Blu-Ray spiller + Mediaspiller gen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Blu-Ray spiller + Mediaspiller gen

Hei

Har sett litt på denne: BD Prime 3.0.
    Er dette eneste som kan gjøre begge deler.

Jeg hat en HTPC, men begynner og bli litt kjei, all knotinga.
    Vil ha en maskin som kan spille orginale BD filmer og DVDer, pluss se det jeg har på nettverket.
    Dette må også inkludere; BD mappestrukturer, BD ISO, DVD ISO, og dvd mappestrukturer.

Finnes det andre enn Dune som gjør dette? Eller har jeg misforstått dette med Dune også?

Sorry hvis dette er tatt opp før, men klarte ikke å finne noe ved søk om dette, og lese gjennom alle sider, tar utrolig lang tid.

MVh

Petter

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som kan hjelpe meg?

Vet man kan søke, men har ikke peiling på hva man skal søke etter.

Newcomer Nobleman sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pettergulbra
    Hei

Har sett litt på denne: BD Prime 3.0.
    Er dette eneste som kan gjøre begge deler.

Jeg hat en HTPC, men begynner og bli litt kjei, all knotinga.
    Vil ha en maskin som kan spille orginale BD filmer og DVDer, pluss se det jeg har på nettverket.
    Dette må også inkludere; BD mappestrukturer, BD ISO, DVD ISO, og dvd mappestrukturer.

Finnes det andre enn Dune som gjør dette? Eller har jeg misforstått dette med Dune også?

Sorry hvis dette er tatt opp før, men klarte ikke å finne noe ved søk om dette, og lese gjennom alle sider, tar utrolig lang tid.

MVh

Petter

Jeg tror den nye Oppo'en BPR 93EU som kommer nå har både Bluray og nettverksspiller.

Newcomer Adrgha sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Popcorn Hour C-200 gjør også alt du nevner, pluss mye mer.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt Dune HD Base 3.0 en stund nå (samme som BD Prime, men uten BD-spiller), og er stort sett fornøyd.

Jeg bruker den hovedsaklig til DVD-iso og BD-iso, og til det fungerer den ypperlig. Jeg tror den spiller av mappestrukturer også, men det har jeg ikke prøvd.

Det hender også jeg ripper DVD og Blu-ray med MakeMKV, så jeg får MKV-filer med originalvideo- og -lydformatene fra plata. Dette spiller Dune også av uten problemer. HD-lydformater kan enten bitstreames eller dekodes i spilleren, også fra MKV-filer.

Det eneste som virkelig irriterer meg er at den ikke forstår kapitler i MKV-filer. Dette er ingen kjempekrise, siden du har knapper for å hoppe +/- 1 og 10 minutter, men jeg savner absolutt den funksjonaliteten. Den forstår kapitler fint i ISO-filer.

Som nevnt så gjør også Popcorn Hour C-200 det samme, og Dune har akkurat kommet med en rekke mindre spillere som har samme funksjonalitet. Hvilke spillere som egentlig fungerer best har jeg dessverre ingen oversikt over.

Boxee Box som er på vei til butikkene nå, skal også kunne gjøre det meste av det du vil, men den har ingen BD-spiller, og den klarer ikke vise menyer fra BD-iso. Den vil la deg velge hvilken track du vil spille av, så du får tilgang til alt bonusmateriell. Du kan velge tekst- og lydspor. Ting som krever avansert funksjonalitet, som f.eks. BD-Java-funksjoner (spill. o.l.) og PiP-kommentarer tror jeg dessverre ikke den vil kunne håndtere, og det er jo også synd å miste menyene. DVD-iso skal den takle problemfritt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Adrgha: Kan ikke se at denne har BD drev? Og det er ganske viktig i min stue setting.

trondmm: Høres bra ut, skal se litt nærmere på Dune, kanskje dem har nye enheter også som du nevner. Men er viktig med BD drev slik at den leser det som er originalt også. Orker ikke rippe alt som er.

Og dette med lyd er viktig, da man først bruker penger på dette. Har hørt/lest at PCH200 ikke kan lever full HD lyd, men at Dune kan. Stemmer dette?

Nobleman: Driver og leser litt, men tiden strekker ikke til alltid. Så vi får se litt fremover.

Petter

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På C-200 må du montere BD-drev selv, i form av en 5,12" SATA-spiller for PC slik som denne: LG CH08 BLU-RAY 10X BD-R RETAIL - Spesifikasjoner

200-serien har full HD-lyd, jo. DTS-HDMA/HR, TrueHD, LPCM, FLAC, som støttes fra: MKV, TS, M2TS, ISO, BDMV og fysiske BD-plater på C-200. HD-lyd fungerte ikke fra enkeltfiler tidligere pga. en SDK-bug fra Sigma, men dette ble fikset med en firmware i sommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adrgha
    På C-200 må du montere BD-drev selv, i form av en 5,12" SATA-spiller for PC slik som denne: LG CH08 BLU-RAY 10X BD-R RETAIL - Spesifikasjoner

200-serien har full HD-lyd, jo. DTS-HDMA/HR, TrueHD, LPCM, FLAC, som støttes fra: MKV, TS, M2TS, ISO, BDMV og fysiske BD-plater på C-200. HD-lyd fungerte ikke fra enkeltfiler tidligere pga. en SDK-bug fra Sigma, men dette ble fikset med en firmware i sommer.
    Så det du sier, er at med og kjøpe en BD spiller, og montere selv, så leser den alt, selv om det er kopi sperrer og alt på platene?
    Akkurat som om det skulle vært en normal BD/DVD spiller?

Og hvis det er slik, så blir det jo i prinsippet det samme som en Dune, men prisen blir også omtrent det samme. Så da er spm, hva er best og hva fungerer best uten for mye knot. Er rett og slett kjei knot.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I utgangspunktet skal den fungere som en vanlig DVD-/BD-spiller, ja. Men det er en kjensgjerning at ingen av disse hybridspillerne ikke er helt feilfrie når det gjelder akkurat dette. Alle diskene jeg har prøvd har fungert greit i min C-200, men det er ikke den kjappeste BD-spilleren i verden.

Hvis du vil ha noe som er 100% feilfritt med null knot, ville jeg kanskje heller ha anbefalt en vanlig billig BD-spiller for diskspilling og en mediespiller uten diskmulighet for resten av behovene dine.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok sant, men skulle jo tro at det finnes grenser for hvor mye knot det kan være nå. Burde jo begynne og hjelpe med oppdateringer etc.?

Har ikke lyst til å ha så mange enhet er i stua, begynner rett og slett og bli lei. Men hva vil folk anbefale? C-200 eller Dune? (mulig det er fler av dette, men ikke som jeg vet om som kan ha disk drev)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •