Netgear NeoTV550

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Netgear NeoTV550

Plukket opp en NeoTV550 og finner ingen relevant tråd for denne mediastreameren på forumet. AVSforumet har derimot en laang tråd om boksen, så vi kan vel ikke være noe dårligere her.

Førsteinntrykket mitt etter en halvtimes leking igår kveld er: Meget bra!
    (verre var det med AC Ryan boksen jeg fikk til jul, men nok om det her)
    Skrudde på, fikk mulighet til å flashe FW (stod til og med release notes på skjermen), NTV'n spurte så om tidsone, land osv før den presenterte en oversikt over hvilke shares den hadde funnet på hjemmenettet!
    Bare å klikke på den riktige, legge inn logininfo og før jeg hadde sett gjennom knappene på fjernkontrollen så lå hele videosamlinga ferdig scannet. Oppstart av film er et sekund eller to etter <play> og boksene er ekstremt responsiv.
    Selv sitter jeg på kablet nett og en filserver som kjører W7 64bit.

Netgears egen produktside:
    NTV550

En omfattende review:
    NETGEAR NeoTV 550 (NTV550)

Forslag til organisering av filstruktur på server:
    How to organise your Movie Wall

Selv satt jeg i helga og forberedte filmsamlinga og tagget med My Movies - Home
    Det følger også med egen software for nedlasting av coverart/tagging av filmsamling. Forøvrig følger det også med program for oppsett av fildeling for 'nybegynnere', samt applikasjon for styring av enheten via PC. Fint hvis man skal spille musikk uten å skru på TV.

Litt rotere og usammenhengende førstepost. Jeg kan forsøke å oppdatere denne med linker og info etterhvert som jeg lærer boksen å kjenne bedre. Antar det er andre smartinger her som har neon tips også etterhvert.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter og lurer på denne selv.
    Men fungerer BD iso på den ?

Har lagt alle DVD og BD som iso på home serveren og vil så gjerne ha noe som konemor og unga kan klare å bruke ut av boxen

Mvh
    Stig T

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BD iso skal funke med full meny og BD Live.
    Har selv ingen BD ISO å teste med for øyeblikket. Boksen har uansett egen innstilling for å angi lagringsplass for BD Live-innhold. Kan legges på USB, SDHC eller på nettverks-share.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra med en NTV550-tråd.

Er det noen som har gjort seg noen erfaring med IP-styringen av burken? Jeg får ikke til å spille et helt album via nettleseren, eller det vil si at jeg kan få spilt det i random men... Er det noen andre som har dette problemet?

Må si at jeg ellers er brukbart fornøyd med spilleren. Den har noen punkter som kan forbedres, som justering av leppesynk og noe ustabiliteter. Hva mener dere andre eiere?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt altfor lite tid med den de siste par dagene, så jeg driver å setter den opp og legger til litt etter litt av media. En ting jeg ikke liker er at den henger seg opp. Av typen "ut med ledningen" for å få den igang igjen.
    Boksen lanseres i USA for tiden, så det er vel håp om en litt mer stabil FW etterhvert. Aner ikke hvor flinke Netgear er til å følge opp boksene sine..

Youtube funker heller ikke helt bra, men det ligger en fiks for det i nyeste tilgjengelige BETA-FW. Det gidder jeg ikke bry meg med riktig enda..
    Viktigste nå fremover blir å finne en god struktur for rippping av DVD-samlinga mi. Om det er noe poeng å rippe gamle filmer jeg ikke ser er nå så, men videoveggen på NeoTV'n er nå engang ganske fet

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten rapport fra Netgear fra CES: Netgear @ CES 2011

Bra ting:
    -Photo browsing speed / Ogg / Vorbis issues are going to be fixed in an firmware along with a host of other issues coming later this month, as per the PM.
    -Netgear is trying to explore the possibility of having some developers interact with the end-users on non-official forums like AVSForums

Ikke fullt så bra er implementering av Cinavia
    Det er vel prisen man må betale for å få full BD-ISO støtte. Omfanget og hva som i praksis vil skje er uklart. Dette kommer nok på andre typer bokser også, men alle sånne kopisperrer kommer man seg rundt etterhvert..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom Cinavia er modulert inn i lydsporene (unntatt sub) som et vannmerke og opptrer i forskjellige frekvensområder så er dette faktisk et problem.

Følgende filmer hittil har Cinavia:

The Losers (Warner Brothers, volume name=THE_LOSERS) (English track only)
    The Karate Kid (2010) (Sony, volume name=THE_KARATE_KID) (most of the tracks)
    The Other Guys (Sony, 14dec2010) (English track only)
    Resident Evil: Afterlife 2D (Sony, 28dec2010) (English track only)
    Resident Evil: Afterlife 3D (Sony, 28dec2010) (English track only)
    Salt (Sony, 21dec2010) (English track only)
    The Social Network (Sony, 11jan2011) (English track only)
    Takers (Sony, 18jan2011) (English track only)

Dette vil bli et økende problem hvis avspillere som har full BD-ISO avspilling må støtte dette. Jeg vil ha mulighet til å rippe platene mine og spille dem av slik det passer meg. De er tross alt betalt for.

Dette vannmerket blir svært vanskelig å fjerne, hvis mulig, uten å gjøre innhogg i lyden. Her er løsningen avspilleren. Jeg driter i hva fila inneholder så lenge avspilleren ignorerer det.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra AVS-forum:
    Just found out more about Cinavia in media streamers after a visit to Netgear and discussing with the PM:

Verance has already provided Cinavia code to Sigma around 1 year back. Sigma will integrate it in their SDK and supply it to their customers who have BDA licensing or will get it in the future (Popcorn Hour / HDI Dune / Netgear NTV 550). But this hasn't happened in last 1 year. No one is sure why this is the case.

When Sigma integrates Cinavia into the SDK, any future firmware releases based on that SDK will fail with Cinavia enabled files.

Netgear NTV 550 has an option to disable firmware updates and they also promised to let people know beforehand that a particular firmware update would be containing Cinavia (not sure whether they can be trusted on that -- told them as much)
    Lurer på om jeg skal levere tilbake 550'n på 30dager og heller kjøpe den på nytt senere på våren når vi forhåpentligvis har noe mere klare svar rundt dette temaet og hvordan det vil funke i praksis. Mye spekulasjoner rundt omkring nå, men ingen skikkelig offisielle utspill.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    netgear har uttalt at Cineavi ikke blir implementert før den blir implementert i i sdken (programmvaren som brukes for å lage firmware til boksen) til sigma designs for denne chippen. Og når det skjer, vil det også virke inn på alle andre spillere basert på denne chippen.

Når det eventuelt skjer vil det bli varslet i release noten til firmwaren, får håpe dem får bugfikset en del før det kommer firmware med cineavi, for den har ikke jeg planer om å bruke. Ønsker å kunne ta backup av mine bluerays slik jeg vil (win7 server), og streame dem til min neo. Et diskkrasj på serveren og cineavi i kombi med managed backups, gjør at du mest sansylig må kjøpe ny orginal plate å ta backups fra, selv om du allerede har blueray platen fra før.en disk= kun en backup.

Og inntil mer info foreligger, så er autupdate firmware funskjonen slått av i min NEO

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ny betafirmware ute på negear betaforumet.

NeoTV-550 Firmware Update Change History (latest: 3.0.282) - NETGEAR Forums

versjon 3.0.282

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er 3.0.268 den siste offisielle versjonen ennå?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Remske
    Er 3.0.268 den siste offisielle versjonen ennå?
    Stemmer.
    Det er imidlertid nylig sluppet en ny BETA: NeoTV-550 Firmware Update Change History (latest: 3.0.282) - NETGEAR Forums

Sitat Opprinnelig postet av Uttalelse fra Netgear-teamet:
    If you don’t see your issue here, don’t worry. NETGEAR Multimedia team is accelerating the bug fixes and the next beta will not be such a long wait.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen andre her som har problemer med syncen? Jeg opplever på mange filmer over 2 fr usynk på lyden. Det kan virke som den i tillegg vandrer litt i tid, så det er ikke lett å justere det via receiveren heller. Fryktelig plagsomt og ødelegger fullstendig opplevelsen av en film.

Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne saken ser veldig spennende ut, mye på grunn av masse funksjoner for en liten penge!

Jeg er i vurderingsfasen på om jeg skal velge denne, eller Boxee. Har dere noen tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AnaXyd
    Denne saken ser veldig spennende ut, mye på grunn av masse funksjoner for en liten penge!

Jeg er i vurderingsfasen på om jeg skal velge denne, eller Boxee. Har dere noen tips?
    Jeg liker denne boksen bra. Guien er etter min mening både pen og oversiktlig. Som du sier har den mange funksjoner som er nyttig. Det er lett å søke i innhold, du kan sette opp spillelister relativt enkelt etc. Det som jeg derimot har hatt et problem med NeoTV'n er leppesyncen. Det er vel egentlig den eneste store begrensingen jeg har erfart med boksen. På både Boxxe Box og XBMC kan man justere syncen manuelt hvis den er ute, det kan man ikke med Neoen.

Ellers kan jeg si om sammeligningen av NeoTV og Boxee Box at de har begge sine for- og bakdeler.
    - Med NeoTV har du full kontroll med metadataen (det følger med et tag-verktøy hvor du kan legge inn all info), det har du ikke med Boxee hvor den kun kan hente fra IMDB.
    -NeoTV søker enkelt i mediainnholdet, det kan faktisk ikke Boxee, der er det scrolling som er tingen.
    -Spillelister til musikk kan man relativt enkelt sette opp med NeoTV, mens Boxee kun har en enkel spiller hvor du bare kan spille ett og ett album.
    -NeoTV har ikke manuell justering av sync, det har Boxee (Boxee virker også mer stabil på dette området)
    -NeoTV kan spille av eksterne tekstfiler, men jeg har hatt litt dårlig erfaring med dette (teksten følger ikke tidskoden på filmen). Boxee kan også spille av eskterne tekstfiler, og den kan til og med hente dem ned fra en database på nett mens du ser filmen.
    -På lyd- og bildesiden er disse to boksene veldig lik.

Jeg kunne sikkert ha ramset opp flere punkter, men jeg tror dette er de jeg har lagt mest merke til selv.

Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser det ut til at mitt valg heller mot Boxee etter dine erfaringer. For meg er lipsync et viktig punkt, og en film kan ikke nytes med denne ute av sync, etter min mening.

Noe som også er meget viktig for meg, er om det er støtte for HD-lyd. Står vel at Boxeen støtter DTS HD MA, men gjør den det 100% osv? Har fått opp øynene for HD-lyd, så dumt å gå et skritt tilbake her. Og ikke minst, støtter NeoTV HD-lyd 100%? Syntes dette er så uklart hos produsentene.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan se ut til at det bare er noen få som har dette problemet med lipsync, men det er jo ingen garanti for at ikke du også blir det. Jeg er enig om at lipsyncproblemer ødelegger filmopplevelsen helt, så jeg sier ikke noe på det. Jeg er på tur til å prøve ut andre produkter snart pga dette problemet. Når det gjelder HD-lyd mener jeg at NeoTV tar disse, uten at jeg har skjekket i innstillingene idag, men jeg er ganske sikker på at den tar dem. På Boxee er jeg mer usikker.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er denne på organisering av tv-serier?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har kommet et par oppdateringer av FW denne sommeren og lipsync er nå meget enkelt å justere.
    Ett trykk på "lyd"-knappen lar deg velge lydspor og to klikk på "lyd"-knappen gir mulighet for sync-justering.
    Boksen støtter også nå DTS HD-MA og undertekster fra BD-ripper i MKV-format. MakeMKV + mye diskplass så er man i mål. Har rippet alle barnefilmene jeg hadde og det fungerer meget bra! Spesielt når Ole Brum og Heffalompen skal ses hver regnværsdag i hele sommerferien

Svortevik: TV-serien ser ut til å få eget menyvalg i en fremtidig FW-oppdatering. Det er mye skriverier rundt det på Netgear-forumet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke lyst til å justere lipsync. Det skal bare virke.

Fri og bevare meg for CDs HD PVR som skødder med syncen når den finner det for godt, og det er ofte 8)

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •