Dune Hd Max

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14

Tråd: Dune Hd Max

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dune Hd Max

Har gått til anskaffelse av denne da den ser ut til å ha alt eg har behov for.
    Er denne lik forgjengeren eller er det helt ny innmat?

Og hvilken harddisk er å anbefale? Tenkte eg kunne bruke en WD Green disk i den. Kan den være for treg?

Bruker erfaringer er bare hyggelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jts77
    Har gått til anskaffelse av denne da den ser ut til å ha alt eg har behov for.
    Er denne lik forgjengeren eller er det helt ny innmat?

Og hvilken harddisk er å anbefale? Tenkte eg kunne bruke en WD Green disk i den. Kan den være for treg?

Bruker erfaringer er bare hyggelig.

Jeg har en del av både WD 2TB Green og Black diskene, og ytelsen til
    Black diskene er mye bedre. Skal du lagre BD-iso'er anbefaler jeg Black diskene.

T.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TwoRE
    Jeg har en del av både WD 2TB Green og Black diskene, og ytelsen til
    Black diskene er mye bedre. Skal du lagre BD-iso'er anbefaler jeg Black diskene.

T.
    Takk for supert svar :-D Greit å vite før en kjøper.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At en black disk har bedre ytelser er jo opplagt, men har du erfaring med green disk i denne spilleren og BD-iso? Vil det hakke?

Har lest litt i Den lange dune tråden og lest at noen mener green disk er tilstrekkelig i Dune HD Base. Er det noenlunde lik innmat i disse?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At en black disk har bedre ytelser er jo opplagt, men har du erfaring med green disk i denne spilleren og BD-iso? Vil det hakke?

Har lest litt i Den lange dune tråden og lest at noen mener green disk er tilstrekkelig i Dune HD Base. Er det noenlunde lik innmat i disse?
    Ja, slet med Green diskene på store BD-iso'er, de hakket og stoppet iblant. Husker bl.a. at jeg slet med Gladiator - som er ca. 45-50 GB. Har ikke hatt slike problemer etter at jeg satte inn en Black disk.
    Hvis ikke BD-iso'er er aktuelt å lagre på disken - bør det holde med en Green-disk. Mine erfaringer med Green-diskene er at alle media-filer, inkl store 1080p mkv-filer, spilles av helt greit.

T.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har pr i dag ingen BD-iso filer, men greit å tenke fremover. Fått bestillt en WD Black 2TB nå så den skulle duge.
    Vet du forresten om hardwaren er lik forgjengeren? Generelle tips?

Har også fått tak i nettverkskabel som kan overføre 1Gb men dette er vel som eg har forstått ikke helt støttet? Håper den er grei å sette opp med nettverk og My movies.

Den burde vel dukke opp i løpet av de nærmeste dagene så da kan eg jo skrive litt om erfaringer fra en nybegynner :wink:

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å rippe BD filmer til harddisk på denne?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Er det mulig å rippe BD filmer til harddisk på denne?
    Nei. Ripping må du gjøre med PCen og eventuelt kopiere de over til harddisken på Dune. Dune spiller BD iso godt fra nett også, så du kan like gjerne ha de liggende på PCen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått den i hus og har fått testa den litt. Det var ingen problem å sette den opp med hverken nettverk eller HD. Har fått kjørt diverse filtyper på den og den spiller alt eg har prøvd iallefall.

Bildekvalitet og lyd er etter min standard meget bra. ( Dette er min første bluray)
    Men... i følge avshop så virker ikke deres DIY på MyMovies etter ver 3.14. Hva gjør folket? Installerer 3.14? Noen som vet om en DIY på en av de senere versjonene?

Evt finnes det annet software eg kan bruke?

Og til slutt.. Hvordan surfer dere med denne? Går inn på internett så lastes Dune hjemmesiden. Problemet er at eg ikkje får til å skrive nett adresse og får heller ikke til å flytte muspekeren. Noen kloke som har ett svar?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Evt finnes det annet software eg kan bruke?
    Ta en kikk på denne oversikten - finnes en del ulike programmer til Dune:
    Overview of HDi artwork possibilities - MPC Club Community Board

Kommer selv til å gå for Zappiti - dette programmet ser ut til å være det som flest foretrekker
    - det har i alle fall desidert størst aktivitet på forumet. Har kun brukt det litt tidligere da det kun
    hadde støtte for filmer, men nå som det har støtte for både filmer og tv-serier går jeg for dette:
    Zappiti : Another Dune software announced by HDLand - MPC Club Community Board

Download: Zappiti - Ultimate Media Center for Dune HD Players

Guide: Guide: Setting Up Zappiti For the Dune — MediaSmartServer.net

Zappiti er gratis - My Movies må du betale for eller bidra mye til, for å få tilgang til en hel del funksjoner, men dette visste du sikkert fra før av:
    My Movies - Product Pricing
    My Movies - Written Documentation

T.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Installerte zappiti før i dag og det var forsåvidt lett å finne fram å installere det, men slik eg har prøvd meg fram er det ingen settings for intern hd? Må på en måte oppgi en share folder?
    Skjønte iallefall ikke den biten, men det så jo fint ut. Bruker du det på en intern HD i dune eller streaming evt begge deler?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Installerte zappiti før i dag og det var forsåvidt lett å finne fram å installere det, men slik eg har prøvd meg fram er det ingen settings for intern hd? Må på en måte oppgi en share folder?
    Skjønte iallefall ikke den biten, men det så jo fint ut. Bruker du det på en intern HD i dune eller streaming evt begge deler?
    Jeg streamer kun fra pc/server, men har koblet til en usb minnebrikke til Dune-spilleren, slik at det skal gå å "browse" gjennom menyene med filmene uten at serveren står på.

Tipper du finner det meste av info ang. intern hd i forumet til zappiti. Jeg kommer muligens til å koble til en ekstern hd til dune-spilleren i stua, og det er muligens
    noe av samme framgangsmåten som til en intern hd...? Kan legge ut lenker her om jeg finner noe info, og om det er relevant til det du skal gjøre.

T.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått til oppsettet med intern HD, Det var meget enkelt. Fulgte denne oppskrifta Official Zappiti without Network Thread - MPC Club Community Board

Men når det gjelder streaming får eg ikkje dette til. Nettverket fungerer, problemet ligger i conf til zappiti.

Folder Path: I:\---Movies---

Rewrite absolute Path When Exporting: USER-PC7://I:/---Movies---/path

Som det går frem her, heter Pcn USER-PC7, hardisken I: Og mappa med filmer ligger i dens root (---Movies---)

Hvordan blir oppsettet for meg? Har prøvd mange forskjellige configer.. blant annet med HDnavn (Stuff06) istedet for drive letter I osv.

Har windows 7 64bit uten samba eller lign.. Håper noen tar seg tid til å svare midt i julen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter litt bruk har eg oppdaget ett meget irriterende problem med denne. Ved avspilling av mkv filer 1080p så er det veldig ofte lyden kommer ut av sync! Utrolig dårlig for en mediaspiller i denne prisklassen. Installerte den siste updaten i håp om at det var bedre, noe det ikke var.
    Men det sto i infoen til den siste beta update at sync problemene skulle være bedre, så det er tydeligvis ett problem det jobbes med.

Ellers savner eg veldig Youtube støtte. Internettet er også veldig tregt på dune. Det går an å surfe men det anbefales ikke.
    Så mitt kjøp av Rii mini var i grunn bortkastet. Å ja Zappiti krasjer også en del om eg blar fort i menyen.

Dette var så langt..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •