Mediaserver nettverk i ny bolig, gir belønning for beste forslag. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 42
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hepp

joda, forsterker, ps3, oxbox står i stua.
    skal flytte xboxen til egnet rom når jeg har tenkt ut en bra lösning på ir/rf problemet, når jeg kan sitte å spille på ganske höyt volum og fortsatt höre 360 bråke så blir man litt lei.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Jeg er den heldige innehaver av teknisk rom, og dermed en glad fru i tillegg

Jeg har kun TV og høyttalere i stuen, forsterker, get-boks, ps3, ps2, wii og pc med nettverk står i boden/teknisk rom. Jeg har ikke så lang avstand fra stue til teknisk rom, så noen av de tingene som går bra på trådløst for min del går kanskje ikke gjennom betonggulv og større avstander. Legg masse store rør! Jeg har fire stykk 32mm rør som ender opp i to bokser bak tv. Det går helt fint å trekke HDMI med relativt store kontakter gjennom 32mm rør.

Jeg bruker harmony 895 med RF-ekstender til fjernstyring av det som trenger IR. Nå finnes det også adapter til PS3 fra Logitech, jeg kjøpte schmartz før det kom offisiell løsning på problemet.

PS3-sine BT-signaler går lett gjennom veggen, samme gjelder wii. (PS2 kjøpte jeg en trådløskontroller til.)

Jeg har også lagt usb i retur (maks fem meter, men kan skjøtes hvis du har aktiv forsterker, det finnes kabler på ebay med slanke forsterkere som kan trekkes i rør.) Dette bruker jeg primært til Guitar Hero da den senderen er litt ustabil gjennom veggen

Spotify styrer jeg vha telefonen, eller en laptop med remote login på server, eller trådløst tastatur/mus hvis jeg har på tv. Jeg har kjøpt meg et logitec dinovo mini som er kjekt både til PC og PS3.

Når man skal bytte spill må man ha rævva opp fra sofaen uansett, så da syns jeg det er helt greit å måtte en tur i boden. (Kanskje verre å måtte ned trappen...)

Det viktigste er å legge nok rør, da er det enklere å angre

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AC Ryan imponerer ikke bildekvalitetsmessig - virker som enheter med Sigma Design-prosessor er en del bedre enn Realtek-baserte slik som AC Ryan.

bilde jeg har tatt vist under. Naturligvis ikke helt rett måte å sammenligne på, men alle bildene, fra forskjellige filmer, viser samme tred - Popcorn Hour er skarpere, mer detaljer, ser mindre komprimert ut, takler små striper i bevegelse bedre osv:

AC Ryan Playon!HD til venstre, Popcorn Hour C200 til høyre (Playon!HD har samme maskinvare som Playon!HD Mini videomessig. C200 har samme maskinvare og bildekvalitet som den rimeligere A200, som er uten mulighet for flere interne disker eller Blu-ray-spiller)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av demo
    Heisann

Jeg er den heldige innehaver av teknisk rom, og dermed en glad fru i tillegg

Jeg har kun TV og høyttalere i stuen, forsterker, get-boks, ps3, ps2, wii og pc med nettverk står i boden/teknisk rom. Jeg har ikke så lang avstand fra stue til teknisk rom, så noen av de tingene som går bra på trådløst for min del går kanskje ikke gjennom betonggulv og større avstander. Legg masse store rør! Jeg har fire stykk 32mm rør som ender opp i to bokser bak tv. Det går helt fint å trekke HDMI med relativt store kontakter gjennom 32mm rør.

Jeg bruker harmony 895 med RF-ekstender til fjernstyring av det som trenger IR. Nå finnes det også adapter til PS3 fra Logitech, jeg kjøpte schmartz før det kom offisiell løsning på problemet.

PS3-sine BT-signaler går lett gjennom veggen, samme gjelder wii. (PS2 kjøpte jeg en trådløskontroller til.)

Jeg har også lagt usb i retur (maks fem meter, men kan skjøtes hvis du har aktiv forsterker, det finnes kabler på ebay med slanke forsterkere som kan trekkes i rør.) Dette bruker jeg primært til Guitar Hero da den senderen er litt ustabil gjennom veggen

Spotify styrer jeg vha telefonen, eller en laptop med remote login på server, eller trådløst tastatur/mus hvis jeg har på tv. Jeg har kjøpt meg et logitec dinovo mini som er kjekt både til PC og PS3.

Når man skal bytte spill må man ha rævva opp fra sofaen uansett, så da syns jeg det er helt greit å måtte en tur i boden. (Kanskje verre å måtte ned trappen...)

Det viktigste er å legge nok rør, da er det enklere å angre

Hadde vært fint om du hadde nevnt oppsettet ditt med oppkobling(kabler osv) Hvordan får du bilde opp til stuen din? HDMI converter? eller har du bare trukket en lang kabel siden avstanden ikke var så stor?

Er litt kritisk til disse converterene for HDMI/CAT. Bevarer de samme kvalitet?

Gjør meg ingenting å gå ned i boden for å bytte spill, siden jeg skjelden spiller. Og jeg holder meg som regel til FIFA og COD.

Jeg skal teste ut når jeg kommer hjem om PS3 spillkontrollen rekker gjennom stenderverk og gulv..

Og et til spørsmål til deg DEMO:

Hvordan gjør du med lyden f.eks da du skal spille av en film som ligger på nettverket ditt? Har du en kabel fra PC til PS3`en og HDMI til forsterker?

Jeg har bestemt meg for å kjøpe en mediaspiller uansett. Ser på boxee box eller AC ryan playon HD. Da har jeg hvertfall flere muligheter.

Men jeg lurer på fortsatt på styring av forsterker. Dere nevner jo logitech, men har denne skjerm som forteller meg kanal valg på forsterker samt volum osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppkobling AV

Her har jeg lagt et oppsett ( se vedlegg) som jeg har lagt på bakgrunn av hva svar jeg har fått på forumet her. Hadde vært fint om noen kunne beskrevet lyd oppsette til dette enklest mulig? styring av forsterker osv.. ir eller rf.

Er jo et komplisert system. Kanskje jeg burde gått for noen smart house lignende for å kommet i mål med dette?Er jo blodyrt men.. Elko er dette noe som duger?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Jeg har ikke lenger avstand enn at jeg bruker HDMI fra boden. 10m. Har ingen erfaring med HDMIoverCAT eller lignende.

Mitt oppsett er veldig likt tegningen din. Forsterkeren samler alle signalkilder og sender video via HDMI til tv og lyd direkte til høyttalere. Jeg bruker som nevnt logitech harmony 895 og styrer alt via den. Den har skjerm, men kun til forhåndsprogramerte fjernkontrollkommandoer/makroer. Verken forsterker eller andre komponenter sender sin info tilbake til den, vet ikke om det finnes fjernkontroller eller andre komponenter som støtter dette. Alt hvilken forsterker du har og hvordan den er satt opp vil du jo få info fra den via HDMI på tv. I tillegg programmerer man fjernkontrollen til forskjellige "aktiviteter", slik sok "Se på TV", "Spill PS3", "Hør på spotify" osv. Da vet fjernkontrollen hvilke kanaler som må velges og hvilke innganger den skal sette. Den sender IR-signaler til TV og radiosignaler til teknisk rom der en boks konverterer det til IR som blir fordelt, via en blaster og dedikerte dioder du kan feste på komponentene.

En av prisene man betaler for å ha teknisk rom, er at du ikke får se hva komponentene dine viser i displayene sine.

Jeg har rippet alle CDer og DVDer, og har et godt utvalg musikk og video liggende på serveren.

Jeg bruker stort sett PS3 til videoavspilling (og av og til musikk, men det har blitt mest spotify i det siste, og har ikke funnet en fin måte å gjøre det via PS3) har PS3MS kjørende på serveren som har media lagret. Da leser PS3 video over nettverk, helst kablet for HD, og sender både lyd og bilde via HDMI til forsterker. Forsterkeren plukker opp lyden og sender bilde videre til TV.

Jeg har enda ikke investert i DAC, så jeg bruker lydkortet i PC når jeg spiller musikk med spotify.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skriver lettfattelig demo! det liker jeg! Men du nevner at du har pc på tekn. rom. er den koblet til forsterker via hdmi og kan også brukes på tv? slik å forstå? Er det her du spiller av spotify? ja det er jo en pris å betale at man ikke kan se displayet. Men så lenge man bruker en harmony så du har bør det jo gå greit! har forhørt meg litt om hdmi over cat å skal ikke være no problem. Du nevner litt om fjernstyring med harmony, sender denne ut RF`? så bruker du en mottaker i teknisk rom? jeg må nesten ha det inn med te skje i og med jeg er litt blank på dette emne.. Men er villig til å lære!!

Takker for gode svar!

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye vil du legge i oppsettet ?
    Og hvor raskt må du ha det ?
    Det begynner og bevege på seg nå, på Hortenmessa hadde Kringlyd en demo med en HDMI 1.4 3D ekstender som kjørte alt gjennom en Cat 5 kabel inklusiv nettverk or IR, skulle klare ca 100 meter og var ikke så ille dyrt.

Ville vel lagt opp Cat6 uansett, det er ikke noen stor prisforskjell.

Og legg opp HT kabler i vegg med kontakt plater, så er det bare ledningene mellom veggen og HT som syns.

Når det gjelder display på enhetene som ikke syns burde ikke det være noe problem da nesten alt i dag har OSD, du ser det på TVn uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hepp

Jeg savner ikke å se display. De fleste enheter har OSD for innstillinger, og for meg er det ikke viktig å vite hva volumet er innstilt på, det hører jeg...

Det er et must med multifjernkontroll i et slikt oppsett, og da må du har mulighet for å få sendt signalene gjennom veggen og deretter sendt ut igjen rundt i boden.

Det finnes egne produkter som tar imot IR og sender det via RF til et annet sted for videreformidling.
    Feks: NetOnNet TV OG BILDE - Fjernkontroll - Fjernkontrollforlengning

Når det gjelder min harmony 895 så sender den ut rf ja, og det er en liten box i boden som tar imot. Denne følger med harmony 895. Denne boksen sender ut IR direkte, og du kan koble små ledninger med IR i enden som du klistrer på de komponentene som skal motta. Det er ikke alle multifjernkontrollene til harmony som har rf innebygget, men de selger også egne rekkeviddeforlengere. Universalfjernkontroller

Fordelen med å ha rf innebygget i fjernkontrollen er at da slipper du å peke med fjernkontrollen på en boks i stuen.

Jeg har hdmi fra pc til forsterker ja, så jeg kan ha spotify på tv med trådløst tastatur. Men oftest vil jeg ikke ha på tv når jeg spiller spotify, så da fjernstyrer jeg pcen på serverrommet med en laptop via logmein.com eller teamviewer. Eller med respot på android-telefonen. Et alternativ er jo også en squeezebox, den støtter spotify nå, med squeezebox duet får du med en fjernkontroll som går på wifi som viser coverbilder og som du kan søke og bla i spillelister med. Squeezeboxâ„¢ Duet (ca 2.500,- i nettbutikker)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI 1.4 3D ekstender så da får du mulighet for overføring av eventuelle 3D signaler også? Hva var prisen på dette her da? jeg trenger det om en 3 måneders tid..

Ja RF må jeg uansett ha da!

Ja et bra oppsett det! Var veldig positiv til spotifyen på squeez boxen i begynnelsen men må vel være veldig tungvint å søke på sangen med den kontrollen?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk en ipod eller en Android sak til å styre squeezebox. Mye bedre det

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DVDripper
    HDMI 1.4 3D ekstender så da får du mulighet for overføring av eventuelle 3D signaler også? Hva var prisen på dette her da? jeg trenger det om en 3 måneders tid..

Ja et bra oppsett det! Var veldig positiv til spotifyen på squeez boxen i begynnelsen men må vel være veldig tungvint å søke på sangen med den kontrollen?
    Jeg bruker min Samsung Galaxy S (Android) til å fjernstyre Squeezebox m/spotify. Det er både raskere og bedre enn originalfjernkontrollen. Jeg bruker da en app som heter Squeezecommander.

Det finnes også "apper" til Iphone/Ipod touch som andre her har påpekt. Ellers så kan du også fjernstyre Squeezebox server programmet du har på serveren direkte via en bærbar pc dersom du ønsker det. Da logger du bare inn på ip addressen til serveren via en nettleser. Funker som bare det.

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DVDripper

Ligger på AVnytt, http://avforum.no/avnytt/showproduct...7/cat/9/page/2

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ha prøvd meg med noe billig fra ebay først, siden du får det til under 200 kroner. HDMI/DVI to RJ45 Cat 5e 6 Extender 360FT LAN Ethernet - eBay (item 220658128498 end time Oct-20-10 18:33:36 PDT)

Jeg har gjort det tidligere med hell på hdmi-switch som kostet over 2k hos eheitman og under 200 på ebay. Virker ikke ebay-løsningen kan du fremdeles bruke TP-kablene du har lagt opp til en dyrere løsning.

Når det gjelder squeezebox har jeg også veldig tro på en løsning i combo med telefonen. netshop selger controller og receiver hver for seg til samme pris som duet, så da kan du jo prøve med receiver sammen med telefon-app før du eventuelt kjøper controller. (Eller returnerer en controller på angrefrist...) Logitech Squeezebox Receiver Ekstra mottaker til Squeezebox Duet - - Netshop

Har hørt mye bra om Squeezecommander til Android fra flere hold. Og Android-telefon må man jo ha

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har lest litt angående de ekstenderene der! Men ser at det er mange delte meninger om nettopp disse. Avstanden er ikke mer enn 30meter da. Så det må vel prøves ut først. Den løsningen du linket til der Demo er vel den fineste løsningen jeg har sett til nå. Ser mange der du får store bokser som kan ta mye plass. Og det er jeg ikke interessert i.
    Ja har HTC HD2 men tror nok jeg må legge inn på Android på denne!

MEN, lange strekk av HT kabler da? Her må jeg sansynligvis bare investere i dyre kabler med en gang. Men blir ikke en høytaler kabel på ca 30-40 meter, VELDIG dyr eller altfor dårlig kvalitet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, så ble denne tråden en kabeldebatt også

Det kommer an på hva du tenker om kabler, jeg er på billigkjøret der også. Det er ikke stress å trekke nye kabler hvis du er misfornøyd, det er bare å teipe i de gamle og dra igjennom

I min verden er det godt nok sålenge kabelen har et visst tverrsnitt. Jeg bruker ClasOhlson. 2,5mm2 hvis jeg ikke husker feil.
    Clas Ohlson Internettbutikk
    Clas Ohlson Internettbutikk
    De har ikke lenger enn 25m av den, de har opptil 100m i 1,5mm2. 1,5mm2 er også den kablene f.eks soundgarden anbefaler til lange strekk til bakhøyttalere...
    Eagle Future Line 1,5mm Høyttalerkabel | Soundgarden

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, er vel ikke ideelt me kabelstrekk på 30-35 meter da men.
    Men når jeg først trekker kabler tror jeg bare jeg ikke sparer på noe der. bare legger ut litt ekstra cash med en gang.

En kompis av meg fant en interessant løsning:

HDBaseT

Trekker Cat 6 kabler uansett så er jeg sikret!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessan tråd å føge med i, vi bygger også nytt hus, og er ikke kommet helt i mål med planleggingen.

Sånn som vi har gjort det til nå, er å legge opp 2xcat6 punkter i hvert rom, i stuen og loftstuen har vi 4xcat6 uttak.

Kommer til å samle alt på et teknisk rom, der jeg vil koble alt opp i stjernenettverk. Synes prisene på nettverkutstyr er veldig dyrt, så har funnet ut at ebay er en fin ting.

har sett meg ut 2 Selgere: (har samme adresse og nesten likt navn, så er kanskje det samme)
    eBay My World - easwire
    eBay My World - easware

Kommer til å handle alt i Cat6 herfra, foruten selve kabelen iom den blir for dyr å sende. Den billigste jeg har funnet er Cat6 300m til 1795,- fra komplett. er det noen som vet om billigere er jeg åpen for det

Videre har jeg sett på en 24porters Cisco SLM2024 Gigabit switch:
    Cisco SLM2024 24-port Gigabit Smart Switch - SFPs - Cisco Systems

Sammen med denne kobler jeg en stasjonær server med en 8xsata kontroller. Per dags er det installert 4x2TB WD Green disker, som etthvert blir utvidet med 4x2TB til. Serveren fylles med musikk/film/bilder, samt backup fuksjon fra de andre enhetene.

Kommer også til å handle inn forskjellige squeezeboks komponenter, som skal styres via android/iphone. kommer til å ha forsterkeren i stua, så har ikke behov for forlenging av HDMI.

Har bygd en HTPC fra scratch av ganske nylig. denne har HDMI ut og støtter bitstreaming. Så lenge på mediabokser som popcorn hour, men dette begrenser bruken betraktelig sammenlignet med en HTPC. Jeg vil kunne surfe på nett, sjekke mail, og fritt legge det jeg trenger av programmer og utvidelser og det kan en ikke med mediatanker på lik linje med HTPC. Vil en gå for en ferdig bygget HTPC er asrock-HTPC serie et svært godt alternativ.

Jeg har installert XBMC og synes den løsningen er suveren. Veldig enkelt å bruke, tar litt tid å sette opp med alle cover og info. Et program som heter Ember forenkler denne prosessen betraktelig. For info om XBMC ville jeg sett gjennom noen av videoene på YouTube, f.eks denne karen har en grei forklaring for oppsett av xbmc: YouTube - iMeAgainstTheWorldi sin kanal

Vi kommer også til å installere Altibox, og da er det greit med såpass mange cat6 uttak rundt i huset.

Vi har også tenkt å strekke høyttaler ledningene skjult i huset, der hvor vi vil koble opp surroundet. Dette gjøres på den måten at vi kjøper 20mm k-rør og trekker høyttaler ledningene gjennom disse til en DIY veggplate med bananplugger. bananplugger blir kjøpt fra eBay My World - hongkongsuperseller Av høyttaler kabler blir det brukt vanlig RK-kabel, litt usikker på om jeg kommer til å gå for 4mm eller 6mm. Kjøper da 2x100m rull i blå og svart, taper de sammen, og strekker de til punktene.

Høres veldig greit ut å få bort noen av komponentene bort til teknisk rom, HTPC'en jeg bygget er forholdsvis stor, og hadde vært greit å fått gjemt denne bort. Hvordan lar det seg gjøre når jeg skal bruke mus/tastatur og fjernkontroll til denne? Lurer også på om det finnes en boks som konverterer flere IR-signal?

Håper dette var litt til hjelp, er imidlertidig ganske grønn på dette. Har etter lengre tids sondering funnet ut at dette er et greit oppsett for oss.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant! Høytalerkablene du nevner. og den DIY plata. strekker du bare et sett med ledninger inn til denne plata og fester banan pluggene i den?

Cat6 300m til 1795,- var jo en dårlig pris. Jeg håper jeg kan få noen gode priser av mitt søskenbarn som er elektriker.

Men skal du "gjemme" bort HTPC`en port må du vel til med forlenging av HDMI kabel..

Ser du skal ha altiboks og, Men helt teoretisk er det vel ikke nødvendig med et uttak for nettverk og et for TV? hjemme hos mine foreldre bruker jeg samme kabel til både tv og nettverk. bare switcher manuelt om.. Men selvfølgelig legger jeg opp 2X i det nye huset da. Da jeg ike ønsker og switche slik..

Den 24porters Cisco SLM2024 Gigabit switchen, tenker du å "fordele" nettverke til de ulike sonene dine gjennom denne?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder platene så kommer jeg til å strekke RK kabel fra en veggplate rett bak TV'en til punktene der hvor høyttalerene skal stå i surround-oppsettet. du kan bruke bananplugger begge steder, jeg kommer derimot til å bruke spader på baksiden av pluggene, og bananplugger i front, vil se noenlunde slik ut: 6 Pack - 1 Speaker 2 Binding Post Banana Wall Plates - eBay (item 310245282432 end time Oct-27-10 19:44:23 PDT)
    det som må forandres er å finne plate som passer til elkoboks, finnes ikke det må jeg kjøpe elko plastplate og borre to hull for bananpluggene.

veggplaten er jeg litt usikker på hva jeg skal velge. Er flere på forumet her som har suverene løsninger på det, som f.eks tomron: http://tomron.org/Bilder/Hjemmekino/...plate_stor.JPG
    Dette er en custom plate som kan lages akkurat som du vil, som nok gir det mest elegante resultatet. du har også bakplater som denne fra ebay: 7.1 Surround Sound Gold Banana Binding Post Wall Plate - eBay (item 310247555586 end time Nov-09-10 14:16:23 PST)

har ikke undersøkt så veldig nøye priser på Cat6, så bare kjappt på komplett som hadde en rull til 1795. Skal høre med elektroskandia som har ferdigtrukket cat6x2 i 20mm k-rør, selges i 50m forpakning. Skal samtidig forhøre meg på priser for cat6.

forlengning av HDMI skal gå greit, da det trolig blir 7-8m strekk. tror ikke det skal være så altfor stort problem å strekke 20m hdmi..

trenger ikke uttak til både tv og altibox nei, grunnen til jeg legger opp 4punkter bak tv, er for jeg skal ha tilkoblet en HTPC, altibox, Wii og PS3, slipper da trådløs tilkobling. alltid greit å ha noen ekstra punkter, koster ikke allverden når det gjøres selv

Bruker ikke SLM2024 som fordeler nei, bruker et patchepanel til det. Har et patchepanel i tekn.rom der jeg terminerer cat6 kablene og drar disse gjennom rørene til hvert sitt punkt. Bruker videre korte cat6 kabler fra patchepanel til SLM2024. Kommer til å ha 11punkter fordelt rundt i hset som hver har 2xcat6 uttak. Dette gir 22cat6 punkter. altiboxen kobles direkte i switchen, det samme gjør serveren.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •