Hele musikksamlingen digitalisert - Hva nå ? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 39 av 39
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Hvis du primært skal bruke den til musikkavspilling, så vil jeg helt klart anbefale Squeezeboxen. Jeg skal innrømme at jeg ikke har sett musikkinterfacet til Popcorn Hour C-200, men hvis det ikke er radikalt forskjellig fra slik det var på A-100 og A-110, så er det best å holde seg langt unna.
    Kan du beskrive musikkinterfacet til A-100/110 og forklare hvorfor du synes det er dårlig, slik at folk som ikke har peiling kan forstå det ?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ovind
    Kan du beskrive musikkinterfacet til A-100/110 og forklare hvorfor du synes det er dårlig, slik at folk som ikke har peiling kan forstå det ?
    Vel, sist jeg sjekka, så bestod musikkfunksjonaliteten til Popcorn Hour av at du kunne bla i filstrukturen, og klikke på låten du ville spille av. Hvis du klikket play på mappa, så spiller du av låtene i mappa i rekkefølge. Jeg husker ikke om den ville finne låter i undermapper, men jeg tror ikke det.

Den vil også spille av ferdiggenererte playlister.

That's it.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant forresten et par Youtube videoer som viser musikkgrensesnittet til C200

[YOUTUBE]JQhN8rLWOuI[/YOUTUBE]

[YOUTUBE]Djua_vHVLWI[/YOUTUBE]

Det ser absolutt ut til å være bedre enn A100, og du kan til og med lage playlister. Men jeg er fortsatt langt fra overbevist om at det går an å bruke Popcorn Hour som musikkavspiller over en lengre periode, uten å gå fra forstanden.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Men jeg er fortsatt langt fra overbevist om at det går an å bruke Popcorn Hour som musikkavspiller over en lengre periode, uten å gå fra forstanden.
    Takk for info. Kan du forklare hva som er bedre med musikkinterfacet til Squeezebox Touch ?

Etter hva jeg har forstått så tildeler C-200 et løpenummer til hver musikkfil i den sorterte fillista slik at det er mulig å angi et nummer for å avspille en bestemt låt/album. Finnes det noen annen måte å gjøre dette på hvis en ikke vil benytte seg av omfattende blading i menyer og skjermoppslag for å velge musikk ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ovind
    Takk for info. Kan du forklare hva som er bedre med musikkinterfacet til Squeezebox Touch ?
    Er det noen som kan gi en beskrivelse av musikkinterfacet til Squeezebox Touch ?

- Kan en velge musikk til avspilling fra fjernkontrollen uten å måtte se på displayet ?
    - Kan en velge musikk utfra et unikt løpenummer ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke metoder finnes for å velge musikk på en digital musikkspiller ?

1. Blading i filstrukturen
    2. Playlister
    3. Favorittliste(r)
    4. Direkte valg ved Nummerangivning (Auto.Nummerering av sortert musikkliste)
    5. ? ...

Popcorn Hour C-200 kan etter hva jeg kan se benytte metode 4.
    Hvilke metoder bruker Squeezebox Touch ?

Det er vel ikke mulig å bruke metode 1 uten å benytte et display ?
    Kan en bruke fjernkontrollen til Squeezeboxen uten å ha øyekontakt med displayet til Touch'en ?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke Touch men vanlig Squeezebox, men jeg går ut fra at Touch gjør det samme men naturlig nok har et annet brukergrensesnitt i tillegg.

Touch har trykkeskjerm så du kan bla i musikkbiblioteket via skjermen. Du kan velge om du vil bla i mappestruktur eller i biblioteket. Serverprogrammet lager et bibliotek ut fra taggene på filene, slik at du kan bla i artister, albumnavn, årstall, sjanger etc. Forutsatt at du har tagget riktig selvsagt

Du kan også lage spillelister og lagre favoritter.

På fjernkontrollen har du nummer/bokstavtaster som på en mobil, så hvis du f.eks. ønsker å "Bla i artister" og skal høre på Pink Floyd, taster du deg bare frem til P på fjernkontrollen og blar deg nedover til Pink Floyd.

Fjernkontrollen bruker IR så den må ha øyekontakt med Touch. Squeezebox Duet er annerledes, der er selve spilleren en sort boks som du kan gjemme bort inni et skap, og displayet sitter på fjernkontrollen, og selve fjernkontrollen går på wifi. Fjernkontrollen kan faktisk også brukes som en trådløs avspiller i seg selv og du kan koble til hodetelefoner og tusle rundt i huset. Snedig? Og tar jeg ikke feil kan man kjøpe Duet-fjernkontrollen separat og bruke den på samtlige Squeezebox-modeller.

Men hvor aktuelt det er å sitte i sofaen og trykke på skjermen som står ved stereoanlegget skjønner jeg ikke egentlig helt? Den har jo en ganske liten skjerm... Synes egentlig det er synd at den gode gamle SqueezeBox Classic er gått ut.

Newcomer taita sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du en ipod touch eller iphone så trenger du egentlig kun en squeeze-reciever til ca. 1000 kr (altså squeezebox duet uten fjernkontrollen). Last ned ipeng til 55 kr så fungerer det glimrende som en fjernkontroll, selv om det er litt plunder å sette opp recieveren uten orginalkontrollen (men det finner du beskrivelser av på nettet)...så kan du evt. bruke resten på en DAC...

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aargh, igjen denne "Ultimate Singing and Dancing Machine" iPod / iPhone, hvorfor har ikke jeg en sånn? :twisted:

Men får man opp coverart osv. med ipeng-løsningen?

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Men får man opp coverart osv. med ipeng-løsningen?
    Jepp, ligger en youtube video av iPeng-bruk i denne posten i den offisielle squeezetråden:
    http://avforum.no/forum/av-prosessor...ml#post1233345

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Jepp, ligger en youtube video av iPeng-bruk i denne posten i den offisielle squeezetråden:
    http://avforum.no/forum/av-prosessor...ml#post1233345
    Kult. Enda mere siklestoff...

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du har en Android-telefon kan du også oppnå det samme. Sånn i tilfelle du har en slik fra før.

Her kan du velge mellom to applikasjoner, SqueezeDroid og Squeeze Commander. Selv foretrekker jeg klart SqueezeDroid.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ops: Føler meg totalt akterutseilt på dingsefronten... ops:

Takk for tips marsboer

Newcomer skrue sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har man ikke en Android- eller Apple basert "dings" idag og ikke skal bruke noe slikt til en telefon så synes jeg det kunne være poeng å vente til lesebrettene kommer for fullt. Det kommer garantert SB programmer for disse. For min del vil dette bli en ultimat fjernkontroll.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det mye snakk om styring via mobil, men min EeePC som nå ikke er i bruk vil vel også kunne fungere som fjernkontroll fra stuebordet ved bruk av trådløst nett ?

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SqueezeCenter styres veldig bra fra standard web interface så EeePC duger bra til det formålet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukervennligheten til Squeezebox Touch er på topp synes jeg, men lydkvaliteten er ikke helt på høyden, selv for mitt utrente øre. Transporter skal ha en mye bedre DAC (og annet snacks), men så er prisen deretter. Jeg gikk for Duet + ekstern DAC og er veldig godt fornøyd. Umulig for meg å høre forskjell på lossless via Squeezebox og original CD nå. Kunne godt tenkt meg å bytte ut den originale recieveren med en Touch, for å få display ved stereoanlegget, men det er mest for show. En annen fordel er jo at du kan utvide med flere Squeezeboxer, evt Radio utgaven til f.eks kjøkkenet, og vips har du samme lyd mange steder i huset. Kan til og med synke volumet.

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er en ekstern harddisk det er snakk om så kan du bare kjøpe en DVD/Blu-Ray eller en annen avspillingsenhet som har USB ingang. Da kan spille av filer rett fra HD, eneste er at de fleste DVD/Blu-ray spillere bare takler HD/minnepenn i FAT format, ikke NTFS.
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Newcomer skrue sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skrue
    Har man ikke en Android- eller Apple basert "dings" idag og ikke skal bruke noe slikt til en telefon så synes jeg det kunne være poeng å vente til lesebrettene kommer for fullt. Det kommer garantert SB programmer for disse. For min del vil dette bli en ultimat fjernkontroll.
    Drar opp denne tråden igjen. Kjøpte en iPad for noen måneder siden. Som forventet fungerer den aldeles glimrende som fjernkontroll. Det finnes to programmer, iPengHD og SqueezePad. Jeg har ikke bestemt meg for hvem som er best. Bruker begge. Begge har støtte for styring av spotify (om spotify plugin er installert) og navigering generelt er meget lett.

Så om man lurer en dings til anlegget til jul så kan jeg anbefale denne. Den billigste varianten burde holde i massevis.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •