HRT Music Streamer II+ USB D/A-konverter og High-end lyd?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HRT Music Streamer II+ USB D/A-konverter og High-end lyd?

Hei!

Jeg har nettopp gått til innkjøp av Lowther høyttalere(Fidelio og PM6A). Har også gått til innkjøp av en rør-pre for å heve lydkvaliteten. Jeg fant ut at lydkvaliteten i min HK AVR335 igjennom Direct 8ch inngangen og min rør-pre er VESENTLIG bedre enn igjennom en "vanlig" annen inngang. Forstår det slik at audio signalet går utenom den digitale chippen i forsterkeren da. Egentlig uvesentlig, siden lyden er mye bedre slik.

Blir sikkert innkjøpt platespiller også etter hvert, da lyden fra LP noe av det beste jeg har hørt med tanke på dynamikk i musikken.

Men for å få lyd fra PC igjennom min rør-pre må jeg til med en DAC av noe slag.

Har lest litt om HRT Music Streamer II+ USB D/A-konverter HRT Music Streamer II+ USB D/A-konverter

Noen som har testa den på high-end utstyr og eller fulltone høyttalere?

Greit med noen ord om opplevelsen.

Mvh,

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Jeg har denne dacèn. Utstyret jeg bruker den på er abrahamsen v2 forsterker, dynaudio focus 220 høyttalere, vet ikke om du definerer dette som "high end"?:-D
    Tidligere signalkilde var en modifisert cayin 252.
    Kjøpte denne dacen pga den asynkrone protokollen.
    Men over til lytteerfaringer:
    Den spiller med en slags "flyt", den er meget artikulert, du kan høre hvordan dyktige vokalister bruker forskjellige teknikker og fasetter i presentasjonen. Denne nyanseringen går igjen i hele frekvensområdet, også i bassen. Og lydbildet høres ikke "digitalt" ut, jeg har ikke hørt så naturlig klangstruktur på instrumenter fra min pc løsning før ihvertfall. Et forsiktig minus kan være at den er littegranne slank i mellomtonen, men dette kan du smake deg til med kabler. jeg bruker en qed kabel med sølv, kimber tror jeg ville være en bra match. Komplett har music streamer pro til 5000kr, stein arne nistad i Fidelity har lovprist dennehttp://www.audiofidelity.no/comlete_mags/Fidelity_46.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for tilbakemelding.

Blir nok denne her. Håper den gjør meg fornøyd..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •