Endelig Spotify på Squeezebox - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 240
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette er jo genialt - nettopp fått det til å virke. Eneste ulempen jeg har funnet så langt, er at jeg ikke finner Spotify på Squeemote app'en på iPhone, og må bruke controlleren til Dueten. Jaja..

Lydkvaliteten er dog ikke akkurat på topp, men til fest & morro funker det gull.

Edit; testet iPeng applikasjonen til iPhone, og der funker Spotify helt utmerket.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt forvirra nå....

Det påstås at det ikke går an å få til dette når man bruker NAS, men så finner jeg på nett at det skal gå.... Der står det at jeg må legge "libFLAC.so.8" til i "spotifyd directory". Dette sier ikke meg noe som helst, så en "dummies-guide" hadde gjort seg..

Anyone?

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torby
    Dette er jo genialt - nettopp fått det til å virke. Eneste ulempen jeg har funnet så langt, er at jeg ikke finner Spotify på Squeemote app'en på iPhone, og må bruke controlleren til Dueten. Jaja..

Lydkvaliteten er dog ikke akkurat på topp, men til fest & morro funker det gull.

Edit; testet iPeng applikasjonen til iPhone, og der funker Spotify helt utmerket.
    Hmm, jeg får det helt fint til når jeg bruker vanlig fjernkontroll eller Harmony, men ikke &(/#$ om det funker med iPeng her. Får ikke trykket play på noen av spillelistene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Hmm, jeg får det helt fint til når jeg bruker vanlig fjernkontroll eller Harmony, men ikke &(/#$ om det funker med iPeng her. Får ikke trykket play på noen av spillelistene.
    Det var rart. Installerte nettopp iPeng, og der kan jeg gå inn i spillelistene mine og velge én og én sang, eller "play shuffled". Har du siste versjon av iPeng?

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du kjører premium og 320kbps?

Jeg lurer på om jeg begynner å bli gammel og døv, kan nok like gjerne selge utstyret og kjøpe meg noen papphøyttalere. Jeg reagerer nemlig ikke negativt på lydkvaliteten i Spotify i det hele tatt.

Kjører det gjennom stueanlegget og squeezen hjemme, og hodetelefonforsterker + AKG 601 på jobben. Låter helt knall begge steder.

Så enten går dere rundt og innbiller dere ting fordi dere forventer at spotify skal låte ræv, eller så hører jeg dårlig.
    --
    Thorbjørn

Newcomer skrue sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Helt forvirra nå....

Det påstås at det ikke går an å få til dette når man bruker NAS, men så finner jeg på nett at det skal gå.... Der står det at jeg må legge "libFLAC.so.8" til i "spotifyd directory". Dette sier ikke meg noe som helst, så en "dummies-guide" hadde gjort seg..
    Anyone?
    Om NAS-boksen din bruker linux som operativsystem så trenger du antagelig å installere flac støtte da plugin-koden konverterer musikken til flac som så sendes til SB-enhetene.

Du må finne ut hva slags linux-distribusjon boksen din bruker og finne et flac bibliotek som passer til denne og så få den installeret til den katalogen der plugin koden er installert. Om det går for din NAS vet jeg ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris

Jeg lurer på om jeg begynner å bli gammel og døv, kan nok like gjerne selge utstyret og kjøpe meg noen papphøyttalere. Jeg reagerer nemlig ikke negativt på lydkvaliteten i Spotify i det hele tatt.

Kjører det gjennom stueanlegget og squeezen hjemme, og hodetelefonforsterker + AKG 601 på jobben. Låter helt knall begge steder.

Så enten går dere rundt og innbiller dere ting fordi dere forventer at spotify skal låte ræv, eller så hører jeg dårlig.
    Premium og 320kbps ja. Squeezebox digitalt til DacMagic analogt til forsterker. Synes kvaliteten var dårlig, og jeg er absolutt ingen "feinschmecker" når det kommer til lydkvalitet, dårlig hørsel og null gehør. Skal teste igjen i dag, og sammenlikne med cd etc, og se om det kanskje er noen instillinger som har lurt meg. Eller så kan det være at jeg rett og slett har møkk i øra..:-?

Edit - etter litt lytting på diverse musikk, så må jeg si at kvaliteten er veldig bra allikevel. Aner ikke hvorfor det hørtes så dårlig ut tidligere.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris

Det samme spørsmålet har jeg stilt meg her du

Kan bare si at jeg elsker Spotify - både når det gjelder brukervennlighet via Squeezboxen,og lydkvaliteten!

Kan ikke skjønne at dette skal vere "møkkalyd" på noen måte??
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved bruk av SqueezeCenter/Squeezbox så skal det vel være mulig å legge inn romkorreksjonsfiltre man har laget med f.eks Audiolense.
    Stemmer dette ?

Hvis ja. Er det noen som vet om dette filteret også blir å fungere når man bruker spotify gjennom Squeezboxen ?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Ved bruk av SqueezeCenter/Squeezbox så skal det vel være mulig å legge inn romkorreksjonsfiltre man har laget med f.eks Audiolense.
    Stemmer dette ?

Hvis ja. Er det noen som vet om dette filteret også blir å fungere når man bruker spotify gjennom Squeezboxen ?
    Det stemmer, inguz audio Har ikke testet det selv men vet det er andre her på forumet som bruker det.

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Spotify på Squeezebox har vært nevnt og diskutert i flere tråder tidligere. Det har stort sett dreid seg om workaround's for å streame lyd fra Spotify-applikasjonen på en PC/server og over på nettet til Squeezebox, men begrensningen har vært at man må inn på PC-en/serveren for å velge artist eller album. Tungvindt

Nå har det endelig dukket opp en løsning for Premium-brukere, Announce: Spotify Premium Plugin (Beta) - Squeezebox : Community : Forums

Har akkurat installert den her og det fungerer utmerket. Kjører Squeezecenter 7.5.1 på Windows Home Server og Squeezebox Classic.

Man kan:
    - Spille playlist
    - Siste spilte spor, artister, album etc
    - Søke etter artist, album etc på Spotify-nettet
    - Bla i siste 100 nye på Spotify
    Det er en stund siden jeg brukte Duet'en. Men når jeg leste denne tråden fikk jeg lyst til å blåse støv av den. Ny versjon av Squeezcenter er installert. Men jeg kan ikke finne ut hvor jeg skal legge inn Spotify plug-in. Er det på selve kontolleren, mysqueezeboc.com eller på Open Web Control som jeg av en eller annen grunn ikke får tilgang til?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal legges i Squeezebox server programmet du kjører på din pc.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk,

skal jeg så trykke på fliken for Advanced/Advanced Settings? Av en eller annen grunn er det en annen ip-adresse den forsøker å kontakte enn ip-adressen til PC'n.

Beklager at jeg må ha det inn med teskje. :cry:

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer og så inn på plugin moduler.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forsøker det, men får desverre access denied på http://127.0.0.1:9000/settings/index.html? Sikkert en port som må åpnes, men her begrenses jeg av manglende datakunnskaper.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå forsøkte jeg å koble meg på via MacBook'en. Alt var oppe og fungerte i løpet av noen minutter. Nok en grunn til å bytte ut den gamle Windows-maskinen på kontoret til en iMac. Jeg kan ikke forstå at det skal være så utrolig kronglete å bruke Windows. :?

Nå fungerer det på kontor-PC'en også. Eneste forskjell var at jeg avinnstallerte Norton Antivirus så fikk jeg tilgang. Men jeg opplever noen ganger at lyden forvinner for så å komme tilbake.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har fått Spotify plugin til å funke med Squeezecenter på Debian server?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har fått Spotify plugin til å funke med Squeezecenter på Debian server?
    Kjenner ikke til debian, men Ubuntu har jeg fått til. Ubuntu er basert på debian.

sudo apt-get install ia32-libs (for 64-bit verjonen)
    sudo apt-get install libflac8
    sudo reboot

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b1ue3AGLE
    Kjenner ikke til debian, men Ubuntu har jeg fått til. Ubuntu er basert på debian.

sudo apt-get install ia32-libs (for 64-bit verjonen)
    sudo apt-get install libflac8
    sudo reboot
    Takker så mye for tips, men har prøvd dette tidligere uten hell.

Plugin ser tilsynelatende ut til å virke, men hvis jeg velger f.eks "what's new" får jeg "404 Not found".

Har sporet meg frem til at problemet kan være at Spotify Helper ikke kjører, men der stopper det.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kjører som en drøm på WHS og "Vail"

Da har jeg installert Spotify plug-in på Squeezebox'en både på Windows Home Server v1 og på "Vail" beta. Begge formidler spotify glittrende til min Squeezebox Touch og Boom. Dette har jeg ventet på. Endelig har Spotify blitt verdt å oppgradere til Premium! De norske forlagene som nå har trukket seg ut av Spotify gjør en stor tabbe da det er denne type løsning som må på plass for at produktet skal bli mer benyttet.

Side 5 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •