Lumagen Radiance XE

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Produsentrepresentant
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lumagen Radiance XE

Ser at det averteres med at denne prosessoren støtter 3d prosessering, strekk til 2.35 av 3d materiale osv. Ellers står det at det er HDMI 1.3 i den, står ikke noe om HDMI 1.4....

Men hvordan måler den seg ellers på 2D materiale mot andre videoprosessorer som f.eks. Crystalio II? Dette er viktig da det vel fortsatt - og i uoverskuelig fremtid - vil være 2D som vil stå for majoriteten av alt kildemateriale.

Noen som har erfaring med prosessorer fra Lumagen?

Produsentrepresentant
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ellers ut til at at modellen XS skal ha samme prosesseringskraft og funksjonalitet. Så om man klarer seg med noen færre inn- og utganger kan man spare 10 lapper.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget spennende produkter for de som kjører 2.35:1 system og trenger et litt mer flesibelt opplegg enn bare den strekken som ligger i projektor. Bakdelen er selvfølgelig prisen.

Jeg har Crystalio II, men trenger en oppgradering så som 3D projektor er på vei. Så disse er spennende, jeg personlig vil nok gå for XS da det holder med HDMI for meg...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Produsentrepresentant
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart spennende produkter, ja! Dessverre litt dyre også, men er jo ikke dyrere enn CII da.

Jeg kjenner ikke noen av produktene (XS og XE), så kan bare liste opp hva jeg har lest meg til:

-XE har 6 HDMI inn mens XS kun har 4. (Også for analoge innganger er det litt forskjell).
    -XE er dobbelt så høy som XS.
    -XS kan bestilles med doble SD-SDI som opsjon (visstnok ikke mulig på XE)
    -Både XS og XE kan bestilles i en SE eller PLUSS utgave som støtter 72/75 Hz for 1080p. (Kostet $500 ekstra i Statene. Om det nå er blitt standard er jeg usikker på)
    -XS har ikke trigger output.
    -XS har ikke PiP

Men det viktigste, bildekvalitet og funksjonalitet utover dette skal være likt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cappuccino
    Helt klart spennende produkter, ja! Dessverre litt dyre også, men er jo ikke dyrere enn CII da.

Jeg kjenner ikke noen av produktene (XS og XE), så kan bare liste opp hva jeg har lest meg til:

-XE har 6 HDMI inn mens XS kun har 4. (Også for analoge innganger er det litt forskjell).
    -XE er dobbelt så høy som XS.
    -XS kan bestilles med doble SD-SDI som opsjon (visstnok ikke mulig på XE)
    -Både XS og XE kan bestilles i en SE eller PLUSS utgave som støtter 72/75 Hz for 1080p. (Kostet $500 ekstra i Statene. Om det nå er blitt standard er jeg usikker på)
    -XS har ikke trigger output.
    -XS har ikke PiP

Men det viktigste, bildekvalitet og funksjonalitet utover dette skal være likt.
    Hva med hd sdi?
    Har du hørt om noen av de kan bygges ut til hd sdi?

Produsentrepresentant
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RBG
    Hva med hd sdi?
    Har du hørt om noen av de kan bygges ut til hd sdi?
    Nei, men vil anta at det skal gå. Du kan jo høre med Lumagen?

edit: Også om de kunne levere 3G-SDI hadde jo vært konge!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, men vil anta at det skal gå. Du kan jo høre med Lumagen?

edit: Også om de kunne levere 3G-SDI hadde jo vært konge!
    Jeg kjøpte en slik, men denne er det vil ikke mulig og midifisere med sdi eller hd sdi slik jeg forstod det tidligere i tråden her?

Sencore By Lumagen Radiance XE For Sale | Videogon

Produsentrepresentant
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter som jeg har skjønt er det bare XS som har plass til SDI. Litt rart da den har det minste chassiet, men som man ser er XE rimelig proppfull av tilkoblinger.

Men hvorvidt det er noe poeng å satse på HD-SDI er jo en annen sak.
    Selv har jeg Theta Compli Blu med HDMI som jeg har sml. med en Oppo BDP-83 modisert til HD-SDI. Foretrakk klart Theta spilleren. Det er mange andre ting som er mer avgjørende på spillerne enn den marginale forskjellen som er mellom HDMI og HD-SDI. Jeg hadde heller brukt pengene på bedre strømkabler/-filter eller bedre BD spiller.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter som jeg har skjønt er det bare XS som har plass til SDI. Litt rart da den har det minste chassiet, men som man ser er XE rimelig proppfull av tilkoblinger.

Men hvorvidt det er noe poeng å satse på HD-SDI er jo en annen sak.
    Selv har jeg Theta Compli Blu med HDMI som jeg har sml. med en Oppo BDP-83 modisert til HD-SDI. Foretrakk klart Theta spilleren. Det er mange andre ting som er mer avgjørende på spillerne enn den marginale forskjellen som er mellom HDMI og HD-SDI. Jeg hadde heller brukt pengene på bedre strømkabler/-filter eller bedre BD spiller.
    Er denne Theta combi blu en bedre spiller enn oppo 83 med hd sdi?
    Hvilken theta model har du?

Produsentrepresentant
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er denne Theta combi blu en bedre spiller enn oppo 83 med hd sdi?
    Hvilken theta model har du?
    Ja, jeg mener det. Jeg har gjort en nokså grundig sammenligning av disse, både mht lyd og bilde, for en tid tilbake og du kan lese den her:

AudiogoN Forums: Review: Theta Compli Blu vs Oppo BDP-83 SE

Da jeg gjorde denne testen var Oppoen ferdig innspilt mens Compli´en var splitter ny. Thetaen har forbedret seg ytterligere etter dette. Jeg har altså Compli Blu selv. Den er riktignok en god del dyrere enn Oppo spilleren, selv med HD-SDI modifikasjonen så om man tar pris i betraktning er vel Oppo en vinner rent pris/ytelsesmessig.

Den nye spilleren fra Oppo, modell 93, og etter hvert SE utgaven av denne som vil være en mer påkostet utgave enn hva som var tilfelle for 83SE, vil derimot bli meget spennende. En slik sammen med Lumagen Radiance og Sony VW90 blir vel nokså heftig vil jeg tro...!

edit/p.s.: Theta vil komme med en Compli Blu mkII bygget på Oppos BDP-93 etter hvert.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja i dag kom min Lumagen XE.
    Fra "over there!"
    Flott sak med masse tilkobligsmuligheter.
    Samt mulighet for strekk av 3D matriale.

Produsentrepresentant
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja i dag kom min Lumagen XE.
    Fra "over there!"
    Flott sak med masse tilkobligsmuligheter.
    Samt mulighet for strekk av 3D matriale.
    Nice!! Ser du også har en Crystalio II. Hadde vært veldig interessant om du etter hvert kunne dele med oss hvordan du opplever Lumagen opp mot CII.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått min XS, har ikke fått sett på den enda, men jeg noterer en negativ ting før jeg har begynnt å bruke den. Den oppdateres via RS232 som jo er veldig gammeldags, jeg har ingen PC med RS232 (har 3 Mac, men oppdateringene kan ikke leses via Mac) så da må jeg kjøpe USB Seial Adapter for å få oppdatert denne til siste firmvare og det syns jeg er dårlig. Det burde fulgt med Usb Serial Adapter i esken ikke bere Serial kabel (RS232)...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Fikk testet den kjapt i dag, og den funker fint på strekk av 3D etter oppdateringen. Er helt enig i at det burde fulgt med en USB til RS232-adapter, RS232 er jo videre vanvittig tregt (porten måtte settes til 9600 baud - snakk om "modemspeed"! ). Heldigvis hadde jeg en USB til RS232 liggende (som du selvsagt kan låne), og det tok type en halvtime å oppdatere firmwaren...

"Fordelen" med RS232-inngangen er vel kanskje den at den lett kan integreres i f.eks. et Crestron-system (den fungerer også til styring av enheten via RS232), selv om jeg nok synes de kunne kostet på seg en USB-port ja...

Får se hvordan øvrig funksjonalitet er i morgen, er litt spent på hvordan den takler støyreduksjon.

Førsteinntrykket av menyene var litt "Commodore64"-stil, men det er vel funksjonaliteten, ikke selve "designet" som betyr mest... Når det er sagt er det jo viktig at menyene er intuitive og enkle i bruk hvis CMS-systemet skal være effektivt i bruk, men ettersom prosessoren er populær hos mange entusiaster i USA regner jeg med at dette skal kunne fungere greit.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •