Inguz romkorreksjon til Squeeze-familien - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg må si jeg er litt spent på resultatet. Det er mulig det er EQ i bassområdet som er mest interessant i første omgang.

Ble litt skuffet da det viser seg at det ikke lenger skjer noe vedlikehold på denne plugin-en. Og når jeg ser hvilken løsning Trumpetguy kjører, så går dette absolutt i favør av komplett mediacenter med RK-muligheter både på musikk og film. Akkurat dét hadde jeg faktisk ikke tenkt på som en mulighet. Som nevnt tidligere så er dette et helt nytt landskap for min del hvertfall, mye å lære

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg begynte å se på andre løsninger enn SB+Inguz da jeg ville utvide til film og musikk i multikanal fra mediepcen. Så også at Inguz hadde et avtangende aktivitetsnivå, og syntes det var skummelt å satse på den løsningen på sikt. Convolver-utviklingen er også avsluttet, men den fungerer i det minste i alle VST hosts, også i framtiden.

Det systemet jeg kjører er det eneste jeg har fått til å virke helt knirkefritt, men det er ganske selektivt på signalkilde. En veldig stor fordel med J.River er at du kan rute lydstrømmen i ASIO og gjennom det som er av DSP-plugins både fra film og musikk, begge deler i mono til et utall kanaler. Har satt opp ConvolverVST som prosessor for RK-filteret.

Dette sikrer glitch-free lydavspilling, noe jeg ikke har fått til med noen annen mediespiller (på film), og multikanal musikk opp til 24/192. Koblet med riktige dekodere og prosessorer (les: ffdshow for film) fungerer dette helt fint. Systemet er imidlertid selektivt i og med at jeg ikke får til å kjøre RK på f.eks. Spotify eller andre kilder. DVD leses direkte av J.River, så det er rett fram. Den mangler BD-kodeker, så BD må f.eks. rippes til MKV. Noe som er vanskelig første gang, men man finner fort utav det.

En annen ulempe er at du ikke har en nett liten mediespiller med fjernkontroll (selv om det faktisk selges egen fjernkontroll til J-River via nettforumet).

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Jeg må si jeg er litt spent på resultatet. Det er mulig det er EQ i bassområdet som er mest interessant i første omgang.

Ble litt skuffet da det viser seg at det ikke lenger skjer noe vedlikehold på denne plugin-en. Og når jeg ser hvilken løsning Trumpetguy kjører, så går dette absolutt i favør av komplett mediacenter med RK-muligheter både på musikk og film. Akkurat dét hadde jeg faktisk ikke tenkt på som en mulighet. Som nevnt tidligere så er dette et helt nytt landskap for min del hvertfall, mye å lære
    Det er mye som kan sies positivt og negativt om RK, men for integrasjon av ht og subber på film har jeg bare en kommentar: KONGE! Var ikke i nærheten av å få en slik integrasjon av subber ved kun plassering, fasejustering, en-parametrisk filter etcetcetc.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må åpne opp en gammel tråd med et spørsmål vedrørende Inguz og romkorreksjon. Jeg er i startgropen på dette og er ikke helt kjent med alle fremgangsmåter. Leser litt i veledningen til Inguz (om det å foreta rommåling). Her ser det ut til at man måler hver kanal separat.
    Jeg skAL bruke REW til å generere målesignaler og tenkte å koble forsterkeren til pcen. Mitt "problem" er at jeg har en NAD C390DD, som jo er en powerdac. Altså jeg agr ingen analoge trinn i kjeden.
    Jeg tenkte å koble NADen til pcen og spille sinustoner på den måten. Men er det slik at det er nødvendig å gjøre målinger per kanal? Hvordan kan jeg gjøre det med dette oppsettet? Plugge ut en av høyttalerene, eller kanskje jeg kan sende signal fra REW til kun en kanal? Som sagt, jeg er i startfasen på dette.

Kjører forøvig nyeste versjon av squeezeserver (7.8), og det ser ut til å fungere med inguz.

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, svarer her kun på generelt grunnlag rundt REW.
    Nei, det er ikke nødvendig å måle en og en høyttaler, men det er mye lettere å finne og justere for dipper ol i etterkant. Spes med tanke på refleksjoner.

Jeg bruker ( dvs brukte ) REW me under oppsetting av rm og plassering av HT og subber. Og det er jo et svært godt verktøy for den delen. Det er også et godt verktøy for å finne feil i rommet og kanselleringer og rommgain i rommet.

Men du må ikke se deg blind på målingene, det bør brukes i kombinasjon med øret. Det hjelper svært lite om det måler veldig godt ( rett frekvenskurve) om du synes det låter dårlig. Jeg har selv en kurve som er relativt rett. og med 8db økning i bassen fra 200hz og ned til 16hz.

Rew er kjempemorro å bruke, men det kan gi deg sønløse netter, der du tenker ut hvordan du skal løse et problem....

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •