AC Ryan Fluxx

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18

Tråd: AC Ryan Fluxx

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

AC Ryan Fluxx

Etter et år med et par bedritne opplevelser angående mediaspillere så er jeg litt spent på denne her:

AC Ryan Fluxx

Intel prosessor gitt, det kan jo bli bra. En giga Ram og Gb nettverkskort pluss en del annet snacks.

Hardwaren ser lovende ut - så får vi se om firmware som virker kommer ut i år også

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    satser på at dei klarer å holde prisen lav på denne spilleren. har ventet på neste generasjon mediaspiller. Alle har jo brukt sigma chippen i lang tid, utenom alternativene som er 3 ganger prisen.

Positivt at den kommer med qwerty fjernkontroll og usb støtte for mus/tastatur!

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt lei av fokuset på sosiale medier, spill osv på sånne bokser. Det går gjerne på bekostning av grensesnittet mot egne musikk/film-filer liggende på NAS/filserver.
    Fikk en AC Ryan HD Mini til jul og der er grensesnittet skremmende dårlig mht navigering på LAN'et hjemme. Hvis ikke FLUXX'en er vesentlig bedre på det feltet hadde jeg sett på noe annet. HD Mini'n min havner på Finn.no denne uka, har et lite håp om at NeoTV550 gjør jobben litt bedre.

Men det er uansett spennende å se det økte fokuset på mediaavspillere. Det er vel ikke så lenge til vi ser enheter med BD-drev. Ripper den til NAS også så er vi på rett spor..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig. Sosiale medier kan jeg benytte på andre måter.

Jeg vil ha en burk som virker for avspilling av stoooore filer da jeg ripper i høy kvalitet.

Jeg har en NTV550 forresten, den liker ikke Drobo-Naset mitt. Og jeg liker ikke den - så enten blir den loftstueboks eller så gir jeg den bort.

Foreløpig er det en Tvix (6600n med realtek chip) som kjører showet her i huset. Den er endelig blitt tilsnakkendes etter ørten firmwareoppdateringer.

Nå får bransjen skjerpe seg - dette er på kanten av svindel. Lanserer bokser som først virker som de skal etter et års tid.

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Er litt lei av fokuset på sosiale medier, spill osv på sånne bokser. Det går gjerne på bekostning av grensesnittet mot egne musikk/film-filer liggende på NAS/filserver.
    Fikk en AC Ryan HD Mini til jul og der er grensesnittet skremmende dårlig mht navigering på LAN'et hjemme. Hvis ikke FLUXX'en er vesentlig bedre på det feltet hadde jeg sett på noe annet. HD Mini'n min havner på Finn.no denne uka, har et lite håp om at NeoTV550 gjør jobben litt bedre.

Men det er uansett spennende å se det økte fokuset på mediaavspillere. Det er vel ikke så lenge til vi ser enheter med BD-drev. Ripper den til NAS også så er vi på rett spor..
    Er enig med deg ang sosiale nettverk. Dei som bruker facebook og lignende aktivt har det jo allerede på pc. mobil, linket opp via spillkonsoll osv. musikkavspilling har vert sørgelig dårlig på alle mediaspillere eg har prøvd. tror det går lang tid før dei tangerer squeezebox og sonos sine løsninger på det området. Støtte for Spotify eller Wimp kunne vert veien å gå.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser spennande ut. Har vurdert Playon hd, men trur eg skal venta no...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende sak Men tror jeg avventer med å kjøpe noen nye mediespillere før jeg leser noe bra her på forumet :P Playon! HD Mini'en min fungerer greit nok, men er ikke veldig imponert..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker lovende. Men det er lite info om programvaren denne bruker? Man kunne jo kanskje håpe at A. C. Ryan gjorde som D-Link - lage en boks, og hente kurant programvare et annet sted slik D-Link gjør med Boxee Box, som har omtrent samme specs som Fluxx.

Brukervennligheten til dagens A.C. Ryan-modeller er jo ikke akkurat det store. Gjelder for så vidt mye annet også - Boxee Box derimot liker jeg godt. Fluxx med bare vanlig XBMC skunne kanskje være konkurrenten Boxee Box trenger?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen-hj
    Er enig med deg ang sosiale nettverk. Dei som bruker facebook og lignende aktivt har det jo allerede på pc. mobil, linket opp via spillkonsoll osv. musikkavspilling har vert sørgelig dårlig på alle mediaspillere eg har prøvd. tror det går lang tid før dei tangerer squeezebox og sonos sine løsninger på det området. Støtte for Spotify eller Wimp kunne vert veien å gå.
    Jeg har akkurat kjøpt meg en Boxee Box, og jeg synes det er veldig kjekt å kunne spille av videoer vennene mine har lagt ut på facebook og twitter o.l., via Boxee.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mer her:

A.C.RYAN FluXX: Replace YUIXX dreams? - MPC Club Community Board

Edit: Skjønner ikke helt hva han mener med at den mangler full BD avspilling ettersom den støtter BD-ISO. Mulig at det går på å koble til et BD-drev?

eSata hadde jo vært kjekt å ha også.

Edit II: Ser nå at det dreier seg om BD-light navigering, altså ikke full støtte.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg har skjønt så er det lisenser som avgjør om det er full BD-støtte eller ei (light).
    På eksisterende mediabokser er det ikke lisens på Realtec-baserte bokser, så alle kjører en eller anne lightutgave. Sigma derimot har lisens og BD-iso støtte med full meny og BD Live.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og det er kanskje likegreit med BD-ISO lite støtte. For så snart det er snakk om full BluRay-lisens så risikerer produsentene å bli tvunget til å implementere Cinavia (ref. Netgear NeoTV-550 )

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest litt rundt om Cinavia siste par dagene og det er litt dyster lesning. Det er ikke noe klar beskrivelse av hvordan det skal implementeres, men det ser ut til at lite-støttede enheter også blir rammet etterhvert.
    Vi bør vel kanskje opprette egen Cinacia-tråd, for det blir et aktuelt tema fremover.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet når FLUXX er tilgjengelig på markedet?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vsonerud
    og det er kanskje likegreit med BD-ISO lite støtte. For så snart det er snakk om full BluRay-lisens så risikerer produsentene å bli tvunget til å implementere Cinavia (ref. Netgear NeoTV-550 )
    Cinavia har egentlig ikke så mye med menystøtte å gjøre. Dvs. ikke direkte, men praksis er det litt verre med.

Man må støtte Cinavia for å få Blu-ray lisens fra BDA, og dette er i praksis knyttet til det å dekryptere AACS og BD+ fra en fysisk plate i en BD-spiller. Men, jeg regner med at lisensen også gir tilgang til et devkit for å lese menyene. Så det vil nok være mye enklere å støtte menyer hvis man har en BD-lisens, enn hvis man ikke har det. Så langt vet jeg heller ikke om noen som har klart å reverse-engineere menyene til Blu-ray, dermed kan det i praksis være slik at du må støtte Cinavia for å kunne støtte menyer.

Men, det er også verdt å huske at de fleste store TV-selskaper er eid av, eller har samme eier som, filmselskapene. Nå som mediaspillerene er i ferd med å skifte fokus fra lokalt til online-innhold, så vil jeg ikke bli det minste overrasket om kriteriene for å få tilgang til TV-selskapenes streamingtjenester, etter hvert vil inkludere støtte for Cinavia.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ignite
    Helt enig. Sosiale medier kan jeg benytte på andre måter.

Jeg vil ha en burk som virker for avspilling av stoooore filer da jeg ripper i høy kvalitet.

Jeg har en NTV550 forresten, den liker ikke Drobo-Naset mitt. Og jeg liker ikke den - så enten blir den loftstueboks eller så gir jeg den bort.

Foreløpig er det en Tvix (6600n med realtek chip) som kjører showet her i huset. Den er endelig blitt tilsnakkendes etter ørten firmwareoppdateringer.

Nå får bransjen skjerpe seg - dette er på kanten av svindel. Lanserer bokser som først virker som de skal etter et års tid.
    Har vært innom A.C.Ryan Playon - og makan til elendig brukergrensesnitt skal man lete lenge etter. Jeg har hele min 1000+ CD samling rippet til FLAC på en NAS. Så vidt jeg fant ut var A.C. Ryan direkte uegnet til slike store samlinger.
    Så inn med Squeezebox Touch. Kanskje mot bedre vitende for jeg har hatt en Duett. Ihvertfall lugget denne Perl varianten av Squeezecenter noe alldeles forferdelig på NASen, så jeg gav opp.
    Så foreløpig er min "media box" en Asus EEEBox PC. Med J. Rivers Media Center på PCen og ekstern DAC fungerer dette alldeles utmerket med musikkfiler. Og fjernkontrollen ivaretas av iPhone med PlugPlayer, men skal vel teste ut denne også PS Audio - tagNPlay UPnP app.
    Men A.C.Ryan PlayOn støtter vel UPnP så det kunne vært et forsøk verdt.
    Mulig den som er interessert i musikkstreaming først som sist skal se på Linn DS!

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med NAS er det nok betydelig enklere å velge Sonos siden man slipper å legge inn programvare på NAS/serversiden. Sonos er nok også betydelig billigere enn Linn, om det skulle ha noe betydning.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonos klarer ikke bedre enn 16 bit og 44.1 kHz, og nå begynner det å bli ganske lett å få kjøpt 24/96 downloads.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •