Dette er jeg rimelig fersk på, så godt mulig dette er mange dumme spørsmål. Håper dere holder ut

Som nevnt i en tidligere tråd har jeg vært på let etter en rimelig, grei tv til soverommet, og fikk da bestemt meg for Panasonic TX P42X20E.
Så ble jeg anbefalt å enten få meg en mediaspiller, eller heller kjøpe meg tv som har integrert mediaspiller, som f.eks Samsung sine flatskjermer.

Er det noen hensikt å satse på en tv med dette integrert i forhold til en mediaspiller med de samme funksjonene? Jeg går ut i fra at en har flere alternativer med en egen boks, enn det som er bygd inn i tv'en mtp. funksjoner ol. Ikke minst flytte til andre tv'er.

Hvor mye du kan få ut av en slik mediaspiller?
Dette har jo mye med prisnivå å gjøre også, men en viss en ser på mellom 1000-2000 kr på boksene.

Jeg ønsker hvertfall en som kan koble mine nedlastede filmer med imdb. Om mulig kategorisere dem, men det er kanskje et program en må installere?

I tillegg hadde det vært kjekt med internetttilkobling, muligheter for å koble til tastatur og gå på nett, men dette er ikke et må ha..

Hvordan er det med tilkoblingene til slike bokser mtp. trådløst eller kablet?
Skjønner at begge deler er mulig, men vil trådløst gi mye hakking?