Hva skal jeg velge:Squeezebox duet eller touch?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva skal jeg velge:Squeezebox duet eller touch?

Hei,lurte på hva dere ville valgt av Squeezebox Duet eller Touch?
    Om jeg velger Touch så kommer jeg til å bruke en Htc Desire som fjernkontroll. Hvem av Squeezeboxene er best å bruke?
    Den skal brukes som internet radio og jeg må ha muligheten til å koble til en hardisk NAS med musikk samlingen min som skal rippes til flack format.
    Kom med meninger nå...

Newcomer Getsome sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo to totalt forskjellige produkter. Hva er du ute etter?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette får du til med både touch og duet. Nå skal det nevnes at Touch er et nyere produkt enn duet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den skal brukes i stuen koblet til en Pioneer Lx70 AV reciver. Er kun ute etter å få internett radio og spille musikken min som er i flack format gjennom en NAS hardisk. Hvem er mest bruker vennlig og kjappest og manøvre seg gjennom sangene og radiokanalene? Så hvem ville dere valgt?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke hvem, men hvilken. Det er vel samme hvilken du velger, det er nettet/systemet ditt der bestemmer hvor kjapt ting går.
    Duet er jo den lekreste synes jeg da.

Newcomer FV. sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge du skal bruke mobil som fjernkontroll så blir det veldig vanskelig å svare deg, da det strengt tatt er manøvreringen som skiller de to fra hverande? Hvilket program skal du bruke som fjernkontroll?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Navigering:
    Duet har egen fjernkontroll med skjerm med dertil dårlig batterikapasitet.
    For Touch sitt vedkommende kan man styre musikken ved å benytte den medfølgende fjernkontrollen eller trykke på den trykksensitive skjermen.

For begge enhetene kan man bruke f.eks. en iPhone, iPod Touch med iPeng-app eller en Android-enhet med Squeezepad-app.

Hastighet:
    Når det gjelder hastighet så er det ikke Touch eller Duet som står for "hostingen" av hverken musikken din eller internett-radio, så hastigheten kan begrensen seg av NAS-boksen din i det ene tilfellet (din musikk rippet i FLAC) og kapasiteten på bredbånd for Internett-radio.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Touch.....

Den er nyere, støtter hi-rez filer og har bedre lydkvalitet en duet. Trenger du Controller så kan denne kjøpes seperat batteriene på denne varer ihvertfall en dag. Touch kan i tillegg kjøres uten NAS/PC med kun en USB disk til lagring.

Ikke vurder Duet, gå for Touch kan gjøre alt duet kan og mere til...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok... Hvilken NAS boks vil dere anbefale som er bra... Trenger ikke mere enn 500gb-1Tb. Pris er ikke viktig.
    Kommer som sagt til å bruke en Htc desire som fjernkontroll eller vil dere anbefale Logitech sin egen sqeezebox controller med display?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for link ,men ser mange bruker merket Netgear som Nas,men jeg synes de ble litt store. lurte på om de her er like bra : MPX.no - ZyXEL NSA-210, 1-bay Media Library eller MPX.no - WD My Book® World Editionâ„¢ 1TB eller MPX.no - QNAP TS-119 Turbo NAS 1-bay with iSCSI ?
    Det som er er at jeg skal bruke lagringen kun til musikk og på ett sted altså stuen og jeg skal ikke kunne hente musikken fra andre steder med andre pc`er,ser det nemlig er en usb utgang på Touch`n og tenkte kanskje jeg kunne koble til en vanlig ekstern harddisk der.. Vil en vanlig ekstern hardisk gjøre samme nytte og være like kjapp og søke i fra Touch`n som en Nas disk?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Fordelen" med duet er at du kan stue den vekk, mens Touch er beregnet på å sto fremme.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg en reciever og en ipod touch, mye bedre Iallefall fjernstyringen

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved valg av NAS så er det viktig at du velger en NAS som faktisk kan kjøre squeezebox server-softwaren. Logitech støtter offisiellt kun ReadyNAS, men du kan få til å installere squeezebox server på andre NAS-enheter, men da med tredjepartssoftware som f.eks. SSOTS for Qnap sine enheter.

Personlig ville jeg heller anbefalt å sette opp en egen server basert på debian eller ubuntu, ene og alene for ytelsens skyld. Nettverksgrensesnittene, cpu og ram er ikke mye å skryte av på disse NAS-enhetene (ihvertfall i den laveste prisklassen).

Når det er sagt, så kan du jo koble en ekstern harddisk til Touch, som stejorge var inne på.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leser du litt i trådene vil du se at du må ha en NAS hvor du kan legge inn softwaren til Squeezeboksen, ellers fungerer det ikke, så sjekk dette før du kjøper.
    Dernest, en vanlig pc, eller ekstern harddisk vil kanskje være den bedste løsningen, mange NAS systemer har problemer med responsen, men resultater varierer, så derfor er det viktigt du velger noe andre har gode erfaringer med. En ekstern harddisk kan du ikke bare oppgradere med musikk som du kan med en NAS på nettverket, det blir litt mer plunder.
    Om en NAS er stor eller ikke spiller vel ikke den store rolle, en NAS er jo ment for å gjemmes bort.
    Jeg bruker en vanlig pc, her ligger iTunes biblioteket, og SqueezeCenter softwaren. Via nettverket streames det til Squeezeboksen, har aldrig hatt noe problem med dette, fjernkontrollen reagerer øyeblikkelig på kommandoer. Internettradio brukte jeg en del i begynnelsen, men nesten ikke mer nå. Jeg slår istedet på GET boksen og tar radio fra den via anlegget.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kommer ann på bruk.

Bruker du Touch så klarer du deg med USB disk.
    Windows Home Server er også en mulighet, disse fåes for rund 3.5K og har typisk plass til 4-5 HDD
    NAS er ofte mindre responsive en PC/Server løsninger

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •