Jeg har endelig funnet et program hvor du enkelt kan redigere HD-opptak (TS = transportstrøm-filer, med H.264 og MP4 = den europeiske standarden) fra sattelitt og bakkenettmottakere: fjerne ting i begynnelsen, etter slutten og reklameinnslag OG hvor tekstingen blir beholdt.

Om du klikker på denne tråden, så får du lastet ned prereleasen av VideoReDo her: Getting started with VideoReDo TVSuite V4 with H.264 - VideoReDo MPEG Editor Forums Be om å få en prøvenøkkel, så virker den som om du har kjøpt den uten begresninger.

Jeg har en Asus O!Play mediaspiller som takler avspilling av TS-filer og teksting på HD-kanaler, med bedre bilde, brukervennlighet etc. enn sattelittuneren min.

Da jeg testet WD HD og Popcorn i fjor fungerte de dårlig/ikke - men det kan jo være kommet oppdateringer eller andre spillere hvor det fungerer. (Problemet er at USA, hvor mye utvikles/produseres for, har en annen standard på TS-filer.)

Men om noen kjenner til en mediaspiller hvor det fungerer, så si fra.

O!Play har en praktisk ulempe, den er ingen passordbeskyttelse slik at klåfingrede barn og andre kan slette opptak alt for enkelt i en hovedmeny.