Squeezebox reciever. Muligheter?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Squeezebox reciever. Muligheter?

Sikkert dumme spm, men jeg prøver:

1) Er det sånn at SBen spiller av det samme som det jeg for øyeblikket spiller i iTunes på PCen? Altså at jeg kan sitte med en bærbar i fanget, bytte sanger etc. og dette blir sendt via SB til reciever?

2) Hva skjer ved sangbytte,sender SB en kontinuerlig signal til reciever eller blir det en pause når DACen i reciever må "slå på" signalet igjen?

3) Kan squeezebox spille rett fra en mappe på nettverket som er delt?

4) Funker det bra med en app for mobilen til å styre SB eller bør man ha SB fjernkontrollen også (i tilfellet hvorfor)?

Takker for svar.

PS Dette er postet i en annen tråd, men mulig den tråden ikke passet helt. Sorry for dp.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1) Nei, du må, slik jeg har forstått det, ha egen programvare for SB
    2)
    3) Se 1.
    4) Tror noen er godt fornøyd med apps, jeg har foreløpig ikke kjøpt SB/Sonus bare sonderer terrenget.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Sikkert dumme spm, men jeg prøver:

1) Er det sånn at SBen spiller av det samme som det jeg for øyeblikket spiller i iTunes på PCen? Altså at jeg kan sitte med en bærbar i fanget, bytte sanger etc. og dette blir sendt via SB til reciever?

2) Hva skjer ved sangbytte,sender SB en kontinuerlig signal til reciever eller blir det en pause når DACen i reciever må "slå på" signalet igjen?

3) Kan squeezebox spille rett fra en mappe på nettverket som er delt?

4) Funker det bra med en app for mobilen til å styre SB eller bør man ha SB fjernkontrollen også (i tilfellet hvorfor)?

Takker for svar.

PS Dette er postet i en annen tråd, men mulig den tråden ikke passet helt. Sorry for dp.
    1)

2) Jeg har en av disse DACene som begynner å blinke helt hysterisk hver gang den mister inngangssignal - men når Squeezeboxen står på, lyser "digitalt-signal-inn"-lyset kontinuerlig. Enten man spiller musikk eller ei. Det blir ingen pauser i DACen.

3) Ved å legge inn snarveier i mappen "Min musikk" (eller mappen som SqueezeServer henter musikk fra), kan man hente musikk fra alle mapper og harddisker som kan nås via den PCen som SqueezeServer kjører på.

4)
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Et ekstra spm:

1) Hvordan funker integrasjonen mot iTunes?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lastet ned iPeng app for iPhone til å styre Squeezebox Receiver, og det har gjort Duet fjernkontrollen overflødig.

Det fungerer rett og glimrende.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Jeg har lastet ned iPeng app for iPhone til å styre Squeezebox Receiver, og det har gjort Duet fjernkontrollen overflødig.

Jeg har en iPhone 4. Hvis jeg laster ned iPeng som du nevnte, trenger jeg da kun å kjøpe en Squeezebox-receiver slik som denne? Logitech Squeezebox mottaker - Lefdal

Eller må jeg kjøpe pakken med fjernkontroll og alt for 2 500 kr uansett ?

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr

+1!
    En "ulempe" er allikevel at man bør gå tilbake til standard skjermvisning / sleep mode for ikke å belaste batteriet for mye.
    Lar man iPeng surre og gå under avspilling, går man fort tom for strøm. ;-)

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Jeg har en iPhone 4. Hvis jeg laster ned iPeng som du nevnte, trenger jeg da kun å kjøpe en Squeezebox-receiver slik som denne? Logitech Squeezebox mottaker - Lefdal

Eller må jeg kjøpe pakken med fjernkontroll og alt for 2 500 kr uansett ?
    Det er jeg ikke sikker på da jeg kun har forsøkt med hele Duet-pakken.

Men du kan jo kikke i denne tråden, evt stille spørsmålet der: http://avforum.no/forum/av-prosessor...ebox-duet.html

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    +1!
    En "ulempe" er allikevel at man bør gå tilbake til standard skjermvisning / sleep mode for ikke å belaste batteriet for mye.
    Lar man iPeng surre og gå under avspilling, går man fort tom for strøm. ;-)
    Gjelder det også for ipod touch? Batteri-levetiden på duetkontrollen er det jeg er minst fornøyd med og har derfor vurdert en ipod touch, men er batterikapasiten ikke bedre på denne lar jeg like godt være.

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1) Har ikke brukt iTunes, men med webgrensesnittet til squeezebox server kan du fint kontrollere de ulike avspillerne dine og fritt velge mellom ulike sanger du har i mappene dine, eller nettredio. Samtidig er vel SB nå mulig å benytte sammen med både wimp og spotify premium.

2)

3) I squeezecenter setter du opp de mapper du ønsker mtp å hente frem musikkfilene dine. Samtidig kan du også opprette en konto på mysqeezebox.com slik at blant annet nettradio kan benyttes uten at squeezebox server kjører lokalt på en maskin.

4) Litt usikker på om man absolutt må ha fjrenkontrollen. Det finnes nå apps for både android og iphone (og sikkert andre i-produkter) som fungerer, etter hva jeg har forstått, helt greit. Samtidig kan man styre mye fra webgrensesnittet i squeezebox server. Det er også en egen meny for fjernkontroll på mysqeezebox.com.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Gjelder det også for ipod touch? Batteri-levetiden på duetkontrollen er det jeg er minst fornøyd med og har derfor vurdert en ipod touch, men er batterikapasiten ikke bedre på denne lar jeg like godt være.
    Ja, det er iPod Touch jeg snakker om.
    Nå innrømmer jeg gladelig at jeg ikke akkurat har saumfart menyene mtp "sleep-mode" ved bruk av iPeng som musikkstyring, så det kan jo hende at dette kan la seg løse?
    Men foreløpig er som sagt strømforbruket rimelig høyt, så lenge man kjører den app´en.
    Og som sagt - går man tilbake til hovedmenyen, så slukkes jo visningen og dermed strømforbruket, etter en tid som du selv velger.

Utover det, holder jeg en stoor knapp på iPod fremfor originalkontrollen, hva både brukervennlighet og funksjonalitet angår.

Newcomer Lunatech sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge

Utover det, holder jeg en stoor knapp på iPod fremfor originalkontrollen, hva både brukervennlighet og funksjonalitet angår.
    Bruker selv Ipeng på Ipad. Fungerer glimrende, men når jeg oppgraderte serveren nå til nye beta for å teste ut Spotify orginalen så ville ikke Ipeng fungere. Tok derfor å degraderte til siste ofisielle release og nå fungerer alt som før. Veldig fornøyd med Ipeng og det finnes en egen app spesielt for Ipad som jeg tror er ganske lik den til ipod, men selvfølgelig større og enda mer oversikt.. Eneste gangen jeg bruker Duet kontrollen nå er fra boblebadet og som digitalklokke vedsidenav tven.

Kjører jo tredjepartsapplikasjon til spotify på Squeeze nå. Fungerer bra, men spent på å se hvordan den nye versjonen blir

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •