Finnes det noe ala Squeezebox Boom - som leser minnekort???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Finnes det noe ala Squeezebox Boom - som leser minnekort???

Hei,

Har i dag en Squeezebox Boom, men er på jakt etter en lignende spiller som kan lese minnekort. Problemet er at vi bor i en blokk der veldig mange av naboene har trådløse nettverk, får inn 13 stykker her. Konsekvensen er vel at signalstyrken på mitt nettverk er helt elendig, og at det faller ut veldig ofte.

Ønsker derfor en spiller som kan lese minnekort (evt USB-disk) med FLAC-filer på.

Dersom spilleren har en hodetelefonutgang (helst vanlig jack, ikke minijack), er det et stort pluss. Men det blir kanskje vanskelig å finne.

Noen som vet om en slik spiller?

T

Newcomer Geir Kristiansen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tkorsvold
    Hei,

Har i dag en Squeezebox Boom, men er på jakt etter en lignende spiller som kan lese minnekort. Problemet er at vi bor i en blokk der veldig mange av naboene har trådløse nettverk, får inn 13 stykker her. Konsekvensen er vel at signalstyrken på mitt nettverk er helt elendig, og at det faller ut veldig ofte.

Ønsker derfor en spiller som kan lese minnekort (evt USB-disk) med FLAC-filer på.

Dersom spilleren har en hodetelefonutgang (helst vanlig jack, ikke minijack), er det et stort pluss. Men det blir kanskje vanskelig å finne.

Noen som vet om en slik spiller?

T
    De fleste i nabolaget ditt har garantert wlan routeren stående på fabrikksatt kanal. Det finnes programmer som skanner for wlan og sier hvilken kanal de sender på. Dermed kan du finne en ledig kanal og sette routeren din på denne. Med dette får du adskillig bedre ytelse og kanskje er dette nok til at du kan slippe omveier med Squeezebox Boom.

Husker ike programmet i farten, men det er bare å google litt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd alle mulige kanaler og innstillinger, uten at det ble bedre.

Har til og med byttet ruter - til en som bruker et litt mer ustandard frekvensbånd.

Hvis Boom'en står helt nær ruteren, eller er kablet virker alt fint. Men det passer litt dårlig. Minnekort hadde vært helt ideelt!

T

Newcomer Geir Kristiansen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vurdert et slikt oppsett

Devolo dLAN 200 AVmini Powerline Starter

Så lenge vi snakker om å streame musikk så fungerer det helt perfekt. I mitt oppsett kan jeg rippe fra to pc'er samtidig + spille av fra Squeezebox Duet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Squeezebox Touch har inngang for minnekort, men du må ha et par høytalere da Touch ikke har dette innebygget.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forsåvidt vurdert Devolo-pluggene, men sikringsskapet her er fra urtiden, så jeg er litt bekymret for det også.

Har sett at touchen har minnekortinngang. Den virker bra, men mangler jo som påpekt her høyttaler. Litt dyr også.

Hm, kanskje det jeg ser etter ikke finnes. Merkelig at produsentene ikke lar oss bruke minnekort...

T

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tkorsvold
    Har forsåvidt vurdert Devolo-pluggene, men sikringsskapet her er fra urtiden, så jeg er litt bekymret for det også.
    Jeg har en (udokumentert) teori om at sikringsskap fra steinalderen er mindre problematisk enn moderne greier med jordfeilvern på alle kurser og Kvadruppelt overspenningsvern.

Y

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •