Mediespiller, Popcorn Hour eller PS3?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mediespiller, Popcorn Hour eller PS3?

Jeg trenger en mediespiller slik at jeg kan spille av filmer og div. på TVen.

Jeg har en NAS hvor jeg har de fleste filene (filmer, serier, musikk). Den må ha støtte for .avi, .mkv, .mp3, FLAC. Gjerne en som støtter mer eller mindre alt. Har filmer både i 720p og 1080p.

Jeg tenkte på PS3, men at den vistnok har litt tungvint system, samt at den ikke støtter .mkv.
    Har hørt at man kan få det til å fungerer hvis man installerer et program? Isåfall må dette installeres på PS3, eller på PCn den skal kjøres fra?

Ellers har jeg såvidt sett på Popcorn Hour A-200 og C-200. Synes prisen på C-200 var litt i det høyeste laget, men hvis det er veldig store fordeler med å gå for den kan jeg vurdere det. Ellers, er Popcorn Hour A-200 å anbefale? Takler den alt det jeg skal bruke den til? Og hvordan er den i forhold til PS3?
    Kan A-200 og C-200 spille av Blu-Ray disker?

Tar også imot andre tips, da jeg er ganske blank på dette området.

EDIT: Så nettopp på AC Ryan Playon!HD Mini som ser veldig fristede ut både mtp pris og funksjonalitet. Kan dette være et godt valg? Noen erfaringer?

Newcomer Tunlid sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv 2 stk. C-200 og de fungere perfekt til avspilling av filmer. Har rippet mesteparten av DVD og Blu-ray filmene mine til ISO og de avspilles direkte på C-200 fra en filserver på 8TB. Det er ikke nødvendig med software på serveren, men jeg har laget mitt eget media bibliotek (se vedlegg) som viser alle filmer og TV show som er lagret på filserveren.

På C-200 kan du installere en blu-ray spiller og spille av filmene direkte fra disk, dette kan du ikke på A-200 da den ikke har plass til disk. Men innmaten skal være tilnærmet identisk.

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tunlid: Brukte du noe ala YAMJ for å få til det?

Ellers brukte jeg Tversity og PS3 Media Server (installeres på pc) sammen med PS3 en veldig kort periode. Brukte WiFi på den tiden og da slet jeg noe med buffring under avspilling av 1080p-filer og det hele var noe tungvint egentlig. Avi og 720p gikk som regel bra.

Gå for Popcorn ett-eller-annet, spiller av det meste uten å måtte tulle med innstillinger o.l.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ser veldig flott ut den C-200, ingen tvil om det. Men er usikker på om jeg skal gå for en såpass dyr en eller bare kjøpe en "billig" som har akkurat de funksjonene jeg trenger. Som det ser ut som enten "AC Ryan Playon!HD - Mini" eller muligens A-200 har.

Derimot så kan det være greit på sikt og ha en Blu-Ray spiller.

Newcomer Tunlid sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Tunlid: Brukte du noe ala YAMJ for å få til det?
    YAMJ var vel utgangspunktet, men jeg programmerte mitt eget helt fra bunnen av som kjører som en service. Denne servicen sjekker en eller flere kataloger for endringer og søker automatisk opp film/TVshow data fra internett og lagrer det i en MS SQL database. Servicen har også en innebygget web service som presenterer filmdatabasen på popcorn. Skal være kompatibelt med alle Media Tank enabled enheter.

A-200 er et glimrende valg. Grunnen til at jeg valgte C-200 er at den har RF fjernkontroll, mens A-200 har IR. Samt at det kunne være greit å sette inn en blu-ray drev hvis det var behov for det i fremtiden.
    Skulle behovet melde seg finnes det kabinett på markedet som gjør om en A-200 til en C-200 lignende boks der du kan sette inn en blu-ray spiller og hardisk.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Popcornhour, Ps3 når den ikke til knærne.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som det kommer til å bli Popcorn Hour. Så vidt jeg har skjønt er den største foskjellen på A-200 og C-200 at C-200 kan ta opp og spille av blu-ray disker, og er noe stillere. Burde jeg gå for denne modellen, eller tror dere A-200 er det beste valget akkurat nå?

Hittil har jeg ikke hat behov for å spile av blu-ray, men det kan jo være kjekt i fremtiden hvis behovet skulle være der. Samtidig er det litt dumt å bruke mer penger en nødvendig på noe jeg muligens ikke kommer til å bruke om jeg velger C-200.

Newcomer Adrgha sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellene er vel:
    1) C-200 har RF-fjernkontroll, altså radiosignaler i stedet for infrarødt (IR). Den kan dog lett ombygges til IR skulle du ha behov for dette (Logitech Harmony o.l.). For øvrig er RF-kontrollen en av de tingene jeg virkelig setter pris på, skulle ønske dette var standard på alt av utstyr og ikke IR slik det er i dag.

2) C-200 har et fullsize kabinett (med plass til Bluray-/DVD-drev og/eller en 2,5" harddisk samt en 3,5" harddisk), som er vifteløst og har et LCD-display samt intern strømforsyning. Displayet gjør at du kan spille musikk o.l. uten at TV-en trenger å være på. Skal dog sies at dette kan være ganske knotete om musikksamlingen din er dårlig organisert. A-200 kommer i et plastkabinett og har en vifte på brikkesettet. Mange finner lyden av denne irriterende, men hvis så er tilfelle finnes det tredjepartskabinett i aluminium (som for øvrig er mye penere enn plastkabinettet) hvor viften ikke er nødvendig. Dette blir da selvsagt en ekstrakostnad.

3) C-200 har full Bluray-lisens som gjør at den har full Bluray-navigasjon, noe A-200 ikke har. I praksis vil dette si at A-200 ikke kan vise alle Bluray-menyer; jeg tror dette hovedsakelig gjelder Java-baserte menyer. Den har imidlertid noe som heter "simple BD", som vil si at i tilfeller hvor den ikke kan vise diskmenyen, vil den heller bruke et standard-OSD hvor du kan velger kapittel, undertekster, lydsport etc. Hvor mye dette har å si i praksis er opp til den enkelte å bestemme... mange velger å fjerne diskmenyen når de ripper disken uansett.

Ellers er de like. Samme brikkesett, samme mengde minne etc, så ytelsen, firmware (foruten BD-navigasjonen) og så videre er akkurat den samme.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan se ut som jeg går for C-200 hvis jeg kjøper Popcorn Hour.
    Men en liten ting jeg lurer på, jeg skal primært bruke den til å streame HD filmer fra en NAS jeg har, jeg antar at dette skjer problemfritt? Jeg har også sett at den viser rating og cover på de filmene du har, er dette bare på filmene som ligger på den interne disken, eller filmer du streamer fra NAS også?

Og hvordan er popcorn hour i forhold til en media PC, f.eks ASRock NetTop ION 330HT, Intel Atom Dual Core 330, 2GB, 320GB, DVDRW, WLAN, HDMI, Full HD, 26dB, Svart / MULTICOM for mitt bruk?

Popcorn Hour vil vel muligens være mer brukervenlig og litt mer stabil?

Tenker å bestille i løpet av morgendagen.

Newcomer Adrgha sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Streaming fra NAS skal ikke være noe problem i det hele tatt - er mye det den er laget for. Når det gjelder covervisning, eller "jukeboks", er dette tredjepartsprogrammer du må legge inn selv. Her er det mange alternativer: YAMJ, UMC, Oversight etc. Jeg bruker selv YAMJ som jeg har brukt svært mye tid på å sette opp akkurat slik jeg vil, med mange modifikasjoner. Dette fungerer selvsagt på ting som ligger på nettverk/NAS også. Hvordan du setter opp disse finner du godt forklart på NMT-forumet.

Hvordan en media-PC kan sammenlignes med en Popcorn Hour avhenger litt på personlig smak. Jeg gikk over fra PC til C-200 for ca 9 mnd siden og har ikke angret ett sekund på det. Min mediahverdag har iallfall blitt mye, mye enklere. Den du har linket til kan vel heller ikke bitstreame HD-lyd med mindre du bytter skjermkort eller lydkort? Men klart, med en PC har du enda større fleksibilitet mtp. oppdateringer, oppgraderinger osv, men samtidig er det ganske lite en Popcorn Hour ikke kan gjøre i dag rent mediamessig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •