Er dette et reelt problem med AirPort Express?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er dette et reelt problem med AirPort Express?

I denne artikkelen (Apple AirPort Express Wi-Fi Hub-D/A processor | Stereophile.com) står dette nevnt:

One operational glitch that didn't affect my system to any significant extent but did do so for some readers was the fact that, as the AE doesn't have a local clock circuit, when the incoming data is interrupted, as it is when you change songs in iTunes, there is no longer a digital output to feed the DAC, which loses lock as a result. Both the Levinson and the Benchmark DACs that I use deal gracefully with the lost lock and are quick to unmute when the new song is sent to the AE. I therefore missed the fact that with some other DACs, the first seconds of a song might be cut off.

Artikkelen er fra 2005, så jeg vet ikke om dette fortsatt er et problem med AE?

Min forsterker bruker i alle fall noen sekunder på å få på lyden igjen dersom signalet til DACen blir brutt.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere har opplevd problemer med at lyden forsvinner i pausen mellom sanger, både med AirPort Express og med Apple TV. Men dette er etter alt å dømme programvarerelatert. Folk har f.eks. opplevd det med iTunes 8, mens det forsvant med iTunes 9. Noen mener også at det er en slik bug i siste firmware-versjon til AirPort.

Det kan også se ut som om noen DACer takler APE dårligere enn andre. Cambridge DacMagic nevnes ofte -- men det kan jo komme av at den er svært populær.

Det dreier seg om et sporadisk problem, og såvidt jeg vet har ingen funnet noen endelig forklaring. Det meste som er skrevet er rene spekulasjoner; ofte fra hi-fi-folk uten fagkunnskaper...

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, men er ikke problemet relatert til AE, i og med at den ikke har noen egen clock circuit som produserer noise?

Er forresten SoundBridge noe alternativ? Roku - SoundBridge

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Takk, men er ikke problemet relatert til AE, i og med at den ikke har noen egen clock circuit som produserer noise?
    Hi-fi-miljøet masseproduserte myter om svakheter ved AirPort Express da den ble lansert...

AirPort (og Apple TV) sender tydeligvis ut et eller annet "ledesignal"; kabelenden lyser og diverse DACer jeg har melder om kontakt, selv når det ikke sendes musikk.

Er forresten SoundBridge noe alternativ?
    Alle AirPort-alternativer jeg har sett på, har leie begrensninger når det gjelder filformater, nettverksstandarder etc.

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, virker jo lovende.

Logitech squeezebox reciever virker jo også lovende. Lurer litt på om den spiller det som kjøres i f.eks. iTunes på PCen (slik som AE), eller om den på en annen måte selv "styrer" det som iTunes deler av musikk over nettverket? Grunnen til at jeg spør er at jeg ønsker å bruke en app på min mobil som fjernkontroll til iTunes.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •