Popcorn vs Tvix?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Popcorn vs Tvix?

Noen som har en anelse på hva som er "best" av bl.a disse:

Popcornhour c-200
    Tvix Slim S1
    Tvix 6600n
    Mede8er MED500X

Det er i hovedsak film som denne skal brukes til, og ønsker ikke å ende opp med en spiller som plutselig ikke støtter eventuelle nye formater...
    Lyd og bildekvalitet er i bunn det viktigeste

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jeg kanskje også skulle hatt Dune 3.0 også på lista...

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, her var det ikke mye respons...

Etter det jeg har lest, er hoved foskjellen på f.eks C-200 og Dune 3.0,
    at C-200 blir hyppigere oppdatert og ligger litt foran med FW.
    Mens når dune kommer med oppdateringer, er de på sett og vis bedre enn PH?
    Men bildekvaliteten er ganske lik?

For å gjøre spørsmålet lettere: Hva er den beste mediaspilleren på markedet i dag?

Newcomer Adrgha sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva som er "best" er et vanskelig spørsmål siden det blir rimelig individuelt hvilke kriterier man legger mest vekt på i en slik konklusjon. Jeg kan anbefale deg å ta en titt her: New TOP 5: Point System changed! - MPC Club Community Board

Videre bør du bestemme deg for om du har behov for en såkalt "hybridspiller", som vil si at du har mulighet til å spille av fysiske plater (DVD/Bluray/CD) eller om det holder med en ren streamer. Av de du har listet opp er C-200 og Prime 3.0 hybridspillere. Disse koster naturlig nok mer. Begge produsentene (Syabas/Popcorn Hour og Dune) har også billigere ikke-hybridspillere om du finner ut at du ikke har behov for dette.

Du har ikke nevnt noe om bruksområdene dine, dvs, hva du hovedsakelig vil bruke spilleren til. Om du gir oss litt mer informasjon om dette, samt hva slags utstyr du skal bruke spilleren sammen med vil det bli lettere å hjelpe deg.

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Bd spiller som tar seg av all avspilling av fysiske plater.
    Har også en 2T h-disk som er i ferd med å fylles opp med filmer og serier, og det er dette den vil bli mest brukt til.
    Så da er lyd og bildekvaliteten viktigst, men også at produsenten "følger med" i utviklingen av nye filformater etc.

Har begynt å ta norske medias annbefalinger med en klype salt, da de stadig skjeldnere kommer med en konklusjon som er lik med vikligheten.
    Som f.eks Dune 3.0 ble utsatt for

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Mediaspiller

Hei
    Jeg har både tvix og popcornhour c-200.
    Begge fungerer greit men om denne er i nærheten av det boxee på PC eller apple TV er ville jeg ikke vært i tvil. Kjøp Boxee box!!! Test: Boxee Box mediespiller - DinSide Data

Det nye grensesnittet på popcorn hour c-200 er en vits sammenlignet med denne.

Kjøp eventuelt denne: ASRock Vision 3D 137B Svart, Intel Core i3-370M, 4GB, 500GB 7200, GeForce GT425M, Blu-Ray, THX, WLAN, HDMI, USB3.0 / MULTICOM
    Installer Boxee og hotspot shield så har du tilgang til hulu, pandora og mye annet.
    Enda bedre er å se på denne: VyprVPN for Giganews Diamond Customers

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer Adrgha sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke har behov for å kunne spille av fysiske plater, kan du spare litt penger med å gå for en ren streamer, ala Popcorn Hour A-200/Dune Base/Mede8er MED500X/Xtreamer Pro og så videre.

Spiller du av hovedsakelig nedlastet materiale, dvs MKV-filer med DTS/AC3)? Eller ripper du Bluray/DVD selv med HD-lyd og det hele?

For ditt behov vil sikkert de aller fleste spillerne fungere tilfredsstillende. Jeg ville dog ha holdt en knapp på spillere basert på Sigma-brikkesettet da disse støtter 23,976 FPS skikkelig, noe Realtek-baserte spillere ikke gjør (med unntak av Tvix, kanskje? Ikke helt sikker). Popcorn Hour-maskinene oppdateres som du sier meget regelmessig, og jeg kan som C-200-eier si meg svært fornøyd med min.

I tillegg har du jo også denne Boxee Box-saken som kommer til Norge snart. Etter å ha lest litt på diverse amerikanske fora er jeg derimot litt lunken til denne for øyeblikket da det virker som den lider av de samme barnesykdommene som alle mediespillere gjør de første månedene.

Men du har rett; det er en jungel der ute og det er vanskelig å vite hva som passer for akkurat deg og dine behov.

Edit: jeg ser mange maler et rosenrødt bilde av Boxxe Box her på berget. Jeg vil anbefale å lese litt hva folk som har hatt denne i personlig eie i et par uker sier om den her: Networking, Media Servers & Content Streamers - AVS Forum

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.
    Var litt som jeg hadde funnet ut av selv, men er godt å få tilbakemelding fra folk som har mediaspillere selv
    Så litt på Boxee tidligere, men har lest på amerikanske forum at den ikke holder helt mål kontra de mer etablerte produsentene.

Kommer ikke til å bruke masse ekstra dill og dall, aps, surfing,leie film osv
    Har en kompis, (med PH C-200) som har en del terra med filer, serier, musikk osv, og kommer i hovedsak til å ta med harddisk til han og legge over filer og se hjemme.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •