Programmere duet controller som ir kontroller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Programmere duet controller som ir kontroller

Har funnet en plugin til duet som skal la deg programmere den "hemmelig" ir senderen som finns i duet. Denne heter SqueezeIR, og muliggjør at man feks kan bruke volumknappene på duet kontrolleren til å styre volumet på feks forsterkeren. Dette kan installeres etter oppskrift på linken under.

Installation - Indifference Engine's Squeezebox

Installasjonen går relativt greit, men så må man altså programmere en xml fil med egne ir koder for respektiv hardware som skal kontrolleres. Har fått tak i ir kodene til min Hegel H200, men har mistet motet etter jeg begynte å prøve å forstå xml kodingen som skal til.
    Noen andre som har fått dette til å funke?
    Uansett hett tips. -Da kan man altså sette volum ut på squeezeboksen til fixed, for så å styre volumet der det bør styres: på forsterkeren.

Lykke til (Om noen gir seg ut på å forsøke å programmere hegel koder, så har jeg dem om noen vil ha)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fiks ferdig

Der fungerer det. Etter litt hjelp på slimdevices forum har jeg nå fått min duet controller til å styre volumet på min Hegel H200. Har deaktivert den digitale volumkontrollen i squeezebox server programmet, slik at signalet går umodifisert til squeezeboxen, og volumet styres der det bør.
    -Fungerer som bare det. Squeezebox duet controlleren har altså en "hemmelig" ir sender innebygget.
    Om det er andre som vil forsøke dette kan jeg poste xml filen som må legges inn for å få til dette.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •