Endelig Wimp på Squeezebox

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer notland sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Wimp er nå offisielt til Logitech Squeezebox

Wimp er nå offisielt til Logitech Squeezebox. Installeres via tjenestelisten. Spotify er nå lagt på hylla for en periode mens wimp blir testa.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har installert Wimp og når jeg prøver å spille av musikk får jeg opp melding: "Kan ikke spille av pga: ________". Så stopper den. Hva skjera?

EDIT: Har Squeezebox Boom og kjører server 24h/døgnet som da er kravet på denne. Muligens jeg må installere et eller anna på serveren i tillegg. Dette må sjekkes ut :-)

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører gjerne erfaringer fra de som prøver dette
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fungerer Wimp på min Squeezebox Duet på kjøkkenet.

Måtte installere nyeste Server versjon fra Home - Welcome to mysqueezebox.com! og måtte også legge til "Wimp Extension" under "Plugins" på serveren og restarte serveren.

Da etterpå fungerer alt perfekt!
    God lydkvalitet, men da Squeezebox Duet ikke har touchskjerm går det raskest å lage spillelister på Macen da i Wimp. Disse blir tilgjengelig på Dueten rett etterpå.

Veldig bra! ANBEFALES!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Glimrende

Funket som bare det. Måtte restarte spillern for å få lyd, men etter det er det 100 %.:grin:

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rett og slett strålende! :-D
    Jeg var på nippet til å kjøpe Spotify premium i går kveld for å slippe reklamen igjen, samt for å kunne bruke det på min HTC desire.
    Det første jeg ser i dag er jo at Wimp er kommet som plug-in til Squeezebox, noe som har vært for kronglete å få til med Spotify for min del, siden jeg ikke bruker pc som server for den.

Har hatt mitt første møte med Wimp i dag, og er ihvertfall strålende godt fornøyd med integrasjon mot min Touch
    Det måtte jo bare bli slik, siden Spotify og Sonos annonserte sitt samarbeid med brask og bram for litt siden

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og lyden med Classic eller Receiver er god til tross av 96kbps/AAC?

Newcomer Lunatech sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hendelsesloysa
    Da fungerer Wimp på min Squeezebox Duet på kjøkkenet.

Måtte installere nyeste Server versjon fra Home - Welcome to mysqueezebox.com! og måtte også legge til "Wimp Extension" under "Plugins" på serveren og restarte serveren.

Da etterpå fungerer alt perfekt!
    Ventet lenge på dette selv. Kjører Spotify i dag via min Duet. Har dessverre ikke fått det helt til å funke med Wimp. Har gjort det du beskriver over og på serveren står Wimp huket av som tillegg, men hvor finner jeg den på Duet kontrollen? Har lett opp og ned i menyer, men finner ingen Wimp valg. Har restartet både duet og server et par ganger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lunatech
    ... men hvor finner jeg den på Duet kontrollen? Har lett opp og ned i menyer, men finner ingen Wimp valg. Har restartet både duet og server et par ganger.
    Du må inn på App Gallery, så mener jeg det var Music On-demand (har den ikke foran meg her). Der finner du Wimp. Innstaller og så får du etterhvert et spørmål om du vil legge den på startsiden.

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JuleKino
    Du må inn på App Gallery, så mener jeg det var Music On-demand (har den ikke foran meg her). Der finner du Wimp. Innstaller og så får du etterhvert et spørmål om du vil legge den på startsiden.
    Takk for svar Jeg gikk inn via browseren på Home - Welcome to mysqueezebox.com! og la til Wimp der. Da dukket den opp på Duet'en, men når jeg forsøkte å starte den sto det at den ikke var støttet av Duet og for å kjøre den måtte jeg innstallere den på serveren.

Det jeg derimot gjorde var at jeg brått fant den (wimp som jeg innstallerte på serveren) under en meny jeg hadde skjult som het "mine tjenester" Fungerer plettfritt nå, MEN (det er alltid et men) har ikke funnet ut hvordan jeg legger den på hovedmenyen når den ikke dukker opp som et valg når jeg redigerer hovedmenylisten slik som f.eks Spotify. Ingen krise.. men...

Hvis jeg på mysqueezebox under Wimp og spillerinnstillinger velger "Aktivert" finner jeg den under "Mine tjenester" i menyen på Duet og den fungerer fint.

Hvis jeg derimot på samme sted på mysqueexebox i wimp/spillerinnstillinger velger "Vis på hovedmeny" dukker den innimellom frem frem på hovedmenyen etter en restart. Men, hvis jeg trykker på den fra hovedmenyen får jeg beskjed om at denne enheten ikke støtter Wimp og at jeg må innstallere den på en server hjemme (som jeg jo har gjort) Inne fra "mine tjenester" fungerer den fortsatt fint..

Høres for meg litt ut som en bug, men er det noen andre med duet som får den til å fungere fint med link fra hovedmenyen, eller må dere inn under "mine tjenester" i menyen for å starte den?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For bruk med Duet må den installeres på serveren. Det er ingen bug. I tillegg får du da bare 96kbps/AAC.

Så du må bare avinstallere el alt vedrårende Wimp på mysqueezebox.
    Sikkert det som gir litt litt rot, den på forsiden peker på mysqueezebox.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk satt opp alt i går kveld og fungerer helt som det skal bortsett fra lydkvaliteten som ikke er bra med mitt oppsett med aktive høytalere (ADM9.1). Rakk bare så vidt å lete etter innstillinger for å øke til 256kbps men fant det ikke. Nå bekreftes det her at den er begrenset til 96kbps via squeezebox server til duet. Er dette noe som kan økes i nyere utgaver av plugin´en eller er det noe annet som begrenser dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører WiMP plugin på SqueezeServer 7.5.1 for Mac til SQ Touch og optisk signal til DAC.
    Men på enkelte album/sanger "dør" signalet i DAC'en, akkurat som den ikke kan lese signalet fra Touch'en? Bare på ENKELTE låter..?!
    Skulle man ikke tro at streamen fra WiMP har samme tekniske "signatur" - uavhengig av hvilken låt som spilles..? Altså et konstant 256 AAC(WiMP) format??

Skulle kose meg med det siste Neil Young albumet, men det funket ikke gitt.. samme med Ida Maria's Bad Karma..
    disse er et par eksempler på låter som gjør DACen stum hvis jeg spiller..

Noen teknikere der ute som kan tenke seg hva som skjer her..?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lunatech
    Takk for svar Jeg gikk inn via browseren på Home - Welcome to mysqueezebox.com! og la til Wimp der. Da dukket den opp på Duet'en, men når jeg forsøkte å starte den sto det at den ikke var støttet av Duet og for å kjøre den måtte jeg innstallere den på serveren.

Det jeg derimot gjorde var at jeg brått fant den (wimp som jeg innstallerte på serveren) under en meny jeg hadde skjult som het "mine tjenester" Fungerer plettfritt nå, MEN (det er alltid et men) har ikke funnet ut hvordan jeg legger den på hovedmenyen når den ikke dukker opp som et valg når jeg redigerer hovedmenylisten slik som f.eks Spotify. Ingen krise.. men...

Hvis jeg på mysqueezebox under Wimp og spillerinnstillinger velger "Aktivert" finner jeg den under "Mine tjenester" i menyen på Duet og den fungerer fint.

Hvis jeg derimot på samme sted på mysqueexebox i wimp/spillerinnstillinger velger "Vis på hovedmeny" dukker den innimellom frem frem på hovedmenyen etter en restart. Men, hvis jeg trykker på den fra hovedmenyen får jeg beskjed om at denne enheten ikke støtter Wimp og at jeg må innstallere den på en server hjemme (som jeg jo har gjort) Inne fra "mine tjenester" fungerer den fortsatt fint..

Høres for meg litt ut som en bug, men er det noen andre med duet som får den til å fungere fint med link fra hovedmenyen, eller må dere inn under "mine tjenester" i menyen for å starte den?
    Slik er det hos meg også.

En annen ting jeg har lagt merke til er at det ikke er mulig å spole i sangene på squezzebox, eller er det bare hos meg? I spotify kan jeg spole som bare det.

Sånt som det er nå, vet jeg ikke helt hva jeg skal gå for wimp eller spotify. Det virker som Spotify ligger litt lengre fremme med sin programmvare. Bedre lyd ved bruk av squeezebox, spoling fungerer på squeezebox, offline mode på alle plattformer. Wimp har anbefalte spor, album osv. noe jeg liker veldig godt. Kategorien Barn faller godt i smak for de små her i huset. Og Wimp er norsk. Hørte på p4 her en dag at mange norske artister kom til å si opp sine avtaler med spotify til fordel for Wimp. Etter jeg registrerte min squeezebox har jeg 2 mnd. gratis med wimp, etter den perioden får jeg se hva jeg går for.

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeek
    Slik er det hos meg også.

En annen ting jeg har lagt merke til er at det ikke er mulig å spole i sangene på squezzebox, eller er det bare hos meg? I spotify kan jeg spole som bare det.

Sånt som det er nå, vet jeg ikke helt hva jeg skal gå for wimp eller spotify. Det virker som Spotify ligger litt lengre fremme med sin programmvare. Bedre lyd ved bruk av squeezebox, spoling fungerer på squeezebox, offline mode på alle plattformer. Wimp har anbefalte spor, album osv. noe jeg liker veldig godt. Kategorien Barn faller godt i smak for de små her i huset. Og Wimp er norsk. Hørte på p4 her en dag at mange norske artister kom til å si opp sine avtaler med spotify til fordel for Wimp. Etter jeg registrerte min squeezebox har jeg 2 mnd. gratis med wimp, etter den perioden får jeg se hva jeg går for.
    Jeg får heller ikke spolt med Wimp. På Ipod touch fungerer det ikke å spole med noen av de så vidt jeg får til.

Det er ikke lett å velge for øyeblikket, men jeg har enn så lenge valgt begge to. For 200 kroner totalt i måneden synes jeg det er en fair pris å betale. Jeg har aldri før hørt så mye ny og bra musikk som jeg gjør etter disse tjenestene kom på markedet

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har begge installert på Squeeze box, har gjort litt sammeligning på lydkvaliteten.
    Litt lavt volum -30dB. Skal testet litt mer på dagtid i morgen.

Spotify på duet er litt mer rolig, og ikke så kvass lyd.
    Lydkvalitet på Wimp er veldig bra, men bære litt preg av hardere komprimering.
    Det er synd at det ikke er 256 kbps på duet på Wimp.

Så er veldig spent på hva de som har Touch med begge installer sier.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hvordan installere Wimp Extension

hei ser at det må installeres Wimp Extension for å kunne spille fra wimp på sqeezebox, får opp melding om at filen lar seg ikke kunne spilles, er det noen som vet noe om dette, har den installert på netgear duo

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

får ikke spilt wimp på sqeezebox

hei noe som har løsning på hvorfor jeg ikke får spilt filtypen på wimp på min sqeezebox, får melding om når jeg begynner å spille at kan ikke spille av filtype

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation