Enkel mediaboks, AppleTV eller WDTV live?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Enkel mediaboks, AppleTV eller WDTV live?

Jeg har et ønske om å ha en enkel mediaboks i stua, men jeg er temmelig grønn når det kommer til hvilke modeller jeg skal se etter. Siden pris er et tema har jeg sett meg ut AppleTV 160GB og WDTV live som to mulige kandidater.

Det jeg ønsker er å kunne spille\streame musikk fra musikkbiblioteket og kunne se filmer som jeg har på datamaskinen på en HD-ready TV.

I utgangspunktet syns jeg AppleTV ser fin ut, særlig siden jeg har en imac og bruker itunes. Likevel blir jeg litt usikker etter å ha lest anmeldelser på nett. Det virker som aTV ikke støtter særlig mange formater på filmer, og at den derfor er litt vanskelig å ha med å gjøre. Stemmer dette? Jeg trenger noe som spiller .iso, .avi, .mpg og annet av "vanlige" filformater. At det gjøres enkelt og greit er også en stor fordel, men jeg er ikke fremmed for litt tweaking.

Så, ut fra disse kriteriene, hva skal jeg satse på? AppleTV eller WD TV live?

PS: ja, jeg vet at Apple skal komme med en ny TV-dings, men den blir for dyr for meg, så det er ikke noe å vente på.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -I O-
    I utgangspunktet syns jeg AppleTV ser fin ut, særlig siden jeg har en imac og bruker itunes. Likevel blir jeg litt usikker etter å ha lest anmeldelser på nett. Det virker som aTV ikke støtter særlig mange formater på filmer, og at den derfor er litt vanskelig å ha med å gjøre. Stemmer dette?
    Du kan enkelt utvide funksjonaliteten på Apple TV med aTV Flash (fra FireCore.com), uten å miste originalfunksjonene. Eller du kan bruke kveldene på å rote med mer komplisert programvare, som kanskje tilfører enda flere funksjoner, men som samtidig fjerner originalfunksjonene og brukervennligheten.

Apple TV er sterkt undervurdert, og ingen anmeldelser jeg har sett nevner de mulighetene som finnes med ekstra programvare.

PS:
    Skal Apple TV få full støtte for HD-video, må du både installere XBMC og bytte ut nettverkskortet med en annen chip.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Du kan enkelt utvide funksjonaliteten på Apple TV med aTV Flash (fra FireCore.com), uten å miste originalfunksjonene. Eller du kan bruke kveldene på å rote med mer komplisert programvare, som kanskje tilfører enda flere funksjoner, men som samtidig fjerner originalfunksjonene og brukervennligheten.

Apple TV er sterkt undervurdert, og ingen anmeldelser jeg har sett nevner de mulighetene som finnes med ekstra programvare..
    Ok, så det du sier er at aTV får støtte for alle filformat ved å installere tredjeparts programvare? Streames filmene eller kopieres de over på aTVs harddisk?

Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    PS:
    Skal Apple TV få full støtte for HD-video, må du både installere XBMC og bytte ut nettverkskortet med en annen chip.
    Hvilken støtte har aTV i utgangspunktet? Jeg har en HD-ready TV, så fullHD er ikke nødvendig.

Er det noe annet jeg bør tenke på?
    Takk for svar!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha det ENKELT (uten å ta for mye hensyn til å ha rett filformat, falshe aTV med 3. parts SW), så velg heller WD. Har begge deler. aTV er kanon den, men enkelt (for de som ikke er interessert å fikle); njaaa.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, så det du sier er at aTV får støtte for alle filformat ved å installere tredjeparts programvare? Streames filmene eller kopieres de over på aTVs harddisk?
    Flere muligheter her. iTunes-innhold kan streames fra datamaskin, eller synkroniserer til ATV-disken, som med en iPod. Tredjeparts programvare kan hente innhold andre steder fra, som disk image (.iso/.dmg) fra USB-disk eller nettverksdisker, medieinnhold fra Internett, etc.

Skal du ha det ENKELT (uten å ta for mye hensyn til å ha rett filformat, falshe aTV med 3. parts SW), så velg heller WD. Har begge deler. aTV er kanon den, men enkelt (for de som ikke er interessert å fikle); njaaa.
    Å hacke Apple TV med open source-løsninger betyr at du får en ny hobby, og kommer til å bruke mer tid på den enn på å se film.

Med aTV Flash er imidlertid alt du trenger å gjøre å sette i en minnepinne med programvaren på og omstarte Apple TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne du sagt noe om akkurat hva denne aTV flashen gjør? Hvilke funksjoner åpner den for etc.

Jeg skulle også gjerne fått bekreftet dette med HD-støtte.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne du sagt noe om akkurat hva denne aTV flashen gjør? Hvilke funksjoner åpner den for etc.
    Home | Fire Core

Jeg skulle også gjerne fått bekreftet dette med HD-støtte.
    1080p Coming to Apple TV

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er notert. Så det dere sier er at AppleTV er det beste valget? Den er jo ganske greit priset nå om dagen.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er notert. Så det dere sier er at AppleTV er det beste valget?
    Jeg sier det. Andre har vel forsåvidt sagt noe annet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •