DVDO Edge? Gjør dyrere Blu-Ray spillere osv overfladisk?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer RamGuy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVDO Edge? Gjør dyrere Blu-Ray spillere osv overfladisk?

Hei,

Jeg snublet nettopp over denne da jeg surfer litt på nettet..

Er ute etter å forbedre litt på hjemmekinoen, og tenker da spesielt på å forsøke å få bildekvaliteten til å bli litt bedre da jeg ser et klart forbedringspotensiale i hvordan min Yamaha RX-V3900 AV-receiver oppskalerer SD og selv 720P til 1080P.

Trodde i utgangspunktet at RX-V3900 skulle være nokså god på oppskalering, men det føler jeg at den egentlig ikke er når jeg ser hvordan DVD fra PlayStation3 og SD samt 720P fra Homebase digital dekoder oppskaleres og vises på min Pioneer LX5090H.

Etter å ha lest litt opp og ned på hva som skiller de bedre / dyrere og billigere Blu-Ray spillerne osv på markedet så virker det som forskjellen på de forskjellige når det kommer til bildekvalitet stort sett ligger i videoprosesseringen?

Og siden jeg ikke bruker hjemmekinoen til annet enn Blu-Ray, DVD og digital-TV og ikke spiller noe særlig musikk / CD så skal jeg vell i teorien med en slik egen "videoprosessor" faktisk talt ikke merke store kvalitet forskjellen på billigere og dyrere spillere lengre?

Hvis jeg kjører RX-V3900 og LX5090H inn på en slik DVDO Edge vil det da være minimal forskjell på en PlayStation3 og en Oppo BDP-83 som Blu-Ray / DVD spiller og jeg vil få god oppskalering av SD og HD digital TV sammenlignet med hva RX-V3900 klarer å levere i dag?

Eller er løsningen å se seg om etter en Denon AV-receiver med ABT-2010 / ABT-2015 for oppskalering og en Oppo BDP-83 Blu-Ray spiller?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RamGuy
    Hei,

Jeg snublet nettopp over denne da jeg surfer litt på nettet..

Er ute etter å forbedre litt på hjemmekinoen, og tenker da spesielt på å forsøke å få bildekvaliteten til å bli litt bedre da jeg ser et klart forbedringspotensiale i hvordan min Yamaha RX-V3900 AV-receiver oppskalerer SD og selv 720P til 1080P.

Trodde i utgangspunktet at RX-V3900 skulle være nokså god på oppskalering, men det føler jeg at den egentlig ikke er når jeg ser hvordan DVD fra PlayStation3 og SD samt 720P fra Homebase digital dekoder oppskaleres og vises på min Pioneer LX5090H.

Etter å ha lest litt opp og ned på hva som skiller de bedre / dyrere og billigere Blu-Ray spillerne osv på markedet så virker det som forskjellen på de forskjellige når det kommer til bildekvalitet stort sett ligger i videoprosesseringen?

Og siden jeg ikke bruker hjemmekinoen til annet enn Blu-Ray, DVD og digital-TV og ikke spiller noe særlig musikk / CD så skal jeg vell i teorien med en slik egen "videoprosessor" faktisk talt ikke merke store kvalitet forskjellen på billigere og dyrere spillere lengre?

Hvis jeg kjører RX-V3900 og LX5090H inn på en slik DVDO Edge vil det da være minimal forskjell på en PlayStation3 og en Oppo BDP-83 som Blu-Ray / DVD spiller og jeg vil få god oppskalering av SD og HD digital TV sammenlignet med hva RX-V3900 klarer å levere i dag?

Eller er løsningen å se seg om etter en Denon AV-receiver med ABT-2010 / ABT-2015 for oppskalering og en Oppo BDP-83 Blu-Ray spiller?
    Hei
    Sent svar, men jeg har en DVDO Edge. Den vil kunne erstatte en DVD spiller av høy kvalitet, men gjør lite fra eller til på Blu-Ray.

Vanlige TV sendinger vil jo avhenge av hvordan oppskaleringen i TV`n din er, moderne TV`r er jevnt over bra på dette.

Den fungerer også som en videoswitch, det er ganske nyttig om du har flere enheter som du vil koble til en receiver f.eks, hvor du kan parre HDMI inngang med lydutgang.

Men om alt dette er verd de 7-8000 som den koster i Norge, det må du avgjøre selv...

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du "overflødig"?