Da bytter jeg til digitalt :) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Cappuccino
    Mac Mini med Pure Music applikasjonen (som benytter iTunes grensesnittet, men forbedrer lyden betraktelig)
    Hvordan kan Pure Music forbedre lydkvaliteten i forhold til iTunes?

iTunes skal ikke påvirke lyden på noen måte -- med mindre man velger å gjøre det, med «lydforbedring», equalizer, volumkontroll etc.

klarte aldri å hente ut samme lydkvalitet fra hverken Squeezebox eller den dyrere Logitech Transporter.
    Transporter har ellers ry for en utmerket DAC.

Mener du at det er Squeezebox-programvaren som gjør en dårligere jobb enn Pure Music?

Innspilt lyd kan ikke forbedres; det det gjelder er å unngå at den forringes...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel det som er den store planen, å ikke endre lyden fra kilde til ht. Tror ikke jeg orker flere datamaskiner i hus. Holder med de 3 vi allerede har. Har også en playstation stående men jeg liker ikke at man ikke kan lage spillelister eventuelt en spille kø på den.

Newcomer torsoen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Musikk over alt - kjøkken case

Hei

Mac miniløsningensom har blitt nevnt liker jeg, tror Mac har kommet for å bli en del av "alt". og med Pure Music® High Resolution Music Server Software for Apple Macintosh Computers
    CHANNEL D - Pure Music

Jeg sitter nå planlegger kjøkkenlyd, alt er nå revet ned og skal bygges opp igjen.

Da tenker jeg å montere den nye BOSE sub med 2 høytalere.

Lyd til Bose tenker jeg blir noe Mac greier,liker at Mac har stålkontroll på HW.

Har lyst å kunne styre vha ipod/iPhone etc.

Noen som kan si meg hvordan dette blir dersom jeg har en hovedserver med all musikk som ikke står i kjøkken men i mitt tekniskerom?

Mao. jeg skal distribuere all musikk/datatrafikk med kablet ethernet cat6, i hver sone vil jeg ha et eget system som er uavhengig av andre rom, kunne spille det jeg vil i hvert rom. Alle rom, kjøkken i dette tilfellet,ønsker jeg å kunne styre lyd/spillelister med ipad/iphone.

Glad for alle svar! Dette kan jeg ikke nok om :-)

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville bare informere om at Squeezebox Classic og Duet (Receiver) klarer å spille av 24bit FLAC-filer som 24bit, men frekvensen downsamples til 48kHz. Altså blir både 24/96 og 24/192 => 24/48. Jeg har SB Classic og synes ikke 24/48 låter spesielt bedre enn 16/44.1, men rett skal være rett
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •