Filformat - ALAC for Sonos, og AAC for iPod

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Filformat - ALAC for Sonos, og AAC for iPod

Hei.

Håper noen der ute kan hjelpe med følgende.

Har anskaffet Sonos (skikkelig fornøyd) og hadde fra før en iPod Touch som jeg bruker som fjernkontroll. Dette virker meget bra!
    Har et passe stort iTunes bibliotek på PC som Sonos spiller fra i dag. Musikk i bibliotek er hovedsakelig rippet i AAC format som tidligere er blitt brukt på iPod.
    Min utfordring nå er at jeg vil pakke bort CD-samlingen min, men ønsker da å ha musikk i best mulig kvalitet. Liker brukergrensesnittet i iTunes og ønsker derfor å rippe samlingen med iTunes til Apple Lossless for streaming til Sonos. Det jeg imidlertid ikke ønsker er å fylle min lille iPod (16GB) med forholdsvis store ALAC filer, men synes da at AAC er et godt nok format når iPod'en er med ut på tur.
    Er det noen som har en løsning på hvordan man kan rippe både ALAC (for streaming) og AAC (til iPod) med iTunes og få strukturert dette i forskjellige bibliotek?
    En løsning kunne være å opprette egen bruker på PC'en for sync av iPod, men dette er egentlig ikke holdbart.
    Annen løsning kunne være å bruke et annet program, tilsvarende iTunes, for det ene formatet.

Håper noen der ute har vridd hode med samme spørsmål, og at dere vil dele deres erfaringer.

mvh
    Robin

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er bare å opprette et nytt bibliotek i iTunes, og importere ALAC til dette. Legg en AAC-kopi av ny musikk inn i det gamle "iPod-biblioteket".

Du kan velge bibliotek ved å holde nede alt-tasten (eller tilsvarende tast i Windows) når du starter iTunes. Om du ikke holder tasten nede, starter programmet med det biblioteket du brukte siste.

Selv har jeg et "lossless"-bibliotek liggende på NAS til hjemmebruk, og et AAC-bibliotek på MacBook Pro til reisebruk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •