programmene. Noen med erfaringer?

Har fått opp NRK Nett-TV via nettleseren i aTV Flash, men manøvreringen var noe tungvint. Noen som har brukt NRK Nett-TV og eller TV Zuma gjennom aTV Flash ? Erfaringer?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk en apple tv v.3 i bursdagsgave, men akkurat nå får jeg lite bruk for den da serveren kjører debian og har selvfølgelig ikke itunes, og ingen andre maskiner har itunes heller.

Er det noe jeg får brukt den til får en jailbreak kommer?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrHenning
    Jeg har nå nå jailbreaket Apple TV gen 2 siste software v 5.0.1 vha Seas0nPass.og installert aTV Flash. Alt har gått som smurt. I aTV Flash ligger både Plex Client og XBMC. Om jeg velger å bruke en av disse vet jeg ikke ennå. Er usikker på om Apple-box'en "snurrer sakte rundt" om jeg tar den helt ut og installerer alle programmene. Noen med erfaringer?

Har fått opp NRK Nett-TV via nettleseren i aTV Flash, men manøvreringen var noe tungvint. Noen som har brukt NRK Nett-TV og eller TV Zuma gjennom aTV Flash ? Erfaringer?
    Jeg bruker ikke NRK Nett TV. Jeg bruker mest den mediaspilleren som ligger i ATV Flash, den fungerer bra nå. Har også innstalert XBMC. På den har du muligheten til å legge inn masse forskjellige programmer av det som du måtte ønske. Her finner du noe for en hver smak.

Newcomer Lars_N sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Fikk en apple tv v.3 i bursdagsgave, men akkurat nå får jeg lite bruk for den da serveren kjører debian og har selvfølgelig ikke itunes, og ingen andre maskiner har itunes heller.

Er det noe jeg får brukt den til får en jailbreak kommer?
    Hvis du har en iOS-dings (iPad/iPone/(iPod Touch?)) kan du installere Air Video (21 kr) fra App Store på denne og Air Video Server på din PC/Mac/server.

Dette gir deg muligheten til å spille av stort sett alt av filformater fra maskinen (også HD) direkte via iOS dingsen. Videre sender du dette med AirPlay til ATV2 eller ATV3. Fungerer utmerket med tekst og kan kjøre i bakgrunnen slik at du kan bruke iOS-dingsen til andre ting i mellomtiden.

Kan for øvrig også anbefale tv.nrk.no via Safari på iOS-dings. Siden støtter AirPlay og gir mulighet til å se hele NRK's nett-TV i glimrende HD rett på TV (dog foreløpig uten tekst).

Så kan man bare håpe på en untethered jail break og mulighet for å installere FireCores utmerkete ATV Flash (black) også til ATV3 snart.

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrHenning

Kjører alt via XBMC, bruker ca 2/3 av kapasiteten. NRK Nett TV synes jeg fungerer bra, legger de programmene vi ser på oftest under favoritter, da kommer en til de direkte fra XBMC sin hoved meny.

Velger du å benytte XBMC anbefaler jeg deg å sette deg inn i hvordan man kopierer ut og legger inn igjen filer på ATVen, samt SSH for å kjøre enkle kommandoer. Da slipper du å legge alle XBMC data inn igjen på nytt når ny JB er tilgjengelig. All informasjon er tilgjengelig på Firecore.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Netflix og undertekster

Testet Netflix her om dagen, og fikk ikke opp undertekster på noen av filmene jeg testet på AppleTV'en.

Får tekst på samme filmer på iPad, Galaxy Tab og PS3, så filmene er definitivt tekstet.

Har to AppleTV 2 med software versjon 4.4.4. Ingen tekst på noen av dem. Noen som har opplevd det samme?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme problem som deg. Kan heller ikke velge språk, og undertekster vises ikke uansett hva jeg velger.

Jeg misstenker at det er på grunn av gammel firmware på apple-tv, så tenker å kjøre en ny jailbreak en av dagene for å se om dette løser problemet.

Har du jailbreak på dine?

Side 11 av 12 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •