Hvilken mediaspiller? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tror nok dem får rensket litt opp i firmwaren før lanseringen i usa i midten av desember. Med firmware 268eu har den kommet seg betraktlig.
    Den nye resume funksjonen liker jeg særdeles godt. Stopper du en videofil og starter den senere får du spørsmål om å starte fra der du stoppet tidligere eller fra begynnelsen..Denne funksjonen hadde XBMC på min HTPC og den savnet jeg...men med siste betafirmware så er den funksjonen lagt til.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fungerer det greit å flytte teksten (subtitles) med NTV 550? Fungerer det i såfall både for dvd og blu-ray?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke prøvd. Men synes å huske at for internal txt (for eksempel inne i en mkv container) så går ikke det. Men bruker i 99 prosent av filene jeg har uten tekst, så det har jeg ikke fått tid eller i det hele tatt tenkt på å få testet enda.
    Tror det er diskutert på AVS Forum sin neo550 tråd (den her på hele 65 sider)du kan jo prøve lykke der for info om tekst.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan denne spille video_ts-mapper? Eller må jeg konvertere DVD-rippene til et ISO-format?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har desverre ikke noen video ts mapper å teste med, men kanskje noen andre eiere har prøvd.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som har Apple Tv 2 gen? Skal sette opp en mediasenter-løsning hos mine foreldre og er litt usikker på hva jeg bør velge. De har nettopp kjøpt seg en iMac og liker veldig godt grensesnittet som Apple bruker (de kjøpte Imac bare fordi de likte ipoden jeg ga de i julegave for to år siden hehe).

Har derfor tenkt å kjøpe en Apple TV og en Harmony One, er dette en god løsning tror dere? Eller finnes det billigere og like brukervennlige løsninger der ute?

Har også kikket litt på WDTV Live, hva er hovedforskjellene mellom den og Apple TV?

Det som er viktigst for mine foreldre er et godt grensesnitt når det kommer til musikk og bilder, de er mao ikke så veldig opptatt av at mediaspilleren takler obskure videoformater.

Og trenger de egentlig en mediaboks eller holder det f.eks med en airport-express tilkoblet forsterkeren? Og hva er DNLA? Jeg blir gal av alt dette, kan noen vennligst styre meg i retning av en god medieboksløsning med følgende krav i prioritert rekkefølge:

*Alt skal kunne styres med en Hamony One

* Tilgang til musikkbiblioteket som ligger på Imac-en. Her ønsker jeg at det skal presenteres på en måte som ligner mest mulig på grensesnittet i iTunes (det er det eneste pappa forstår). Dvs, man slår på mediaboksen, velger "musikk" og får opp musikkbiblioteket på lik måte som i iTunes.

*Tilgang til å vise bilder som ligger lagret på iMac-en

*Mulighet til å streame video fra iMacen.

*Internett-funksjonalitet (vet ikke helt hva jeg legger i dette men jeg tenker på at det hadde vært kjekt hvis man kunne surfe på f.eks youtube, vg etc., dvs. det foreldre bruker på internett)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå fått min NeoTV550 i hus og er så langt fornøyd. Hvis jeg skal sette fingeren på et par punkter så må det være at det skulle vært enklere med cover art til film. Det Tag-verktøyet som følger med er noe underutviklet og trenger litt gjennomgang av produsenten. Det skulle blant annet gått ant å søke i innholdet der, i stedet for å lete i en lang liste over innhold som kan tagges. Der er vel Boxee litt bedre, siden den gjør denne jobben automatisk. En annen ting som jeg savner er muligheten for å justere synk mellom lyd og bilde, da jeg har merket ved et par anledninger at synken er litt ute. Det kan hende dette synkproblemet oppsto pga feil innstilling i TV mode. Jeg gjorde forandringer der og fikk, tror jeg, bedre synk, samt at jeg ble kvitt litt hakking i bildet.

For øyeblikket ser det ut til at YouTube-avspilling har et problem, men det regner jeg med vil bli ordnet raskt (ikke den store krisen heller). Leste noe om at det skyldes en omlegging av systemet hos YouTube.

Musikkavspilling virker så langt ganske bra. Det er mulighet for søk, sortering på forskjellige kategorier, random og oppretting av spillelister. Det er også mulighet for forskjellig visning av musikkinnhold, alt fra liste til cover arts. Ut i fra hva jeg har lest om andre mediespillere så virker NeoTV550 som kanskje noe av det bedre på dette området.

Jeg liker veldig godt at det er mulig å styre boksen fra en nettleser på en pc eller mobil med nettleser. Dette er spesielt nyttig når man bare vil spille musikk og ikke vil ha på TVn. Denne trenger dog en liten forbedring i gui, men den er der.

Tror jeg kan komme til å bli fornøyd med denne burken. Får teste videre å se hva jeg finner ut

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne LG-dingsen så også veldig grei ut, noen som har tatt på en sånn enda?

Mediespiller: LG DP1 mediespiller - DinSide Data
    LG DP1 media player

Litt rufs med ISO-avspilling, men det er vel løsbart.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AC Ryan PlayOn!HD mini lå under juletreet i år. Etter noen dager med mye styr kan jeg konkludere med følgende:

Denne enheten anbefales ikke til noen som ønsker å streame fra filserver!!

HD mini'n har ikke egen disk og er avhengig av enten streaming over LAN/WLAN (filserver/NAS) eller USB-disker. Det burde derfor være god integrasjon av nettverksmulighetern. Men allerede på hovedskjermen har man f.eks 'mediabibliotek', men det klarer kun USB-disker og vil hos meg alltid stå tomt..
    Navigering rundt i nettverk er et trykkemaraton innover i filstrukturer som får min gamle løsning med PS3/PS3mediaserver til å fremstå som en ultrasmidig og forseggjort løsning. Selv bokmerker til share på filserver ligger flere nivåer innover i strukturen.
    PlayOn har også en YAMJ (filmjukeboks) integrasjon som virker kul på skjermbilder. Men går man inn i YAMJ via hovedskjermen så må man browse til indexfila på serveren før man får opp filmene. (hvorfor i heite klarer ikke enheten å overvåke en nettverksfolder!?)

Terningkast: 1
    Eneste positive jeg kommer på er at jeg kan bruke Harmony-fjernkontrollen på PlayOn, det kan jeg ikke på PS3. Denne boksen returneres med mindre jeg finner noen helt klare indikasjoner på at en FW i nær fremtid tar nettverksnavigasjon på alvor. Føler jeg har fått et problem i hus og ikke en løsning.
    Funker sikkert greit med USB-disker, men da er poenget borte for min del.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    AC Ryan PlayOn!HD mini lå under juletreet i år. Etter noen dager med mye styr kan jeg konkludere med følgende:

[...]

Terningkast: 1

[...]

Funker sikkert greit med USB-disker, men da er poenget borte for min del.
    Den jeg prøvde fungerte ikke greit med USB-disk. Ekstremt ustabil og gikk i heng for et godt ord. Mulig det var noen filer på disken som ikke den likte å spille av, men å fryse totalt da...

Fikk i det hele tatt et svært dårlig inntrykk av denne boksen.

Og, ja, jeg vet det sikkert er 10 her inne som kan si at den fungerer perfekt, men det hjelper liksom ikke... ;-)

Produsentrepresentant
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv Tvix Slim S1 i stedet. Fungerer som ei kule!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva med denne da?

Sitter her og ser på Xtreamer Sidewinder HD Mediaspiller. Noen som har noen kjennskap til denne? Litt usikker på om den støtter ISO og/eller IMG. Anyone?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cappuccino
    Prøv Tvix Slim S1 i stedet. Fungerer som ei kule!
    Hvordan håndterer denne delte mapper på en W7 filserver?
    Fra å se på formatstøtte som mer eller mindre eneste viktige faktor, så fikk jeg øynene opp for et par andre ting etter ca 5minutter med PlayOn!HD mini i hus. Den fikser i praksis ikke nettverksfiler. Avspilling går greit, men det er kjappere å hente DVD'n i hylla enn å bla seg frem i knotemenyen.

Så vidt jeg har skjønt, så kan i alle fall Boxee Box 'overvåke' nettverksfoldere og innlemme alt innhold i et mediabibliotek uavhengig av filplassering. BB har imidlertid et par andre ting som er litt showstopper for meg, men det får vi ta i egen tråd.

Så lenge Tvix'en støtter MKV, eksterne sub-filer og helst mulighet for coverart så er vi langt på vei. Men så kommer selvfølgelig vi tilbake til innleggets første spørsmål: Hvordan håndterer Tvix'en nettverksfiler?

Jeg vil ha en boks hvor man setter opp filbanen en -1- gang og så husker den plassen til neste gang man skrur på. Jeg nekter å bla gjennom et milelangt mappehierarki hver gang, unga skal kunne bruke dette. Filene bør også automatisk legges inn i et mediabibliotek som skiller mellom musikk, film og bilder.
    Tvix'en aner jeg lite om, Netgear NeoTV like så. Noen som har disse?

All info bør frem i lyset, for jeg har inntrykk av at få av disse boksene egentlig er modne nok til å bli solgt. De bruker oss som alfa/beta-testere over en lav sko. Hyppige FW-oppdateringer er et tveegget sverd, fint med aktive utviklere, men ikke like bra at produktet ikke er ferdig når det kommer på markedet..

Produsentrepresentant
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tvix´en kan kobles opp mot filserver. Selv har jeg tidligere hatt min koblet opp mot Win Home server. Jeg har nå solgt den, men det fungerte flott.

Du kan laste ned UPnP Guiden her: HOME > Support > DownLoad.
    Som det står der anbefaler TViX at du installerer XBMC server. Den har vel nettopp kommet i ny versjon forresten som ser veldig lovende ut, XBMC 10.0 Dharma.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cappuccino
    Tvix´en kan kobles opp mot filserver. Selv har jeg tidligere hatt min koblet opp mot Win Home server.
    Gjorde du oppkoblingen en gang og så lå filene i et mediabibliotek? Den overvåket også nettverksmappen og fikk med seg om du la inn nye filer?

Samme spørsmålet gjelder til dere som måtte ha Netgear NeoTV550 eller andre bokser.

Har forøvrig testet AC Ryanen min med USB-disk og jeg skal driste meg til terningkast 2 på den løsningen. Ikke noe mer. Man får opp en liste med filnavn og kan velge om man skal ha preview eller ei av filem i et vindu på siden. Preview funker ok på USB, men henger seg helt på nettverk, så den bør være av hvis man bruker begge deler.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg saumfart nettet og AVSforum et par dager og NeoTV550 blir bestilt asap.
    Faktorene som fikk meg overbevist:
    - Overvåking av nettverks-share (burde vært obligatorisk på alle streambokser)
    - Full BD-iso støtte, inkludert menynavigering og BD-Live (ingen realtek-baserte bokser har vistnok lisens i orden for å fikse dette)
    - Gapless Playback!! Endelig en spiller som klarer det
    - Caching av coverart, enten på nettverksshare eller på USB-flashstick
    - Styring av enhet via mobil eller PC (greit ved avspilling av musikk, trenger ikke skru på TV'n)

NETGEAR NeoTV 550 (NTV550) Review

Noen som har lyst på en billig AC Ryan Playon!HD mini..?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det har jeg! Er strålende fornøyd med min og trenger en ekstra. 8)

Streamer mot NAS med NFS. Funker som bare det.
    Pris?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •