Routerens rolle i hjemmekinoen?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,763
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Routerens rolle i hjemmekinoen?

Jeg har i det siste hatt en del problemer med streaming av diverse innhold til forskjellige mediaplayere og har lagt skylden på spillerene, men nå lurer jeg på om det kan være routeren som er synderen.

Routeren er en gammel "slager" D-link DI-524 som fortsatt selges i bøtter og spann på Elkjøp og liknende steder.

Jeg kan koble meg på nettet med en PC, eller Iphone osv og få IP adresse osv uten problemer.

Jeg har da full tilgang til alle delte mapper på alle maskinene i nettverket fra alle maskinene.
    Jeg har maskiner med XP, Vista og Windows 7 på nettverket.
    Logger da på som meg selv ( frank ).
    Navnet på arbedsgruppa er defalt navnet WORKGROUP

Problemet er mediaplayere som WDTV LIVE eller AC Ryan PLAYONHD! ikke kommer inn på de delte mappene på noen av maskinene når jeg bruker Network share eller Browse funksjonen.
    Jeg får ikke spørsmål om brukernavn eller passord.
    WORKGROUP er rett og slett usynlig.
    Spillerene er på nett med IPadresse osv.
    Jeg kan pinge dem og de kan gå ut på internett for å se Youtube video osv.
    Jeg får også tilgang til UPnP og media servers og kan spille av film eller musikk som er delt av Windows ( elle hva det nå er som styrer dette ).

Det er med andre ord kontakt, men spillerene er ikke kommet inn i arbeidsgruppa.

Jeg ser ikke spillerene eller harddiskene deres fra noen av PC'ene heller.

Hvis noen kan forklare meg dette blir jeg veldig glad.
    En moderator må gjerne flytte trpden gvis det er et mer naturlig sted for den.

Er det noen greie norske forum for slike dataproblemer som dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg ville postet dette på hardware-forumet under nettverk. Men er sikkert noen her inne også som kan noe om dette.
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Newcomer gjøredetsjøl sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil tro du kan frikjenne routeren din da du kan pinge enhetene på nettet ditt.
    Tjenestene du 'mangler' når enhetene er på nett er relatert til Microsoft Windows Networking. For best teknisk info om temaet les opp om virkemåte til SMB clients og Samba som er den mest brukte servicen for denne type enheter som kjører linux OS.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,763
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg har ett problem når det gjelder å finne og forsåvidt å bli kvitt enheter på nettverket.

Dette på mediaplayere som sikkert alle kjører linux i bunnen, slik som AC Ryan PLAYONHD! WD TV LIVE og DUNE BASE HD.

Hvis jeg kobler til eller fjerner en slik enhet må jeg ofte bytte navn på arbeidsgruppa eller resette hele nettverket får å oppdatere.

Dette gjelder også når jeg kobler til eller fjerner eksterne harddisker til disse spillerene.

Er det noe poeng i å oppgradere til en "high end" router i denne sammenheng?

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke noen grunn til å bytte router.
    For at jeg skal kunne gå inn på smb/network share på windows via popcornhour, må jeg opprette en egen bruker (f.eks popcornhour) med passord i windows. Legger så inn mappeadresse osv i popcornhour.

Newcomer gjøredetsjøl sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Ja jeg har ett problem når det gjelder å finne og forsåvidt å bli kvitt enheter på nettverket.

Dette på mediaplayere som sikkert alle kjører linux i bunnen, slik som AC Ryan PLAYONHD! WD TV LIVE og DUNE BASE HD.

Hvis jeg kobler til eller fjerner en slik enhet må jeg ofte bytte navn på arbeidsgruppa eller resette hele nettverket får å oppdatere.

Dette gjelder også når jeg kobler til eller fjerner eksterne harddisker til disse spillerene.

Er det noe poeng i å oppgradere til en "high end" router i denne sammenheng?
    Om jeg forstår dette riktig "ser" du devicer som ikke lenger finne spå nettet ditt fra en eller flere av Windows PC'ene dine?
    Om så er problemet skyldes dette at de ligger lagret i registry som snarveier på Windows PC'n. Normalt får du dem bort ved å merke dem under nettverksenheter trykke 'Delete'.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •