Hvilken mediaspiller?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 37
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Hvilken mediaspiller?

Jeg har hatt en AppleTV på lån fra jobben frem til nylig men måtte levere den tilbake. Nå leter jeg etter en erstatter, men vet ikke hva jeg skal gå for. Ser det er mange gode alternativer der ute, som f.eks.: A.C.Ryan PlayOnHD, WD TV Live, Boxee Box, etc. Det jeg ikke klarer å finne ut av er om noen av disse boksene kan motta stream fra Airfoil på min Mac. Tenker da i bruk sammen med f.eks. Wimp. Er det noen her som kan hjelpe og som har tips til gode løsninger?

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste jeg fant i farta var tips til Boxee: does "airfoil" work with boxee? - boxee :: forums Boxxe har vel uansett best støtte for apps, så sjansen for at det dukker opp noe til boxee er nok større enn til de andre.

De tre boksene du nevner er de samme jeg har blinket ut. WD TV og AC Ryan har vel begge simple GUI og BoxeeBox har fått blandet mottakelse. Hvilke andre alternativer finnes det for mediastreaming som er både kjapt, litt flashyGUI og bred formatstøtte (iso, mkv m/subs og flac holder for meg)?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PlayonHD kommer veldig snart med en ny GUI. (Desember)

Den er meget pen.

PlayonHD støtter det meste eg har hevet på den og skal også støtte de fleste lydformater.

Sliter litt med DTS HDMA for tiden. men har en anelse om at det var receiver som nå er på rep

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vurdert lenge å kjøpe meg en mediastreamer, og har "forsket" litt.
    For meg virker det som om dem mest stabile spillerene er basert på sigma design chipper og ikke realtek chipper.

Ac ryan er et bra eksempel på en ok realtek spiller, den har god oppfølging og har hatt en hel haug med firmware updates, og følges godt opp av utviklerene.

Da stiller jeg meg spørsmålet hvorfor har det kommet en haug med firmware updates, er det positivt eller negativt. Har dem brukt for liten tid på å utvikle og teste produktet?

Realtek baserte spillere skal visst nok også slite littt med å spille 24fps korrekt. Egentilig så er det jo 23,96xx et eller annet, dette sliter visst realtek baserte spillere med.

Mitt valg falt på en helt ny streamer fra netgear. Den heter neotv 550, bruker en velkjent sigma designs chip , men virker relativt problemfri ut i fra forumtråder på nettet og dem få testene som har vært.

Har blue ray meny støtte og problemfri støtte for bitstreaming av hd lyd.

Den gjør akkurat det jeg ønsker, trenger ikke apps for alt mulig, bruker pcen til å surfe med, og ønsker kun å streame film og musikk med boksen, og det skal neotv550 gjøre eksemplarisk ut i fra testene jeg har lest.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er et veldig vanskelig valg. Jeg har med et "uhell" klart å bestille en Boxee box fra Elkjøp, men det kan vel ta en evighet før den dukker opp. Hvor kjøpte du dopus din neotv 550?
    Fordelen med PlayonHD er at du kan få den med ganske så store hdd'er. Hvis GUIen til denne blir bedre er nok dette et bra valg, tenker jeg. Nå er det vel litt for sent for min del i og med at denne Boxeesaken er bestilt. Venter i spenning

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dopus
    Mitt valg falt på en helt ny streamer fra netgear. Den heter neotv 550, bruker en velkjent sigma designs chip , men virker relativt problemfri ut i fra forumtråder på nettet og dem få testene som har vært.

Har blue ray meny støtte og problemfri støtte for bitstreaming av hd lyd.

Den gjør akkurat det jeg ønsker, trenger ikke apps for alt mulig, bruker pcen til å surfe med, og ønsker kun å streame film og musikk med boksen, og det skal neotv550 gjøre eksemplarisk ut i fra testene jeg har lest.
    Jeg deler denne vurderingen, har selv en Tvix 6600n med den "defekte" Realtekchippen. Den kan derfor ikke uten videre streame DTS HD MA eller Dolby True HD.

Dessuten er nettverksdelen av den boksen en skandale hvis man har filer som tangerer 45-50Mbit/s. Da hakker det selv om kortet er oppgitt til 100 Mb.

Den trådløse delen gidder jeg ikke kommentere en gang.

Bestilt NTV 550 fra Lefdal, gleder meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm!
    Ble veldig nysgjerrig på denne NTV550'en. Dere må gi en liten anmeldelse av denne når dere har testet den. Også om det finnes noe form for IP-styring eller aps til feks iPhone slik at en ikke trenger å ha på TVn for å spille musikk?

Fikk en tvetydig beskjed fra Elkjøp om at Boxee boxen enten blir levert i denne uken eller en gang ut i januar. Blir det det siste alternativet er det ikke umulig at jeg blir sittende med en burk fra Netgear i stedet...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått denne boksen i dag.

Har noen småbugs, men ikke mer en dem klarer å rette ganske kjappt vil jeg tro.

Meget fornøyd med responsen i brukergrensesnittet.

Den spiller blueray med menyer, både fra iso og mapper, ser enkelte menyer kan være litt småtrege i rekasjonen.. men dem virker.

Tar det meste av formater jeg har prøvd i hvertfall, noen eksotiske testfiler hadde den problemer med, men filmer og serier jeg har testet ( stort sett avi og mkv har fungert utmerket.

Hdlyd fra blueray filer fungerer glimrende..Har ikke opplevd buffring på blueray iso/mappe avspilling heller.

Liker fjernkontrollen...slipper å peke den direkte mot boksen for at den skal fungere.

Og den er VIFTEFRI...Har tidligere brukt en minilaptop med ion gpu for film og serie streaming, og på den gikk vifta hele tiden...herlig å slippe viftestøyen...boksen er passivt kjølt.

Har innebygget klient for nettradio, og det ligger en hel haug norske stasjoner der...til og med lokal kanalene fra nærområdet her jeg bor.

I og med at den kun er lansert i noen få europeiske land..så regner jeg med at dem jobber så svetten renner for å å få fikset enkelte bugs i firmware før USA lanseringen.

Alt i alt, meget fornøyd.

Når jeg tok den innebyggde nettverkstesten så fikk jeg en bitrate på ca 80Mbit fra pc til neotv550 bosken,skulle holde for det meste vil jeg tro.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Remske
    Synes det er et veldig vanskelig valg. Jeg har med et "uhell" klart å bestille en Boxee box fra Elkjøp, men det kan vel ta en evighet før den dukker opp. Hvor kjøpte du dopus din neotv 550?
    Fordelen med PlayonHD er at du kan få den med ganske så store hdd'er. Hvis GUIen til denne blir bedre er nok dette et bra valg, tenker jeg. Nå er det vel litt for sent for min del i og med at denne Boxeesaken er bestilt. Venter i spenning

Kjøpte min på Lefdal sin nettbutikk.

Neotv 550 er uten harddisk, for min del ser jeg ikke poenget med harddisk, har kablet nettverk fra pcen til hjemmekinoen, og bruker pcen som disk server.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etter et par dagers testing, og en firmware update, som har fikset et par småbugs så må jeg si meg veldig fornøyd med denne streameren.

Om den er verd merprisen i forhold til en acryan kan jeg ikke uttale meg om da jeg kun har hatt neotv 550 boksen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etter et par dagers testing, og en firmware update, som har fikset et par småbugs så må jeg si meg veldig fornøyd med denne streameren.

Om den er verd merprisen i forhold til en acryan kan jeg ikke uttale meg om da jeg kun har hatt neotv 550 boksen.
    Takk for omtale av denne.
    Hvordan er den på musikk og har du funnet noe IP-control?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for omtale av denne.
    Hvordan er den på musikk og har du funnet noe IP-control?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger en mediaspiller da min gamle PCH tok kvelden.
    Blir kun å vise video (HD/SD) i forskjellige formater fra ekstern HDD via Usb.
    Var fornøyd med PCH men jeg måtte velge 23.979 framerate ved avspillinga en rekke MKV filer for å få best mulig resultat.(auto funksjonen var dårlig)
    Har hørt mange mediaspillere kun har 50/60 htz som valg og er derfor skeptisk.

Noen som har tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den funker bra på flac og mp3 for min del. Det som er viktig å huske på er at man skrur opp lyden på forsterkeren og ikke på volumkontrollen på fjernkontrollen til boxen. Siden flac/mp3 dekodes internt i boksen. Skrur man boksvolumet opp så detter lydkvaliteten. Holder man volumet til 0DB (i midten av volummenyen som kommer opp på tv og heller bruker forsterkeren til å øke volumet så funker den fint. Nå er ikke jeg noen audophil når det gjelder musikk så vet ikke hvordan den er i forhold til en htpc med usbdac, men for meg er det i hvertfall godt nok.

Ip kontroll, mener du fjernstyring over lokalnettet. Dette støtes gjennom en enkel meny i nettleseren. Kan i hvertfall starte musikk og filmer derfra. Har ikke testet det noe særlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GameOver
    Trenger en mediaspiller da min gamle PCH tok kvelden.
    Blir kun å vise video (HD/SD) i forskjellige formater fra ekstern HDD via Usb.
    Var fornøyd med PCH men jeg måtte velge 23.979 framerate ved avspillinga en rekke MKV filer for å få best mulig resultat.(auto funksjonen var dårlig)
    Har hørt mange mediaspillere kun har 50/60 htz som valg og er derfor skeptisk.

Noen som har tips?
    neotv 550 har valgmulighet auto eller 50,60 og 24. Bruker selv auto, ser ut til at den skifter korrekt, hvis ikke kan du skifte manuelt i settings menyen for lyd og bilde, er også en tvmode knapp på fjernkontrollen som gir deg blant annet disse valgmulighetene :720 og 1080p i 50 og 60Hz samt 1080p24Hz

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den funker bra på flac og mp3 for min del. Det som er viktig å huske på er at man skrur opp lyden på forsterkeren og ikke på volumkontrollen på fjernkontrollen til boxen. Siden flac/mp3 dekodes internt i boksen. Skrur man boksvolumet opp så detter lydkvaliteten. Holder man volumet til 0DB (i midten av volummenyen som kommer opp på tv og heller bruker forsterkeren til å øke volumet så funker den fint. Nå er ikke jeg noen audophil når det gjelder musikk så vet ikke hvordan den er i forhold til en htpc med usbdac, men for meg er det i hvertfall godt nok.

Ip kontroll, mener du fjernstyring over lokalnettet. Dette støtes gjennom en enkel meny i nettleseren. Kan i hvertfall starte musikk og filmer derfra. Har ikke testet det noe særlig.
    Høres lovende ut. Via fjernstyringen over lokalnett, får du opp mediainnholdet også? Tenker på om du slipper å ha på TVn når du bare vil spille musikk. Dette har vært veldig kjekt

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja får opp musikk mappene og kan starte opp musikk avspilling derfra.

Finner ikke noe mulighet for å lage spillelister via webgrensesnittet. Kun starte kataloger eller filer

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk! :-)
    Denne kommer lenger og lenger opp på listen nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er en NeoTV 550 besilt via Lefdal. Venter i spenning :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm.

NTV 550 vil ikke ha mkv`ene mine med H264 (rip og konvertert fra BD).
    Disse har maks tre reframes, så det burde være mulig å spille av synes jeg.
    Boksen gir riktig info om filene, så den kan lese headeren. Det er bare det at den vil spille en og en frame veldig sakte og hakkete. Snakk om langfilm, kommer til å ta et døgn å spille av en totimers film 8)

VLC og Tvix`en min spiller disse filene helt greit.

DVD-ISO virker som de skal.
    MP4-filer også.
    Undertekster virker fint.
    Navigasjonen er rask synes jeg.

Dolby og dts HD-lyd blir levert som den skal til forsterkeren,

Nettverkshastigheten er bra, noe jeg ikke er bortskjemt med fra Tvix 6600n.
    Spiller M2ts med antydning til hakking nå og da, bitstreamhastigheten er godt innenfor det boksen selv rapporterer av hastighet mot NASet.

Er nok noen bugs ute og går fortsatt. Jaja, får smøre meg med tålmodighet.

Får forske mer senere, nå er det julebord

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •