Windows Media Center + Riks TV/GET/eller "Lyse". Noen tips? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Du klarer ikke å få til softcam på risktv, så vidt jeg vet.
    Jeg har heller aldri hørt om at det funker.

Jeg kjørte riktig nok en SmartWii kortsplitter løsning mot 2 FireTV tunere (med hver sin CAM) på RiktTV for lang tid siden.
    Det gikk på et vis men jeg slet med at kortet ikke ble oppdatert.

Dette KAN jo ha endret seg nå men siden RiksTV kjører 4 kort for samme pris som 1 (På rikspakken) er ikke denne løsningen noe vits.

SmartWii funker ellers ikke på GET men utmerket på Canal Digital.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GyroDude
    Hvilken leverandør bør jeg velge? Har kabel fra GET og "Altiboks-fiber" rett inn i huset. Har selvfølgelig også mulighet for Riks-TV.

- Vil dette også fungere med XBox 360 som Media Center Extender?
    Grunnen til at jeg kjører GET TV løsning er at jeg må ha GET for å få raskt nok internet.
    Dersom du har mulighet til å få (bare) nett fra Altiboks ville jeg har sparket GET så langt ut som jeg fikk dem og kjørt RiksTV på TV delen.

Ja Xbox 360 forholder seg til mediasenteret og kjører alt som det tilbyr.

Kjører du TVSource server løsning forran WMC tilbyr den også DNLA. Jeg har imidlertid ikke testet ennå hvilke tjenester den tilbyr men det skal ivertfall kunne streame (live) TV fra en av de ledige tunerne til en TV med DNLA (feks Samsung) over Ethernettet i huset (uten xbox som extender).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Status nå.

Skaffet meg Riks-TV abonnement, CAM, antenne og en Terratec H7.

Første test jeg gjorde var på en xp-laptop med medfølgende software fra Terratec. Fikk da søkt opp alle kanaler, og fikk som ventet lyd, men ikke bilde på NRK. De andre kanalene var sperret, men etter en stund åpnet de seg også. (Kortet måtte vel oppdateres ved å la kanalen stå på tv2 i 20 minutter, leste jeg etterpå. Var det jeg da gjorde)

Nå har jeg koblet utstyret til en Windows 7 maskin, og forventet at alt skulle fungere greit i Mediacenter. Status er at jeg får inn NRK sine kanaler, men ikke noe annet. Får bare melding om at "Tjenesten er kryptert". Tok med xp-laptop'en inn, koblet til der, og med Terratec softwaren får jeg fremdeles lyd på alle kanaler, noe som jo tyder på at ting egentlig funker. Hva i all verden kan være galt?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ordnet seg.

Vet ikke hva som gjaldt, gjorde to ting samtidig...

Koblet tuneren tilbake i xp-maskinen, startet Terratec Home Cinema og lot den stå på tv2 10-15 minutter. Oppdaterte samtidig Terratec H7 driverne til siste versjon (beta) på Windows 7 maskinen.

Når jeg så koblet tuneren tilbake til Win7 så funket alle kanalene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Terratec H7, Get Digital og Windows Media Center

Jeg er helt tydeligvis en komplett nybegynner ift de fleste av dere, på tross av at jeg har hatt analoge signaler på Mediacenter i XP, Vista og Win7 siden den kom i norsk utgave for en del år siden. Nå har min PC begynt å synge på siste verset, og jeg tenkte å oppgradere til en ny med Terratec H7 for å få digitale signaler. Det jeg ikke forstår (som kanskje virker banalt for de fleste av dere), er hvordan man skal få inn signalene fra Get. Jeg har skannet kanalene, men får kun en norsk kanal, og det er NRK for døve. Jeg antar at jeg må benytte kortet som står i Get-boksen, men hvordan? Det passer ikke inn i Terratec H7, så jeg antar jeg må ha en ekstern kortleser. Jeg har sett noen nevne kortleseren fra Norsk Tipping, men jeg vet ikke om den passer med H7.

Når det er sagt virker det om i bruksanvisningen at det er mulig å skanne analoge signaler, men jeg får kun opp dvb-c og dvb-t. Er det mulig å også skanne analoge signaler og må man ha to stk Terratec-kort for å ta opp to sendinger samtidig?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Homrul
    Jeg er helt tydeligvis en komplett nybegynner ift de fleste av dere, på tross av at jeg har hatt analoge signaler på Mediacenter i XP, Vista og Win7 siden den kom i norsk utgave for en del år siden. Nå har min PC begynt å synge på siste verset, og jeg tenkte å oppgradere til en ny med Terratec H7 for å få digitale signaler. Det jeg ikke forstår (som kanskje virker banalt for de fleste av dere), er hvordan man skal få inn signalene fra Get. Jeg har skannet kanalene, men får kun en norsk kanal, og det er NRK for døve. Jeg antar at jeg må benytte kortet som står i Get-boksen, men hvordan? Det passer ikke inn i Terratec H7, så jeg antar jeg må ha en ekstern kortleser. Jeg har sett noen nevne kortleseren fra Norsk Tipping, men jeg vet ikke om den passer med H7.

Når det er sagt virker det om i bruksanvisningen at det er mulig å skanne analoge signaler, men jeg får kun opp dvb-c og dvb-t. Er det mulig å også skanne analoge signaler og må man ha to stk Terratec-kort for å ta opp to sendinger samtidig?
    H7 har ingen analog tuner så den kan du ikke bruke til det.
    Skaffer du deg en analog tuner kan du ta inn analoge GET signaler (så lenge de fortsetter med å sende det)

Men analoge signaler er fulle av støy og du vil helst ha digitale signaler.

Normalt (som med Canal Digital eller RiksTV) ville du ha kjøpt en CAM og puttet i H7'en og satt program kortet i den.

Problemet er at GET ikke tilbyr noen CAM løsning (de vil heller at du skal leie bokser av dem )

Riktig nok lar det seg gjøre med en Soft(ware)CAM men det krever litt arbeid:

SoftCAMe'n heter AcamD.
    For å kalle opp den må du bruke DVBLink TVSource forran mediasenteret.
    Du må bruke et program som heter NewCS sammen med smartkortleseren til NorskTipping for å lese programkortet.

Alt dette må konfigureres riktig for å virke.

Fordi NewCS også kan brukes til å dele ett programkort mellom flere brukere regnes dette programmet for "ulovlig" så jeg kan ikke beskrive dette i detalj her

Alt dette kunne vært unngått om GET kunne tilby en CAM løsning.

DU kan jo selvfølgelig unngå det ved å si opp GET og kjøre RiksTV istedet

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •