Benchmark DAC HDR + Squeezebox touch+ External hard drive

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Benchmark DAC HDR + Squeezebox touch+ External hard drive

Hei

Har prøvd å søke på nettet for å finne et klart og entydig svar. Jeg har kjøpt en DAC HDR, men vurdererer å kjøpe en squeezebox touch for å scrolle gjennom musikken fra en ekstern harddisk. Spiller hovedsakelig 16/44.1 flac, men også noen 24/96 flac.

Ser at noen poster på ulike forum at noen bruker trådløst nettverk via squeezebox og er fornøyde, men her vil man jo tape noe på veien i forhold til kabelvarianten.

Hvis jeg kobler med usb 2.0 fra ekstern harddisk til squeezebox touch, så med optisk fra squeezebox til DAC HDR, vil jeg tape noe informasjon/kvalitet på veien i forhold til det å koble usb 2.0 direkte fra pc til DAC HDR?

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CatoSalsa84
    Ser at noen poster på ulike forum at noen bruker trådløst nettverk via squeezebox og er fornøyde, men her vil man jo tape noe på veien i forhold til kabelvarianten.
    Nei, det vil man ikke. Det er samme data som kommer fram enten via ethernet eller wifi.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg kobler med usb 2.0 fra ekstern harddisk til squeezebox touch, så med optisk fra squeezebox til DAC HDR, vil jeg tape noe kvalitet på veien i forhold til det å koble usb 2.0 direkte fra pc til DAC HDR?[/QUOTE]

Hva med dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CatoSalsa84
    Hvis jeg kobler med usb 2.0 fra ekstern harddisk til squeezebox touch, så med optisk fra squeezebox til DAC HDR, vil jeg tape noe kvalitet på veien i forhold til det å koble usb 2.0 direkte fra pc til DAC HDR?
    Benchmark DAC kan ta imot 24 bits informasjon via USB -- men datamaskinen kan bare sende ut 16 bits over USB, om du ikke bruker en driver som støtter 24 bits (standarddriveren i OSet gjør ikke det).

Squeezebox Touch støtter vel 24 bit -- i motsetning til andre Squeezeox- modeller.

Trådløs og optisk tilkobling har begge den fordelen framfor USB, at de isolerer datamaskinen fra musikkanlegget. Dermed unngår man problemer med elektrisk støy, som noen opplever med metallkabel.

Med en ASIO-driver i Windows eller standard-lydsystemet på Mac, vil et digitalt signal bli sendt helt uforandret, uansett forbindelse. Unntaket er at de fleste trådløse systemer er begrenset til 16 bits (programvaren avgjør da om systemet reduserer "bitdybden", eller om 24-bits ikke blir sendt) og at BlueTooth-baserte systemer alltid må komprimere signalet pga begrenset båndbredde.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei. Så lenge digitalsignalet er bit- perfect vil du ikke tape lydkvalitet. Dvs benytter du ikke den digitale volumkontrollen, eller ihvertfall ikke skrur den lavt, så vil du ikke tape noe på å bruke en SB Touch.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en WD My passport Essential SE 1 TB USB 2.0. Man kan koble direkte en ekstern harddisk til squeezebox touch. Har jeg misforstått hvis man sier da det blir kun 16 bit overføring fra denne eksterne harddisken fordi man egentlig trenger bit-perfect på pc for å overføre 24 bit? Altså man trenger pc med bit-perfect?

Alternativet vil da være å kjøpe ekstern harddisk med optisk utgang hvis man vil unngå å kjøre fra pc og kun direkte fra ekstern harddisk? Noen forslag hvis ja?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreslår du låner deg en touch, eller kjøper en på elkjøp, og så kobler du bare opp og lytter.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •